အရင္ေန႔ေတြက စိတ္အခန္႔မသင့္ခဲ့သမွ် ဒီေန႔မွာေတာ့ ေရးရတာ တအားကို စိတ္လက္ရႊင္သာျဖစ္ရပါတယ္။ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြကလည္း ေက်နပ္မႈေတြေပးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တာေတြက -
(၁)
ဇာတ္ကားအမည္ - အလိုတူ အလိုပါ
ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫႊန္း - ျမင့္ဦးဦးျမင့္
ဒါ႐ိုက္တာ - ဟိန္းစိုး
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - ျမင့္ျမတ္၊ မိုးျပည့္ျပည့္ေမာင္၊ စိုးမိုးၾကည္၊ ထူးမြန္၊ ထူးသာ၊ ေဗဒါ၊ ေအးေအးခုိင္၊ ေနလင္း၊ ေမ်ာက္႐ံႈး၊ ေအာင္ေသာ္
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
အခ်စ္အေၾကာင္း၊ မိန္းမေတြအေၾကာင္းကို ေနာေက်ေအာင္သိပါတယ္ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေခ်ာေမာလွပၿပီး အင္မတန္အရွက္အေၾကာက္ႀကီးတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ဦးတို႔ မိဘေတြရဲ႕ စီမံမႈအရ အိမ္ေထာင္က်သြားၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုအိမ္ေထာင္က်ၿပီးကာမွ ေယာက္်ားလုပ္သူက အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို စာေတြ႔ေတြနဲ႔ စမ္းသပ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔လုပ္၊ မိန္းမကလည္း သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူရဲ႕ ကုိယ္ေတြ႔လမ္းၫႊန္ အားကိုးေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ဖို႔ႀကိဳးစားရာက တလြဲေတြျဖစ္ရပံု၊ နားလည္မႈေတြလြဲရပံုကို ရယ္စရာ၊ ေမာစရာ၊ အေသာအေမာေလးေတြနဲ႔ ႐ိုက္ျပထားတာပါ။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္
- ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫႊန္းျဖစ္တဲ့ ျမင့္ဦးဦးျမင့္ကိုပဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခ်ီးက်ဴးေနမိပါတယ္။ ေရးတတ္ပါေပ့၊ ေတြးတတ္ပါေပ့လို႔ ေအာ္ရမလိုပါပဲ။ ဇာတ္ကားကိုၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ ဆရာျမင့္ဦးဦးျမင့္ရဲ႕ စာဖတ္အားကို ျမင္လိုက္ရတယ္။ ဇာတ္လမ္းကိုပ်ိဳးေနရင္းနဲ႔ ေပးခ်င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို ထည့္ေပးသြားတာ ဆရာမင္းသိခၤရဲ႕ ၀တၳဳေတြကိုေတာင္ ေျပးၿပီးသတိရလိုက္မိေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါးပါးေလးမဟုတ္ဘဲ နည္းနည္းမ်ား ထူေနသလားလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူတုိင္းေတာ့ သေဘာက်မွာမဟုတ္တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသလိုပဲ နည္းနည္းေလး ထူသြားတယ္လို႔။
- ဇာတ္ကားထဲမွာေျပာသမွ်ကို အေတြးလြန္ရင္ေတာ့ တစ္ခုမွကို ဆင္ဆာမလြတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ ခြက်က်မဂၤလာည လုိေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းႀကီး ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အဆင့္မနိမ့္ဘူး။ အဲဒါကိုက ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ဒါ႐ုိက္တာရဲ႔ အရည္အခ်င္းပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕။
- ျမင့္ျမတ္က တအားကို ႏြဲ႔ေနသလားလို႔ပါ။ သူ႔ပံုစံကိုၾကည့္ရတာ ဘာလိုေနမွန္းကိုမသိဘူး။ ႏုတာနဲ႔ ႏြဲ႔တာဟာ မတူဘူးဆိုတာ သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
- အငိုမင္းသမီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က နာမည္ေပးထားတဲ့ မိုးျပည့္ျပည့္ေမာင္ကေတာ့ ဒီဇာတ္ကားမွ လံုး၀ကို မငိုလိုက္ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမဟာ ငိုတာတင္ထူးခၽြန္တာမဟုတ္ဘဲ အခုလို ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ ဇာတ္႐ုပ္ေတြမွာလည္း ပီျပင္ေအာင္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ သူရတဲ့ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္ကို ဟာကြက္မရွိေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္ပါတယ္။
- ဇာတ္လမ္းနဲ႔ တင္ျပပံုဟာ ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ေျပာစရာရွိတာက ျမင့္ျမတ္ေနရာမွာ ေက်ာ္ရဲေအာင္ဆိုရင္ ဒီဇာတ္ကားဟာ ဒီထက္ပိုၿပီး ႂကြတက္လာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အခ်ိဳ႕အခန္းေတြဟာ ျမင့္ျမတ္ရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္မပီျပင္မႈေၾကာင့္ အရသာပ်က္သြားရတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဇာတ္ကားက ဆြဲေခၚလာခဲ့ၿပီးကာမွ ျမင့္ျမတ္က ရယ္ခ်င္ၿပံဳးခ်င္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ စိတ္တိုျပလိုက္တာကို ျမင္လိုက္ရတဲ့အခါ ရင္ထဲကဇာတ္ရွိန္က ျပဳတ္ျပဳတ္က်သြားတယ္။
- လူငယ္ေလးေတြကေတာ့ ႀကိဳက္ၾကမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ႏႈတ္ခမ္းနီမေလးေတြက တခစ္ခစ္နဲ႔ သေဘာက်လြန္းလို႔ ခဏခဏျပန္ရစ္ၾကည့္ၾကဦးမွာ ျမင္ေယာင္ေနပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္အားေလးမွာ အပ်င္းေျပအေနနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလး ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေျပးသာသြားငွားလုိက္ပါလို႔ တုိက္တြန္းလုိက္ပါရေစ။
ေၾသာ္… အဲဒီဇာတ္ကားထဲမွာပါတဲ့ စကားလက္ေဆာင္ေလးတစ္ခု ေပးလုိက္ပါရေစဦး။ အဲဒီဇာတ္ကားကို ငွားမၾကည့္ျဖစ္မယ့္လူေတြအတြက္ပါ။ မိန္းမယူမယ္ဆိုရင္ ဒီေျခာက္ခ်က္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးယူပါတဲ့-
မပိန္လြန္းျခင္း၊
မ၀လြန္းျခင္း၊
မပုလြန္းျခင္း၊
မရွည္လြန္းျခင္း၊
မျဖဴလြန္းျခင္း၊
မမည္းလြန္းျခင္း
(ဒီထဲကအခ်က္အခ်ိဳ႕နဲ႔ သြားၿငိေနတဲ့ မမတို႔အတြက္ေတာ့ ေဆာရီးပါေနာ္)
(၂)
ဇာတ္ကားအမည္ - ေမွာ္ကဗ်ာေရႊ႐ုပ္
၀တၳဳ - ဆုျမတ္မြန္မြန္
ဇာတ္ၫႊန္း - ကိုေရႊမိုးသက္
ဒါ႐ိုက္တာ - ကိုေဇာ္ (အ႐ုဏ္ဦး)
သ႐ုပ္ေဆာင္ - ညီနႏၵ၊ ေမကဗ်ာ၊ သက္မြန္ျမင့္
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
ေမွာ္ ဆိုတာက မိန္းကေလးတိုင္းရဲ႕ စိတ္ကူးထဲမွာ ရင္ခုန္ေနရတဲ့ အေျပာေကာင္း၊ ဥစၥာေပါ၊ ႐ုပ္ေခ်ာတဲ့ လူတစ္ေယာက္။ ရည္းစားေတြထည္လဲတြဲတယ္။ ၿငီးေငြ႔လာရင္ အဆက္အသြယ္ျဖတ္လိုက္တယ္။ အခ်စ္ဆိုတာကို မယံုၾကည္တဲ့သူ။ အရာရာကို ဦးေႏွာက္နဲ႔ စဥ္းစားေျဖရွင္းတတ္တဲ့သူ။ ကဗ်ာ ဆိုတာက အင္မတန္႐ိုးသားၿပီး ျဖဴစင္႐ိုးသားတဲ့ မိန္းမေခ်ာေလးတစ္ေယာက္။ အခ်စ္ဆိုတာကို ထိေတြ႔ခြင့္မရခဲ့တဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ေပါ့။ အဲဒီလိုထိေတြ႔ခြင့္မရေအာင္လည္း သူ႔ရဲ႕အခ်စ္ဆံုး သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေရႊ႐ုပ္က သူ႔ေဘးကေနၿပီး အၿမဲတမ္းေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ခဲ့တာကိုး။ ေရႊ႐ုပ္ကေတာ့ ဖခင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရခဲ့တဲ့ စိတ္အနာေၾကာင့္ ေယာက္်ားမွန္သမွ်ဟာ ယံုလို႔မရတဲ့ သတၱ၀ါေတြလို႔ မွတ္ထင္ထားတဲ့လူ။ အခ်စ္ဆိုတာကို ရွိတယ္လို႔ကို မထင္တဲ့လူ။ အဲဒီလိုလူသံုးေယာက္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေတြ႔ဆံုဆက္ႏြယ္ ပတ္သက္ခဲ့ၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ ေမွာ္ကဗ်ာေရႊ႐ုပ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးျဖစ္လာခဲ့တာပါပဲ။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္
- ညီနႏၵရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈေတြ အမ်ားႀကီးတက္လာတာကို ေတြ႔လုိက္ရတယ္။ အရင္တုန္းကပံုစံကိုပဲ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနတဲ့အတြက္ ညီနႏၵဇာတ္ကားေတြကို ငွားမၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အခုဒီကားကို ၾကည့္မိတဲ့အခါမွာေတာ့ သူ႔ဇာတ္ကားအေဟာင္းေတြကို ျပန္ငွားၾကည့္ဖို႔ စဥ္းစားေနရၿပီ။ အဲဒီေလာက္အထိ ညီနႏၵသ႐ုပ္ေဆာင္တာ ပီျပင္သြားခဲ့တယ္။ ေမွာ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္႐ုပ္ကို အေကာင္းဆံုးလုပ္ျပသြားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာအက်ဆံုးက ဇာတ္ကားေတြမွာ ျမင္ရေတြ႔ရခဲတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႔ စကားေျပာတာေတြကို ဒီဇာတ္ကားမွာ ျမင္လိုက္ရတာပါပဲ။ ညီနႏၵရဲ႔ မ်က္လံုးထဲက စကားလံုးေတြကို ျမင္လိုက္ၾကားလိုက္ရတယ္။ သင္ေပးႏိုင္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အသိအမွတ္ျပဳမိပါတယ္။
- ကဗ်ာ ဆုိတဲ့ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ ေမကဗ်ာကလည္း သူ႔ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ အံက်ပါပဲ။ အျပင္ကပင္ကိုယ္စ႐ုိက္နဲ႔မ်ား ကို္က္ေနလို႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ေကာင္းလြန္းလို႔လား မသိပါဘူး။ ေမကဗ်ာသ႐ုပ္ေဆာင္တာကို သ႐ုပ္ေဆာင္တာလို႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ သူအျပင္မွာလုပ္သမွ်ကို လုိက္႐ုိက္ျပေနသလို ျဖစ္သြားေစခဲ့တယ္။
- သက္မြန္ျမင့္ကလည္း သူငယ္ခ်င္းကို အရမ္းခ်စ္ၿပီး ေယာက္်ားေတြကို ခါးခါးသီးသီးျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ကို အပီျပင္ဆံုး ႀကိဳးစားသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာလိုေနမွန္းမသိတဲ့ တစ္ခုခုကိုေတာ့ ခံစားေနမိတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ေကာင္းရဲ႕သားနဲ႔ သက္မြန္ျမင့္ကိုၾကည့္ရတာ တစ္ခုခုလိုေနသလို ျဖစ္ေနတာကို ေမးခြန္းထုတ္ေနမိတုန္းပဲ။
- ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူသံုးေယာက္တည္းကို အေျခတည္ၿပီး ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးကို ဆြဲေခၚသြားႏိုင္ေအာင္ ေရးထားတဲ့ ဆုျမတ္မြန္မြန္ကို ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။ ဇာတ္ကား႐ုိက္ဖို႔အတြက္ တမင္မ်ားေရးထားသလားလို႔ေတာင္ ေတြးမိေသးတယ္။
သင့္အားလပ္ခ်ိန္မွာ ဗီဒီယုိၾကည့္ရင္း ခံစားမႈရသတစ္ခုခု ရခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည့္သင့္တဲ့ဇာတ္ကား တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း လက္တို႔လိုက္ပါရေစ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၆ ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔။
နံနက္ ၀ နာရီ ၅၀ မိနစ္တြင္ ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment