ဒီေခတ္ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြဖတ္ရတာ ေတာ္ေတာ္အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြရဲ႔ ၀တ္ပံုစားပံု ေလာ္လီတာေတြၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲက "ဆတ္ဆလူးမေလးေတြပဲ" အစခ်ီတဲ့ ဖ႐ုႆ၀ါစာစကားမ်ိဳးေတြနဲ႔ အသံမထြက္ဘဲ ေကာက္ခ်က္ခ်ိမိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အလကားေနရင္း အကုသိုလ္မျဖစ္ဘဲ ဘယ္ေနေတာ့မွာလဲ။
လြန္လြန္းေနၿပီ
ကဲ ပံုေတြလည္း ၾကည့္ဦးေလ။ ေက်ာတစ္ျပင္လံုး ခါးထိေအာင္ ဟာလာဟင္းလင္း၀တ္လို၀တ္၊ အေပၚပိုင္းတစ္ခုလံုး ဗလာက်င္းထားတဲ့ "ရင္ရွား"၀တ္စံု ၀တ္လို၀တ္နဲ႔ သိပ္ကိုႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ႏိုက္ကလပ္လိုေနရာမ်ိဳး သြားတဲ့အခါ ၀တ္ခ်င္၀တ္ပါ။ ခုေတာ့ မဂၤလာေဆာင္တို႔၊ ေမြးေန႔ပြဲတို႔လို ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လူပံုလယ္မွာ လုပ္တဲ့ပြဲေတြကိုေတာင္ ဒါေလာက္မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ ၀တ္ရဲၾကတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အံ့ၾသမိတယ္။ ေမာ္ဒယ္႐ိႈးေတြမွာ မီးေမာင္းေတြထိုးထားၿပီး ကုိယ္ဟန္ျပၾကတာလည္း အျမင္႐ုိင္းလွပါတယ္။ အဘိုးႀကီးမို႔ ဒိတ္ေအာက္ၿပီး "အန္းတစ္" ျဖစ္ေနလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အစိတ္သံုးဆယ္ေလာက္ကေတာင္ မိန္းကေလးေတြ ဆံပင္တိုတိုညႇပ္ၿပီး ေဘာင္းဘီ၀တ္တာကို အားေပးခဲ့တာပါ။ အခုလည္း ဟစ္ေဟာ့ဂီတကို ႏွစ္သက္အားေပးေနသူပါ။ တခ်ိဳ႔မိန္းကေလးေတြ အထူးသျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္က မိန္းကေလးေတြ (အႏုပညာရွင္လို႔ မေျပာခ်င္ပါဘူး) ကေတာ့ လြန္လြန္းအားႀကီးေနၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။
ျမန္မာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္တာ
ဒါထက္ဆိုးတာ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီနယ္ပယ္က မိန္းကေလးေတြပါပဲ။ လူေရွ႔သူေရွ႔ မရွက္မေၾကာက္ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ "ထည္လဲ"တြဲျပလိုက္ၾက၊ ကြဲျပလိုက္ၾကနဲ႔ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ မဟုတ္ၾကသလိုပါပဲ။ နက္ျဖန္ယူေတာ့မွာလိုလို၊ သန္ဘက္ခါယူေတာ့မွာလိုလိုနဲ႔ ေနာက္လံုး၀ မယူျဖစ္ေတာ့ နစ္နာက်န္ရစ္ရတာက ဘယ္သူလဲ။ သူတို႔တစ္ေတြက "ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ"ေတြမို႔ ရွက္ရေကာင္းမွန္း မသိေပမယ့္ ဒီႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳးက ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြေလ။ ဒီေတာ့ "ႏိုင္ငံတကာမ်က္စိ"နဲ႔ ဘယ္ၾကည့္မလဲ။ "ျမန္မာမ်က္စိ"နဲ႔ၾကည့္ၿပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြနဲ႔ပဲ အကဲျဖတ္ၾကမွာေပါ့။ ဒီေခတ္က ပါးစပ္နဲ႔ တီးတိုးသတင္းလႊင့္တဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လက္ကုိင္ဖုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုေရာ၊ ဗီဒီယိုပါ႐ိုက္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းအင္တာနက္ေပၚ တင္လို႔ရတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီေလ။ ေျဗာင္လိမ္လို႔ရတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေရွာင္မလြတ္ပံုေတြ
"မျမင္ခ်င္ရင္မၾကည့္နဲ႔"လို႔ ေျပာလည္း စာနယ္ဇင္းေတြမဖတ္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ ၀ယ္ရဖတ္ရတာပဲ။ စာနယ္ဇင္း အဖံုးေတြမွာကို အဲဒီလို "ရင္ရွား"ပံုေတြပါေနေတာ့ မၾကည့္လည္း ျမင္ေနရပါတယ္။ အတြင္းမွာလည္း ကုိယ္ဖတ္ခ်င္တဲ့ စာကို အဲဒီလို မ်က္ႏွာျပည့္ေရာင္စံုပံုေတြၾကားမွာ မနည္းလိုက္ရွာၿပီး ဖတ္ေနရတာဆိုေတာ့ ေရွာင္လို႔ကို မရႏိုင္ပါဘူး။ ဖက္ရွင္ဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ။ ေခတ္စားလုိက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ ေျပာမေနပါနဲ႔လို႔ ဆိုသူေတြရွိေပမယ့္ မေျပာဘဲေနဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြထဲ ပါေနတယ္ဆိုေတာ့ လူတုိင္းျမင္ေတြ႔ေနရတာျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္က လူေတြဆိုေတာ့ ကေလးေတြက လိုက္အတုခုိးတတ္ၾကပါတယ္။ ၀တ္ပံုစားပံုအတုခိုး႐ံုတင္မက စာနယ္ဇင္းေတြထဲ အၿမဲပါေနတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမားေတြရဲ႔ "ထည္လဲထည္ခၽြတ္" ကိစၥေတြ၊ တြဲလိုက္ခြဲလိုက္ ေနာက္တစ္ေယာက္ထပ္တြဲလိုက္ ကိစၥေတြကိုပါ အတုျမင္ အတတ္သင္ျဖစ္ကုန္မွာ စိုးရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာရတာပါ။
ဘီကီနီနဲ႔ အားကစား
ဒီလို အ၀တ္အစား ေလာ္လီၾကတာ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔အေနာက္ႏိုင္ငံသူေတြလည္း အတူတူပါပဲ။ ပိုေတာင္ ကဲပါေသးတယ္။ တစ္ေလာက က်င္းပၿပီးစီးသြားတဲ့ ႏုိင္ငံတကာေျပးခုန္ပစ္ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုမွာ ၀ါသနာပါတဲ့ မီတာ ၁၀၀ ၿပိဳင္ပြဲနဲ႔ အျမင့္ခုန္တုန္ေတာက္ခုန္ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ သတိထားမိတာတစ္ခုက ေယာက္်ားအားကစားသမားေတြက အားကစားေဘာင္းဘီ၊ အက်ႌေတြနဲ႔ လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ၀တ္ၾကေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ အေျပးသမားေတြကလည္း ဘီကီနီ၀တ္စံုနဲ႔၊ အခုန္သမားေတြကလည္း ဘီကီနီ၀တ္စံုနဲ႔ခ်ည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့ရွိတဲ့ ကမၻာ့ပတ္လည္ တင္းနစ္ကစားပြဲေတြမွာလည္း ဖက္ဒါရာတို႔၊ နာဒယ္လ္တို႔လုိ ေယာက္်ားေတြက ေဘာင္းဘီနဲ႔ စပို႔ရွပ္နဲ႔ တင့္တင့္တယ္တယ္ခင္ဗ်။ ၀ီလ်ံညီအစ္မတို႔၊ ရွာရာပိုဇာတို႔လို အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ တင္းပါးကိုဖံုး႐ံုသာရွိတဲ့ စကတ္တိုႏွံ႔ႏွံ႔ေလးနဲ႔ ခ်က္ေပၚဗိုက္ေပၚ အက်ႌမ်ိဳး၀တ္ၾကတယ္။ တင္ပါးဖံုး႐ံုသာဖံုးတဲ့ စကတ္တိုနဲ႔ ကုန္းလိုက္ကြလိုက္ ေဘာလံုး႐ိုက္တဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ ဘယ္လိုမွကို မတင့္တယ္ပါဘူး။
မိန္းမဆိုတာ ေရာင္းကုန္မဟုတ္
ဒီေခတ္ႀကီးမွာ မိန္းကေလးေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား ေယာက္်ားေလးေတြထက္ ပိုၿပီးအရွက္နည္းရသလဲဆိုတာ စဥ္းစားလို႔ကို မရပါဘူး။ မိန္းမသားမ်ားရဲ႔ ေနာက္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ဟာ လင္ေကာင္းသားေကာင္းရဖို႔ ဆိုတဲ့ ေရွးေခတ္ကဆို ထားပါေတာ့၊ နားလည္ႏိုင္ေသးတယ္။ အခုေခတ္က မိန္းမေတြ ပညာသင္အလုပ္လုပ္ၿပီး ေငြရွာႏိုင္တဲ့ ေခတ္ျဖစ္ေနၿပီေလ။ ေယာက္်ားေတြကို ဆြဲေဆာင္ညႇိဳ႔ယူဖမ္းစားဖို႔ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းလို ခင္းက်င္းျပသေနဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ မိန္းကေလးေတြကိုယ္တုိင္က ဒါကို သေဘာမေပါက္ၾကေသးတာလား မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးတို႔ အမ်ိဳးသမီးလြတ္ေျမာက္ေရးတို႔ က်ယ္က်ယ္ေအာ္ေနတဲ့ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ မယ္စၾကာ၀ဠာၿပိဳင္ပြဲလို ပြဲႀကီးေတြလုပ္ေနၾကတာ နားမလည္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုၿပိဳင္ပြဲေတြကိုျမင္တိုင္း မ်က္စိထဲမွာေတာ့ "ႏြားပြဲ" ေတြကိုပဲ ေျပးေျပးၿပီး ျမင္ေနမိပါေတာ့တယ္။
ေယာက္်ားက အိမ္ဦးနတ္မဟုတ္
အမ်ိဳးသမီးလြတ္ေျမာက္ေရးဆိုတာ သူမ်ားဆီက ေတာင္းယူလို႔မရပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိယ္တုိင္ သူတို႔ ေခါင္းထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ "ေရာင္းကုန္" စိတ္ဓာတ္ကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္ပစ္ရပါမယ္။ ေယာက္်ားက အိမ္ေထာင္ဦးစီး၊ မိန္းမက အိမ္ရွင္မဆိုတဲ့ အယူအဆကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ရပါမယ္။ ဒီေခတ္မွာ လင္ေရာ၊ မယားပါ အလုပ္လုပ္၊ ပိုက္ဆံရွာေနၾကရတာ ျဖစ္ေလေတာ့ အိမ္ေထာင့္တာ၀န္ကိုလည္း ခြဲေ၀ယူၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေယာက္်ားက အိမ္ဦးနတ္ဆိုၿပီး အိမ္ဦးခန္းမွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီးထိုင္ၿပီး သတင္းစာဖတ္ေနလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ႐ံုးခ်ိန္အမီ ထမင္းခ်ိဳင့္ယူသြားႏိုင္ေအာင္ င႐ုတ္သီး ၀င္ေထာင္းဖို႔လိုရင္ ေထာင္းေပး၊ ခ်ိဳင့္ေဆးဖို႔လိုရင္ ေဆးေပး လုပ္ရမွာပါပဲ။ ဒါမွ ရာသက္ပန္သာယာခိုင္ၿမဲတဲ့ အိမ္ေထာင္ျဖစ္မွာပါ။
လုပ္အားခြဲေ၀မႈ
မိန္းမေတြက သူတို႔စိတ္ထဲက "ေရာင္းကုန္" စိတ္ဓာတ္ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔လိုသလို၊ ေယာက္်ားေတြကလည္း "အိမ္ဦးနတ္" ဆိုတဲ့ အစြဲႀကီး ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီေန႔ ကမၻာတစ္ခုလံုးမွာ ေရွးကလို "ရာသက္ပန္႐ိုးေျမက်" ဆိုတာမ်ိဳးကိုေတာ့ သိပ္အေလးမထားၾကေတာ့ဘဲ လင္မယားကြာရွင္းတာကို ထမင္းစားေရေသာက္ သေဘာထားၿပီး ကြာလုိက္ၾက၊ ထပ္ယူလိုက္ၾက၊ ထပ္ကြာလိုက္ၾကဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ အလြန္အင္မတန္ကို မ်ားျပားေနပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ "လုပ္အားခြဲေ၀မႈ" (Division of Labor) မရွိတဲ့အတြက္ ျဖစ္ၾကရတာလို႔ ယူဆပါတယ္။
မႀကိဳက္ရင္သြားလို႔ရတယ္
ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ အေနာက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥတို႔၊ ဖိုမကိစၥတို႔ဆိုတာ ထမင္းစားေရေသာက္ကိစၥေလာက္ပဲ သေဘာထားၾကတာျဖစ္ေလေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ အျပစ္တင္မေနၾကေတာ့ပါဘူး။ သူႀကိဳက္တာသူလုပ္၊ ကုိယ္ႀကိဳက္တာကုိယ္လုပ္ပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေနတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြကို ပစ္ပယ္လို႔မရပါဘူး။ မႀကိဳက္လည္း လိုက္နာရမွာပါပဲ။ မလိုက္နာႏိုင္ဘူးဆိုရင္လည္း ရပါတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာသြားၿပီး ေနခ်င္သလိုေနပါ။ ခုေခတ္ပတ္စပို႔ရဖို႔ မခက္ပါဘူး။ "ရည္းစားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္တစ္ေယာက္" ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားက အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာေနရင္ သိထားၾကဖို႔လိုတယ္လို႔ သတိေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
( Weekly Eleven ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၁၄၊ အမွတ္ ၅၀ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
No comments:
Post a Comment