Thursday, December 17, 2009

ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးျခင္း၏ အရသာ - ျမသန္းတင့္


ဧၿပီလ သို႔မဟုတ္ ေမလတြင္ သာမန္ၿမိဳ႕သားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေက်းလက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ ပထ၀ီ တိုက္ႀကီးတစ္တိုက္စာေလာက္မွ်ႀကီးမားသည့္ သူ႔ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးမႈကို တအံ့တၾသမျဖစ္ဘဲ မေနႏုိင္ပါ။ ပထ၀ီတိုက္ႀကီး တစ္တိုက္ စာေလာက္ႀကီးမားသည့္ မိမိ၏ ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးမႈကိုလည္းတအံ့တၾသ မျဖစ္ဘဲမေနႏုိင္ပါ။ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူမ်ားသည္သစ္ခ်ပင္ႏွင့္ လယ္ပြဲပင္တို႔ကို ခြဲျခား၍မသိဘဲ ေသသြားခဲ့ၾကသည္။ ၀ါးေရာင္ငွက္၏အသံႏွင့္ ေျမလူးငွက္၏ အသံတ႔ိုကို မခြဲျခားတတ္ဘဲေသသြားခဲ့ၾကသည္။  ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ၀ါးေရာင္ငွက္ အသံႏွင့္ ေျမလူးငွက္၏ အသံတို႔ကို ခဲြျခားသိႏုိင္သူသည္ တစ္ေယာက္တေလ ႁခြင္းခ်က္မွ်သာ ႐ွိပါေတာ့မည္။ ယင္းသိုျဖစ္ျခင္းမွာ ငွက္မ်ားကို မျမင္ဘူး၍ မဟုတ္ပါ၊ ငွက္မ်ားကို သတိမထားမိ၍သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အာ႐ုံစူးစိုက္မႈသည္ လြန္စြာအားနည္းရကား ငွက္၀ါ ေတးဆိုသည္ မဆိုသည္ကိုလည္း မေျပာႏိုင္ၾကပါ။ ဥၾသငွက္၏ အေရာင္အေသြးကိုလည္း မေျပာႏုိင္ၾကပါ။ ဥၾသငွက္သည္ ပ်ံသန္းသြားစဥ္ ေတးဆိုသလား။ သစ္ကိုင္းေတြ ၾကားမွာ နားေနစဥ္ ေတးဆိုသလား ဆိုသည္ကို ကြၽန္ေတာ္တိ႔ုတစ္ေတြ ကေလးေတြလိုျငင္းေနၾကပါသည္။ "၀က္သစ္ခ်ပင္ထက္၊ ျမ႐ြက္ညိဳၾကား၊ ဥၾသငွက္ပ်ိဳ၊ ေတးသီဆိုက၊ သူငါအားလံုး၊ ႐ႊင္ၪပံးၾကည္ျမ၊ ေႏြအစဟု" ဟု (ကဗ်ာဆရာ) ခ်က္ပမင္းက ကဗ်ာဖဲြ႔သည့္ အခါတြင္ ကဗ်ာဆရာသည္ ထိုသဘာ၀ကို သိ၍ဖြဲ႔သေလာ၊ စိိတ္ကူးျဖင့္မွန္းဆဖြဲ႔သေလာဟု ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယခုတိုင္ ကေလးငယ္မ်ားလိုပင္ ျငင္းခံုေနၾကပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ထိုသို႔ သဘာ၀ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဗဟုသုတေခါင္းပါးျခင္းမွာ စိတ္ပ်က္စရာေတာ မဟုတ္ပါ။ ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ေတြ႔႐ွိခ်က္အသစ္၏ အရသာကို အျမဲခံစားေနရပါသည္။ အကယ္၍ ကြၽန္ေတာ္တို႔တြင္ လံုေလာက္စြာ ဗဟုသုတေခါင္းပါးခဲ့ပါမ သဘာ၀အျခင္းအရာတိုင္းသည္ ႏွင္းစက္ႏွင္းေပါက္ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ေႏြဦးတိုင္းတြင္ ေရာက္လာတတ္ပါသည္။ အကယ္၍ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သက္တမ္းတစ္၀က္ က်ိဳးသည့္တိုင္ဥၾသကို မျမင္ဖူးခဲ့ဘဲ ၀ကၤပါ လွည့္ေနေသာ အသံဟူ၍ေလာက္သာ နားလည္ထားခဲ့လွ်င္ မိမိ၏ ျပစ္မႈကို မလံုမလဲျဖစ္ကာ တစ္ေတာမွ တစ္ေတာသို႔ ထြက္ေျပး ေ႐ွာင္ပုန္းေနေသာ ဥၾသငွက္၏ ၀ရမ္းေျပး ပ်ံသန္းမႈကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေလထဲတြင္ အျမီးကေလးတုန္ကာ သိန္းငွက္ကဲ့သို႔ တံုခနဲ ရပ္လိုက္ပံုကိုၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ သူ႔အား လက္စားေခ်လိုေသာ သူမ်ား႐ွိတတ္ရာ ထင္႐ႈးေတာင္ေစာင္းတြင္ အရဲစြန္႔၍ ဆင္းသြားသည္ကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း ပို၍ပင္ ၾကည္ႏူးရပါေသးသည္။ ငွက္တို႔၏ဘ၀ကို ေကာင္းစြာနားလည္သည့္ သဘာ၀ေဗဒ ပညာ႐ွင္သည္လည္း ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ဥၾသငွက္ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျမင္ဖူးၿပီး ကမၻာေလာက ႀကီးကို အသစ္ျပဳလုပ္ထားသည့္အရာဟုထင္သည့္ လူတစ္ေယာက္၏ မနက္ခင္းစိတ္အားထက္သန္မႈမ်ဳိးျဖင့္စာလွ်င္ တည္ၿငိမ္၍ တစိမ့္စိမ့္ခံစားရသည့္ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။

ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္လာလွ်င္ သဘာ၀ေဗဒပညာ႐ွင္တစ္ဦး၏ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈသည္ပင္လွ်င္ သူ၏ ဗဟုသုတေခါင္းပါးမႈ အေပၚတြင္ အထိုက္အေလ်ာက္ တည္ေနပါေသးသည္။ ထိုဗဟုသုတေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ သူတြင္လည္း ငွက္တို႔၏ ကမၻာသစ္ မ်ားကို ေအာင္ျမင္ရန္လိုအပ္ေနပါေသးသည္။ သဘာ၀ေဗဒပညာ႐ွင္သည္ စာအုပ္ထဲတြင္ပါသည့္ အေၾကာင္းအရာတိုကို က မွသည္ အ အထိ သိေကာင္းသိပါလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ေတာက္ပေသာ ငွက္ကေလးမ်ားကို မ်က္စိျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ တပ္အပ္ေသခ်ာစြာ မျမင္ရေသးမခ်င္း သူသည္လည္း တစ္၀က္တစ္ပ်က္ မသိနားမလည္သူသာ ျဖစ္ေနပါေသးသည္။ သူသည္ ေျမၾကီးေပၚတြင္ ဥအုၿပီး ထိုဥကို ႏႈတ္သီးျဖင့္ကိုက္၍ သားငယ္သတ္ျဖတ္ခံရမည့္ အသိုက္သို႔ ပ်ံသန္းသြားေသာ ဥၾသငွက္မကို မ်က္စိျဖင့္ တပ္အပ္ေသခ်ာစြာျမင္ခ်င္ပါသည္။ (ဥၾသငွက္မ ဥအုသည့္ ျမင္ကြင္းမွာ ျမင္ရခဲသည့္ျမင္ကြင္းျဖစ္ပါသည္။) ဥၾသငွက္မသည္ အသိုက္ထဲတြင္ ဥမအုဘဲ ေျမႀကီးေပၚတြင္အုသည္ ဆိုသည့္အဆိုကို ေထာက္ခံရန္ သို႔မဟုတ္ ေခ်ပရန္အတြက္ သူသည္အေ၀းၾကည့္မွန္ေျပာင္း တစ္လက္ျဖင့္ တစ္ေန႔ၿပီး တစ္ေန႔ ထိုင္ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္ပါသည္။အကယ္၍ ထိုမွ် လွ်ဳိ႔၀ွက္ေသာ ဥၾသငွက္မ ဥအုသည္ကို ကံေကာင္း၍ ျမင္ခဲ့ရသည္ဆိုလွ်င္လည္း သူ႔အဖို႔ အျခားသိစရာေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးသည္။ ယင္းတိုမွာ ဥၾသငွက္ဥသည္ မိခင္ငွက္မ ထားပစ္ခဲ့ရာ အသိုက္ထဲမွာ အျခားေသာ ငွက္ဥမ်ားႏွင့္ အေရာင္တူ မတူဆိုသည့္ အျငင္းပြားေနၾကေသာ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအထိေတာ့ သိပံၸပညာ႐ွင္သည္ ထိုအခ်က္္ကို မသိေသးသည့္အတြက္ ငိုေႂကြးစရာအေၾကာင္းမ႐ွိေသးေခ်။ သူတို႔သည္ အရာရာကို သိသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္တိုထင္လွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ဘာကိုမွ် မသိေသးေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔ ထင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ လွန္ေလွာ႐ွာေဖြၾကည့္သည့္ အရာတိုင္း၏ ေအာက္တြင္ မသိ နားမလည္ျခင္း ရတနာသိုက္ၾကီးသည္ သူတို႔ကိုေစာင့္ဆိုင္းလ်က္႐ွိပါသည္။ သူတို႔သည္ ယူလီဆီးအားပင္လယ္ နတ္သမီးမ်ားက မည့္သည့္ ေတးသီခ်င္းမ်ဳိးကို ဆိုေပးသည္ကို ဆာေတာမတ္စ္ဘေရာင္းထက္ပို၍ မသိႏုိင္ပါ။

သာမန္လူတေယာက္၏ ဗဟုသုတေခါင္းပါးမႈကို ေျပာရာတြင္ ဥၾသငွက္အေၾကာင္းကို ဥပမာေဆာင္၍ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာေနျခင္းမွာ ဥၾသငွက္၏အေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ ကြၽမ္းက်င္လွေသာေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ယခုႏွစ္ ေႏြဦးေပါက္တုန္းက အာဖရိကတိုက္မွာ ဥၾသငွက္မ်ားလာေရာက္ က်က္စားၾကသည့္ ဘုရားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းတြင္ သြားေနခဲ့စဥ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ထိုငွက္မ်ားအေၾကာင္းကို ဘာမွ်မသိေၾကာင္း သေဘာေပါက္လာေသာေၾကာင့္ ထိုအေၾကာင္းကို ဥပမာထား၍ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးမႈသည္ ဥၾသငွွက္၏ ကိစၥတြင္သာ မကပါ။ ဘုရားသခင္ဖန္တီးေပး လိုက္သည့္ အရာအားလံုးတြင္လည္း ထိုအတူျဖစ္ပါသည္။ ေနမင္း၊ လမင္းႏွင့္ ပန္းပြင့္၏ အမည္မ်ားအထိ အက်ဳံး၀င္ပါသည္။ ဆန္းစ လသည္ လတိုင္းထိုရက္တြင္ စတင္ေပၚထြက္လာသလားဟု တစ္ခါတုန္းက ပညာတတ္အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္၏ ေမးသံကို ကြၽန္ေတာ္ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။ သူက မည့္သည့္ရက္တြင္ လထြက္သည္ကို မသိလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ဟုလည္း ေျပာလိုက္ပါေသးသည္။ မည္သည့္ ရက္၊ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္ေနရာမွ လထြက္လာသည္ကို မသိဘဲေနလွ်င္ ဆန္းစလ ထြက္လာတိုင္း ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ အံၾသမႈကိုရ႐ွိႏိုင္မည္ဟု ေျပာပါသည္။ သ႔ိုရာတြင္ ကြၽန္ေတာ့္အထင္၌မႈ လ၀င္လထြက္ကို ေကာင္းစြာသိသူတို႔အဖို႔ပင္လွ်င္ ဆန္းစလသည္ အံ့ၾသစရာအသစ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ေရာက္လာတတ္ပါသည္။ ေႏြဦးအ၀င္ႏွင့္ ပန္းရာသီတို႔သည္လည္း ထိုအတိုင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ာမနီပန္းမ်ား ေအာက္တိုဘာတြင္ မပြင့္ဘဲ မတ္လႏွင့္ ဧၿပီတို႔တြင္ ပြင့္တတ္သည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔သိၿပီးသားျဖစ္သည့္တိုင္ အေစာဆံုးပြင့္သည့္ ဂ်ာမနီပန္းမ်ားကို ေတြ႔လွ်င္ မၾကည္ႏူးဘဲ မေနႏုိင္ပါ။ သစ္ေတာ္ပင္တြင္ အပြင့္မ်ားသည္ အသီးထက္ေစာ၍ ပြင့္သည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေမလ သစ္သီးျခံတစ္ခု၏ လွပေသာ အားလပ္ရက္တစ္ခုကို ေတြ႔ရသည့္အခါတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အံ့ၾသမႈသည္ ေလ်ာ့နည္း၍မသြားပါ။

တစ္ခ်ိန္တည္္းတြင္ ေႏြဦးေပါက္လာတိုင္း ပန္းပြင့္မ်ား အမည္မ်ားကို အသစ္ျပန္၍ မွတ္ရသည္မွာလည္း အထူးေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသည္ ဟုထင္ပါသည္။ ယင္းသို႔လုပ္ျခင္းသည္ ကိုယ္ေမ့လုေမ့ခင္ျဖစ္ေနေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ျပန္ဖတ္ရသည္ႏွင့္ တူပါသည္။ သူသည္ အလြန္မွတ္ဉာဏ္မေကာင္းသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖတ္ၿပီးသား စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေကာက္ဖတ္္လိုက္လွ်င္ အသစ္ျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္တတ္ေၾကာင္းျဖင့္ မြန္တိန္းက ေျပာဖူးပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွတ္ဉာဏ္သည္လည္း ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္သည့္ မွတ္ဥာဏ္ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ "ဟင္းမလက္" ျပဇာတ္ႏွင့္ "ပစ္က၀တ္ေပးပါးစ္" တို႔ကိုျပန္ဖတ္လွ်င္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ကေရးၿပီး ပံုႏွိပ္မွင္မေျခာက္ေသးသည့္ စာအုပ္သစ္တစ္အုပ္ဟု ထင္မိပါသည္။ ပထမ တစ္ႀကိမ္ႏွင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဖတ္သည့္ ကာလၾကားတြင္ စာအုပ္ထဲပါသည့္အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ေမွးမွိန္သြားၾကပါသည္။ ထိုသို႔ မွတ္ဥာဏ္မေကာင္းသည့္ အတြက္ 'ဒုကၡေရာက္သည့္ အခါေတြလည္း ႐ွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္က တိတိက်က်လိုခ်င္သည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဘ၀ကိုေပ်ာ္စရာအျဖစ္ သေဘာမထားဘဲ ရည္မွန္းခ်က္ တစ္ခုအျဖစ္ ထားမွသာ ထိုသို႔ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ အေပ်ာ္ သက္သက္အတြက္ ဆိုလွ်င္ကား မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းမဟုတ္လွပါ။ မွတ္ဥာဏ္ မေကာင္းခဲ့ပါလွ်င္ လူတစ္ေယာက္အဖို႔ ပလူးတပ္ခ်္၏ ရာဇ၀င္က်မ္းမ်ားႏွင့္ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္တို႔ကို တစ္သက္လံုး ဖတ္ေနႏွိင္ပါသည္။ သိုးတစ္အုပ္သည္ ျခံစည္း႐ုိးၾကားမွ တိုး၀င္ေက်ာ္လႊားသည့္အခါ ဆူးဖ်ားတြင္ သိုးေမြးအစအနကေလးမ်ား ၿငိတြယ္က်န္ရစ္ခဲ့သကဲ့သို႔ အည့ံဆံုးေသာ မွတ္ဥာဏ္ထဲတြင္လည္း ဖတ္ဖူးသမွ်စာမ်ားထဲမွ အစအနကေလးေတြေတာ့ က်န္ရစ္ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ရာတြင္ သိုးမ်ားသည္ အေ၀းသို႔ ေရာက္သြားၾကသည့္နည္းတူ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ စာမ်ားသည္လည္း ပ်င္းရိညံ့ဖ်င္းသည့္မွတ္ဥာဏ္မွ ခုန္ထြက္သြားၾကကာ ဘာမွ်မက်န္ရစ္မည္ကိုေတာ့ စိုးရိမ္ပါသည္။

ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ စာအုပ္မ်ားကိုပင္ ေမ့ေပ်ာက္သြားတတ္သည္ဆိုလွ်င္ ကုန္လြန္သြားသည့္ ရက္လမ်ားႏွင့္ ထိုလမ်ားတြင္ ႐ွိခဲ့သည့္ အရာတ႔ိုကိုလည္း ေမ့ေပ်ာက္သြားႏုိင္ပါသည္။ ဥပမာကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာပါမည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ အလီဇယားကို သိသကဲ့သို႔ ေမလႏွင့္ ေမလတြင္ပြင့္သည့္  ပန္းမ်ား၊ ယင္းတို႔၏ ပံုပန္းသဏၰာန္မ်ား ယင္းတို႔၏ အခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေမးပြဲ ေကာင္းေကာင္းေအာင္ႏုိင္ပါသည္။ ေထာပတ္ခြက္ပန္းတြင္ အလႊာငါးခု ႐ွိေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာႏုိင္ပါသည္။ (အရင္အပတ္တုန္းကေတာ့ ေျခာက္ခု႐ွိသည္ဟု အေသအခ်ာထင္ခဲ့သည္။) သို႔ရာတြင္ ေနာင္ႏွစ္တြင္မူ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုပန္း၏ ဂဏန္းသခ်ၤာကို ေမ့သြားကာ ေထာပတ္ခြက္ပန္းႏွင့္ ေကာက္႐ုိးႏြယ္ပန္းကို မွားေနျပန္ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အျမင္ျဖင့္ ေလာကႀကီးကို ဥယ်ာဥ္ႀကီးအျဖစ္ ျမင္လာျပန္ပါသည္။ ေရာင္စံုျခယ္ထားေသာ ကြင္းျပင္မ်ားကိုၾကည့္ကာ တအံတၾသျဖစ္ရင္း အသက္မ႐ႈႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။ ပ်ံလႊားငွက္သည္ သိုက္ၿမံဳတြင္ပင္ နားေနျခင္းမျပဳဘဲ ညအေမွာင္ ေကာင္းကင္လဟာျပင္ႀကီးထဲသို႔ ပ်ံတက္သြားသည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို ေျပာႏုိင္ျခင္းသည္ သိျခင္းေၾကာင့္လား မသိျခင္းေၾကာင့္လား ဆိုသည္ကိုပင္ ေ၀ခြဲမရျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ေတးဆိုသူသည္ ဥၾသငွက္မ မဟုတ္ဘဲ ဥၾသငွက္ဖို ျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အခ်က္ကို အံၾသမႈအသစ္ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သိလာရျပန္ပါသည္။ ေတာႏွင္းဆီသည္ ေရေမႊးပန္းမဟုတ္ေၾကာင္း၊ သစ္ဆြဲလဲပင္သည္ အပင္မ်ား၏ ရာသီတြင္ ေႏွာင္းမွ ပြင့္သေလာ၊ ေစာစြာပြင့္သေလာ ဆိုသည္ကို လည္း ကြၽန္ေတာ္ ေလ့လာရျပန္ပါသည္။ ႏုိ္င္ငံျခားသားတစ္ဦးက ေခတ္ေပၚအဂၤလိပ္၀တၱဳေရးဆရာ တစ္ဦးအား အဂၤလန္ျပည္၏ အေရးအႀကီးဆံုး ေကာက္ပဲသီးႏွံဘာလဲဟု ေမးပါသည္။ စာေရးဆရာက " ဂ်ံဳ " ဟုမဆိုင္းမတြေျဖလိုက္ပါသည္။ ထိုမွ်ျပည့္စံုေသာ မသိသားေခါင္းပါးမႈသည္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ စာေပမတတ္သူ၏ ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးမႈမွာ ပို၍ပင္ႀကီးပါေသးသည္။ တယ္လီဖုန္းကို အသံုးျပဳေနသည့္ သာမန္လူတစ္ေယာက္သည္ တယ္လီဖုန္းမည္သို႔ အလုပ္လုပ္သည္ကို ႐ွင္းမျပတတ္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဘိုးဘြားမ်ားသည္ သာ၀ကမ်ား၏ တန္ခိုး ျပာ႗ိဟာမ်ားကို အလိုအေလ်ာက္ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳထားသလို သာမန္လူတစ္ေယာက္သည္လည္း တယ္လီဖုန္း၊ မီးရထား၊ လင္ႏုိတိုက္ ပံုႏွိပ္စာလံုး၊ ေလယာဥ္ပ်ံတို႔ကို အလိုအေလ်ာက္ လက္ခံအတည္ျပဳထားလိုက္ပါသည္။ ထိုအရာမ်ားအေၾကာင္းကို နားလည္း မလည္ပါ။ စဥ္းလည္း မစဥ္းစားပါ။ လူသည္ အခ်က္အလက္ အနည္းငယ္ကေလးကိုမွ်သာ စံုစမ္းေလ့လာၿပီး သိသမွ်ကေလးကိုသာ လက္ခံထားလိုက္ဟန္တူပါသည္။ ေန႔စဥ္ အလုပ္အျပင္ဘက္တြင္႐ွိေသာ ဗဟုသုတဆိုသည္မွာ ကိုယ္ႏွင့္ မဆိုင္ဟု လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘာထားတတ္ၾကပါသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ မသိနားမလည္မႈကို အျမဲတေစ တြန္းလွန္ေနၾကပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စိတ္ႏႈိးၿပီးၾကည့္ပါသည္။ ဆင္ျခင္ေတြးေတာ ၾကည့္ၾကပါသည္။ ေလာက၏ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ဆင္ျခင္ေတြးေတာ ၾကည့္တတ္ပါသည္။  တစ္မလြန္္ဘ၀အေၾကာင္း၊ အရစၥတိုတယ္အား ဦးေႏွာက္႐ႈပ္ေစခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာအရာမ်ားအေၾကာင္း၊ "မြန္းတည့္မွ သန္းေခါင္အထိ ႏွာေခ်ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ကံေကာင္းၿပီး သန္းေခါင္မွ မြန္တည့္ပိုင္း ႏွာေခ်ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ကံဆိုေၾကာင္း" စသည့္ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ လူ၏ အႀကီးဆံုးေသာေပ်ာ္႐ႊင္မႈမွာ သိမႈကို ႐ွာေဖြရန္အတြက္ မသိမႈထဲသို႔ ပ်ံသန္းျခင္းျဖစ္သည္။ မသိမႈ (ဗဟုသုတေခါင္းပါးမႈ) ၏ ေပ်ာ္စရာ အေကာင္းဆံုးအခ်က္မွာ ေမးခြန္းမ်ားေမး၍ ေပ်ာ္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို ေပ်ာက္ဆံုးသူ၊ သို႔မဟုတ္ ထိုေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို သိမႈေၾကာင့္ရေသာ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈျဖင့္ လဲလွယ္လိုက္သူသည္ ေအးစက္မာေက်ာစ ျပဳသြားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေရာက္မွ ဇီ၀ကမၼေဗဒကို ေလ့လာစူးစမ္းလိုစိတ္႐ွိသည့္ ဂ်ိဳး၀က္ကို အားက်သင့္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုမွာကား ထိုအ႐ြယ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ မသိေခါင္းပါးမႈ ႐ွိသည္ဆိုသည့္ အသိတရား ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ႐ွဥ္႔တစ္ကိုက္စာမွ်ေသာ အသိကေလးျဖင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဟုတ္လွၿပီဟုပင္ ထင္လာ တတ္ၾကပါသည္။ အသက္ႀကီးလာျခင္းကိုပင္ အရာအားလံုးကို သိျမင္ႏွံ႔စပ္ေသာ ဌာနႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္လာတတ္ၾကပါသည္။ ဆိုကေရးတီးသည္ ပညာဥာဏ္ႀကီးသည္ဟု ထင္႐ွားပါသည္။ ယင္းသို႔ထင္႐ွားျခင္းမွာ အရာရာကိုသိျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အသက္ ၇၀ အ႐ြယ္တြင္ သူသည္ ဘာကိုမွ်မသိဟု သေဘာေပါက္ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမ့ေနၾကပါသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics