ယေန႔သည္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာတစ္၀န္းလံုးရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ဂုဏ္ႏွင့္ အေရးပါမႈကို အသိအမွတ္ျပဳဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ႏွစ္စဥ္က်င္းပလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကေလးသူငယ္၊ လူငယ္လူ႐ြယ္မ်ားမွသည္ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးလူမ်ားအထိ "ဘ၀တစ္သက္တာပညာေရး"အခန္းက႑တြင္ ဆရာမ်ား၏ အေရးပါမႈသည္ ျငင္းမရေသာအခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ က်င္းပသည္ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာမ်ား၏အေရးပါမႈအခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ ေလးစားမႈျပဳျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္သည့္လုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္မူ ဆရာဟူသည့္ဂုဏ္သည္ အင္မတန္မွ ထူးျခားလွပါသည္။ မည္သည့္ႏိုင္ငံႏွင့္မွ်မတူ ကြဲျပားျခားနားလွသည့္ ျမန္မာတို႔၏ ဆရာကို ျမတ္ႏိုးေလးစားတန္ဖိုးထားမႈသည္ ျမန္မာတို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္အခ်င္းကို ေဖာ္ျပေနသည္ဟုပင္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးကိုအေျခခံကာ ေပၚထြန္းလာသည္ဟုဆိုရမည့္ ဆရာအေပၚေလးစားတန္ဖိုးထားမႈ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းသည္ အျခားႏိုင္ငံအားလံုးထက္ အၿမဲတမ္းေခါင္းတစ္လံုးျမင့္ခဲ့တာေတာ့ အေသအခ်ာျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာတို႔သည္ ဆရာဟူသည္ကို မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာႏွင့္ အားကိုးအားထားရာ မိဘတို႔ႏွင့္အတူ တစ္တန္းတည္းထားကာ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာသည္မွာ ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ပါသည္။ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါးဟူသည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အတြက္ အထြဋ္အျမတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ်ဆိုလွ်င္ ျမန္မာတို႔၏ ဆရာအေပၚျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထား ေလးစားမႈကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ႏိုင္မည္ထင္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္သည္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ နည္းပညာေပါက္ကြဲမႈက မည္သည့္ေခတ္ႏွင့္မွ်မတူေအာင္ ျမန္ဆန္မ်ားျပားလြန္းလွသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေခတ္ထဲတြင္ ဆရာမ်ားအေနျဖင့္လည္း ေခတ္ကိုမ်က္ေျခမျပတ္ေအာင္၊ ေခတ္ႏွင့္အမီရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကရသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ကကဲ့သို႔ မိမိသိထားသမွ်ႏွင့္ တစ္သက္လံုး သင္ၾကားျပသလမ္းၫႊန္၍ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ေနရၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်၊ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် သင္ၾကားေနရသည့္အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပါက တိုးတက္ေနေသာေခတ္ထဲတြင္ က်န္ေနရစ္ခဲ့သည့္ ေခတ္က်န္ေခတ္ေဟာင္း ဆရာသာျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ယေန႔ေခတ္တပည့္မ်ားဆိုသည္က မိမိတို႔ေခတ္ကသို႔မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ အရာရာကို စူးစမ္းေလ့လာထိေတြ႔စမ္းသပ္ေနသည့္ မ်ိဳးဆက္မ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ဒီေန႔ေပၚေသာ နည္းပညာကို ေနာက္ေန႔တြင္ စမ္းသပ္ၿပီးျဖစ္ေနတတ္သည့္ မ်ိဳးဆက္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာအေျခအေနတြင္ ဆရာမ်ားအေနျဖင့္ သူတို႔ထက္ေနာက္မက်ေအာင္ အေတာ္ႀကီး ႀကိဳးစားေနပါမွ ေတာ္ကာက်မည့္အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။
ဆရာဟူသည့္အလုပ္သည္ သူေဌးျဖစ္ႏိုင္သည့္အလုပ္မဟုတ္ပါ။ ထို႔အတူ ဘ၀ကိုအႀကီးအက်ယ္ စိတ္ကူးယဥ္လို႔ရသည့္အလုပ္လည္း မဟုတ္ပါ။ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာကို အေျခခံကာ အသံနာေအာင္ သက္ၾကားၾကရသည့္ လူတန္းစားျဖစ္ပါသည္။ "ျမတ္ေသာဆရာ၊ တပည့္မရွား၊ တစ္ျပားမရွိ၊ ပီတိကိုစား၊ အားရွိပါ၏" ဆိုေသာ စကားသည္ ဆရာတို႔၏ဘ၀ကို မီးေမာင္းထိုးျပေနသကဲ့သို႔ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဆိုသည့္လူစားကေတာ့ မႈေနမည္မထင္ပါ။ သူတို႔စားရေသာ ပီတိကိုပင္ နတ္သုဒၶါမွတ္ထင္ေနမည့္ လူစားမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ ဓားေသြးေက်ာက္မ်ားပမာ၊ ေလွကားထစ္မ်ားပမာ တပည့္ေတြ ထက္ျမက္သြားေစဖို႔၊ အေပၚကိုေရာက္သြားေစဖို႔ အပြန္းအပဲ့ခံၾကမွာ၊ တြန္းတင္ေပးၾကမွာသာ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔အႏိႈင္းမဲ့ဂုဏ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ဆရာမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳသည့္ ဆရာမ်ားေန႔ဆိုသည္မွာ မည္မွ်ဂုဏ္ယူေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေကာင္းလိုက္ပါသနည္း။ ႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ဆရာမ်ားေန႔ကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ က်င္းပၾကပါလိမ့္မည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေတာ့ ထိုသို႔ပြဲမ်ိဳးကို တစ္သီးတစ္ျခားက်င္းပၾကလိမ့္မည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔မထင္ပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အဖို႔ ဆရာဟူသည္မွာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဘုရားကန္ေတာ့လွ်င္ပင္ ထည့္၍ကန္ေတာ့ေနက်ျဖစ္သည့္ လူတန္းစားတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။
"အတတ္လည္းသင္၊
ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊
သိပၸံမခ်ိန္၊
ေဘးရန္ဆီးကာ၊
သင့္ရာအပ္ပို႔၊
ဆရာတို႔" ဆိုသည့္ ဆရာ့၀တ္ငါးပါးသည္လည္းေကာင္း၊
"ညီညာထႂကြ၊
ဆံုးမနာယူ၊
လာမူႀကိဳဆီး၊
ထံနီးလုပ္ေကၽြး၊
သင္ေတြးအံ႐ြတ္၊
တပည့္၀တ္" ဆိုသည့္ တပည့္၀တ္ငါးပါးသည္လည္းေကာင္း အျခားလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုးထက္၊ အျခားႏိုင္ငံမ်ားအားလံုးထက္ အၿမဲတေစ သာလြန္ကဲေနမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဆရာကိုေလးစားေသာ ႏိုင္ငံတြင္ လူျဖစ္လာရသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ "ျမန္မာျဖစ္ရ ဂုဏ္ရွိစြ" ဟူ၍ ဂုဏ္ယူပီတိျဖစ္ရပါေၾကာင္း ေရးသားရင္ဖြင့္ရင္းျဖင့္ ယေန႔ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည့္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ကို ႀကိဳဆိုဂုဏ္ျပဳလုိက္ရပါသည္။
သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာအေပါင္းကို ဤစာစုျဖင့္ ကန္ေတာ့အပ္ပါသည္။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
ျမန္မာ့ေသြးအဖြဲ႔
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္၊ တနလၤာေန႔။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
ျမန္မာ့ေသြးအဖြဲ႔
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္၊ တနလၤာေန႔။
No comments:
Post a Comment