ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအေၾကာင္းေတြကို မၾကာခဏဆိုသလို ေျပာျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္တာေတြကို စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ညီငယ္တစ္ေယာက္က ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို တည္းျဖတ္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စပယ္ရွယ္လစ္တစ္ေယာက္လို႔ ေျပာလို႔ရေအာင္ကို ကၽြမ္းက်င္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ မူလအလုပ္မဟုတ္ေပမယ့္ ၀ါသနာအရ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေလ့လာထားသူဆိုပါေတာ့။ သူ႔ဆီက တည္းျဖတ္ပံုေတြ၊ သူျပတဲ့ နာမည္ႀကီး႐ုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ တည္းျဖတ္ပံု၊ ကားဆက္ပံုေတြကို ၾကည့္ရတဲ့အခါမွာ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းကို မသိပါဘူး။ တစ္လက္စတည္း သူ႔ကို ျမန္မာကားမၾကည့္လို႔၊ အထင္မႀကီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာတတ္တာကို ျပန္ခနဲ႔တဲ့အေနနဲ႔ "ကၽြန္ေတာ္ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာကားေတြ မၾကည့္တာ" ဆိုတာမ်ိဳးက ေျပာတတ္ေသးတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တာပဲ။ တစ္ခန္းနဲ႔တစ္ခန္းကို မသိသာေစဘဲ ကူးေျပာင္းသြားတာေတြ၊ ျမန္မာကားေတြမွာ လူႏွစ္ေယာက္စကားေျပာခန္းကို အျပန္အလွန္ျပတဲ့အခါ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္က အလင္းအေမွာင္မညီဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တာေတြကို သူေသခ်ာရွင္းျပတတ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ကုိယ္ေတာ္က မၿပီးႏိုင္၊ မစီးႏုိင္ေျပာေသးတယ္။ "ဒါက တည္းျဖတ္တာကို နည္းနည္းေလးပဲ ေျပာတာတဲ့၊ အသံပိုင္းဆုိင္ရာ၊ ေတးဂီတဆုိင္ရာ၊ ကင္မရာေထာင့္ယူတဲ့အပိုင္းေတြ အဲဒါေတြ မပါေသးဘူး" တဲ့။ သူေျပာတာေတြကို နားမလည္တာ မ်ားပါတယ္။ သူကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္တာေတြကို tutorial ေတြလုပ္လိုက္၊ စာအုပ္ေတြဖတ္လိုက္နဲ႔ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ အခ်ိန္ေပးထားတဲ့လူဆိုေတာ့ လြယ္လြယ္ေလးေတြလို႔ပဲ ထင္ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က်ေတာ့ အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူေျပာသမွ်ကို နားမလည္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ဟာေလးေတြေတာ့ နားလည္သင့္သေလာက္ နားလည္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔စကားကို နားလည္သလို ျပန္ေျပာရရင္ "ျမန္မာျပည္မွာ သိတဲ့၊ တတ္တဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ထုတ္လုပ္တဲ့လူေရာ၊ ဒါ႐ုိက္တာေရာက စိတ္ကိုမ၀င္စားတာ၊ သူတို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗီဒီယုိျဖစ္ျဖစ္ ဇာတ္ကားတစ္ကား ျမန္ျမန္ထြက္သြားဖို႔ပဲ စိတ္၀င္စားတာ၊ တည္းျဖတ္တဲ့လူဆိုတာ ႐ုိက္ကြင္းမွာကတည္းက လုိက္ၾကည့္ရတာမ်ိဳး၊ အဲဒါမွ အခန္းေတြကို ဆက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဟာကို ဘယ္လိုဆက္မယ္ဆိုတာ ခ်ိတ္မိတာ၊ ကင္မရာသမားေတြကိုလည္း ဘယ္သူက ဘယ္ေထာင့္က႐ိုက္ရမယ္၊ တစ္ေယာက္က ေအာ္တိုခ်ိန္ထားရင္၊ ေနာက္လူေတြက အဲဒီကင္မရာနဲ႔ အလင္းေရာင္ညီေအာင္ မန္ႏ်ဴရယ္ လုိက္ခ်ိန္ေပးရတယ္" စသည္ျဖင့္ေပါ။
အင္း… ထားပါေတာ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူလည္းမဟုတ္၊ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကလည္းမဟုတ္၊ မင္းသမီးေယာက္်ားလည္းမဟုတ္ပဲ အလကားေနရင္း ဒါေတြေျပာေနေတာ့ လူရယ္စရာႀကီးျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကို ေကာင္းေစခ်င္တာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ အဆင့္ျမင့္႐ုပ္ရွင္ဆိုတာနဲ႔ မေလးရွားသြားလုိက္၊ ထုိင္းသြားလုိက္၊ အင္ဒိုနီးရွားသြားလိုက္နဲ႔ တည္းျဖတ္၊ အသံေျပာင္း၊ စာတန္းထိုး လုပ္ေနတာေတြကိုဖတ္ၿပီး ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ရင္ထဲမွာ မခ်ိလို႔ပါ။ ကုိယ့္အာစီယံႏုိင္ငံေတြမွာ သြားတည္းျဖတ္ရင္၊ အသံသြားသြင္းရင္ အဆင့္ျမင့္႐ုပ္ရွင္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ လုပ္သမွ်ဟာ အဆင့္မမီဘူးလို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ထားပါေတာ့ေလ။ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ေပါ့။ စက္ပစၥည္းဆုိင္ရာ၊ နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာ စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကဦးမွာပါပဲ။ အဲဒါေတြမေကာင္းတာေတြ လက္ခံပါတယ္ဗ်ာ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကေရာ တကယ့္ကို အဆင့္မီသလားလို႔ေမးရင္ စိတ္ဆိုးၾကဦးမယ္ ထင္ပါရဲ႕ေနာ္။ ပိုက္ဆံရၿပီးေရာ ေပါေတာေတာလုပ္၊ ခါးေအာက္ပိုင္းစကားလံုးေတြေျပာ၊ ျဖစ္ႏိုင္တာမျဖစ္ႏိုင္တာအသာထား ဒါ႐ုိက္တာကလည္း လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္၊ ႐ုိက္ခ်င္သလို႐ုိက္ေနၾကတာမ်ား။
ဟိုးအရင္တုန္းက အျဖဴအမည္းဇာတ္ကားေတြကို ျမန္မာ့အသံက ျပန္ျပတာေတြကို ၾကည့္ၾကစမ္းပါဦး။ ကာလာမပါေသး၊ ကင္မရာကလည္း တစ္လံုးတည္းနဲ႔ ေကာင္းေအာင္႐ုိက္ထားတာပါပဲ။ အခုအခ်ိန္ထိ တသသၾကည့္ေနရတုန္းပါပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ဘယ္ဇာတ္ကားကိုမ်ား တသသ၊ အမွတ္ထင္ထင္ျဖစ္ေနေအာင္ ႐ုိက္ျပဖူးပါသလဲ။ ကဲ… ထားပါ… ထားပါ… အျပစ္ေတြတင္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုင္းလိုႏိုင္ငံကဇာတ္ကားေတြက ဥေရာပအထိ ျဖန္႔တဲ့အဆင့္ ေရာက္ေနတာကို ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မခံခ်ိမခံသာနဲ႔ ေဒါသျဖစ္မိတာပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္မတင္လိုေတာ့ပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာကိုပဲ ေျပာပါေတာ့မယ္။ ေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာထက္ ဖတ္မိတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ျပန္ေျပာျပခ်င္တာပါ။ ဖတ္မိတာကေတာ့ ၾကာလွပါၿပီ။ အေတာ္ႀကီးကို ၾကာေနပါၿပီ။ ျပန္႐ုိက္ဖို႔ အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာနဲ႔ အခ်ိန္အားရတဲ့အခါ သတိမရမိတာနဲ႔မို႔ အခုမွပဲ တင္ေပးျဖစ္ေတာ့တယ္။ သတိကလည္း ရမွပဲေလ။ အဲဒီစာအုပ္ကို အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္ဆီက ငွားဖတ္တာကိုး။ အခုသူက ဖတ္ၿပီးရင္ ျပန္ယူခ်င္တယ္ဆိုကာမွ သတိရတာ။ သူေျပာတဲ့ "မင္းရဲ႕ဖုန္တက္ေနတဲ့ စာအုပ္ပံုထဲက ငါ့စာအုပ္ေလးကို ျပန္ယူလာေပးပါဦး" ဆိုတဲ့ စကားကိုေတာင္ သေဘာက်မိေသးတယ္။ ျပန္ထုတ္ၿပီး ဒီညေနေတာ့ သူ႔ကို ျပန္ေပးပါေတာ့မယ္။ အခု မေပးမီေလး သေဘာက်တဲ့ဟာေလးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ႐ုိက္တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
စာအုပ္အမည္ - လြမ္းေတာ္မူဖို႔ စာကိုစီတယ္
ေရးသူ - ေမာင္မိုးသူ
ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ
အုပ္ေရ - ၅၀၀
တန္ဖိုး - ၃၀၀၀ က်ပ္
စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ - ၄၀၀၅၉၇၀၅၀၉
နန္းေဒ၀ီ စာေပက ထုတ္ပါတယ္။
အဲဒီစာအုပ္မွာ အႏုပညာရွင္ႀကီး ၂၃ ဦးအေၾကာင္းကို ဆရာေမာင္မိုးသူက သူလြမ္းသမွ်ေတြ စီကုံးထားပါတယ္။ အားလံုးဟာ ကြယ္လြန္ေလၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ အမ်ားစုဟာ သရဖူ မဂၢဇင္းမွာ လစဥ္ေရးေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကာတြန္းဆရာလည္းပါတယ္၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားလည္းပါတယ္၊ ဒါ႐ုိက္တာလည္းပါတယ္၊ စာေရးဆရာလည္းပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာလည္းပါတယ္၊ ဂီတသမားလည္းပါတယ္၊ အဆိုေတာ္လည္း မက်န္ဘူး။ စံုမွစံုပါပဲ။ ဖတ္ရတာ တကယ္ကို အရသာရွိသလို မသိမမီတဲ့အေၾကာင္းေတြကို တစ္ထုိင္တည္း သိခြင့္ရတဲ့စာအုပ္ဆိုပါေတာ့။ အဆင္ေျပရင္ ၀ယ္ယူသိမ္းဆည္းထားၾကဖို႔ တုိက္တြန္းလိုပါတယ္။
"ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း ႏွင့္ ေမာင္မိုးသူ" ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခု ႐ုိက္ကူးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေမာင္မိုးသူ ေရးထားတာေလးကို ျပန္တင္ျပပါ့မယ္…။
……..
………….
တစ္ေန႔ေတာ့ ဦးသက္လယ္က သူ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ "သီတာၿပံဳး" ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခန္း ႐ုိက္ကူးရာမွာ လုိက္ခဲ့ဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ "သီတာၿပံဳး" ဇာတ္ကားဟာ စာေရးဆရာႀကီး သိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ ၀တၳဳကို႐ုိက္ကူးတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီကားမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဗိုလ္ဗကိုဟာ အကယ္ဒမီရသြားတယ္လို႔ ေမာင္မိုးသူ မွတ္မိသလုိလုိပါပဲ။ ႐ိုက္ကူးရတဲ့အခန္းက အင္းယားကန္ ဟိုတယ္တဲ့။ ေနာက္ဘက္လား ေဘးနားလားက မသိတဲ့ ၀ါ၀ါ (၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ) တို႔ရဲ႕ လူမေနနဲ႔ တုိက္အိမ္တစ္လံုးမွာ ႐ုိက္ကူးတာျဖစ္ပါတယ္။ ညခန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပါ၀င္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ စိုးေရႊ၊ ဗိုလ္ဗကို နဲ႔ ခင္သန္းႏု တို႔ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာက ဦးသက္လယ္ပါ။ သုခုမ ႐ုပ္ရွင္စက္ႏွင့္ ႐ုိက္ကူးတာျဖစ္လို႔ ကင္မရာမင္းအျဖစ္ ကိုကိုျမင့္ (ဒါ႐ုိက္တာ ေမာင္ေမာင္ျမင့္) က လိုက္ၿပီး ႐ုိက္ကူးပါတယ္။ ေမာင္မိုးသူကေတာ့ အေဖာ္အကူ ဆိုပါေတာ့။ ႐ိုက္ရတဲ့ အခန္းက ေသေကာင္ေပါင္းလဲ အိပ္ရာထက္မွာ ပက္လက္လဲေနၿပီျဖစ္တဲ့ သုဘရာဇာႀကီး ဗိုလ္ဗကိုဟာ ခင္သန္းႏုရဲ႕ ဖခင္အရင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ အေဖႀကီး မေသမီ ခင္သန္းႏုက "ေဖေဖ" လို႔ ေခၚေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသက္လယ္ဟာ အလြန္ေခ်းမ်ားၿပီး ကတ္သီးကတ္သတ္ ခုိင္းတတ္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ေယာက္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပညာသည္ေတြဆီက လက္ကုန္ႏိႈက္ယူတတ္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးသက္လယ္ လိုခ်င္တာက
ခင္သန္းႏုဟာ အိပ္ရာထက္မွာ ပက္လက္လဲေနတဲ့ သုဘရာဇာ ဗိုလ္ဗကို,ကို ပထမ အားလံုးက ေျပာလို႔သာ မရဲတရဲနဲ႔ ေခၚရတဲ့ "ေဖေဖ" ဆိုတဲ့ ပထမ တစ္ခြန္း
ပထမ တစ္ခြန္းေခၚတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ဗကိုက မထူးေတာ့ မလႈပ္ေတာ့ ခင္သန္းႏု စိတ္ထဲမွာ ပူပန္လာၿပီး သူ႔အေဖအရင္းကို ေတြ႔ပါလ်က္ သူ႔အေဖ ၾကားခ်င္လွတဲ့ ေဖေဖ ဆိုတဲ့ ေခၚသံကေလးကို မၾကားလိုက္ရမွာ စုိးရိမ္တဲ့ ပူပန္တဲ့ ေလသံႏွင့္ ေခၚရမည့္ ဒုတိယ "ေဖေဖ" ေခၚသံ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယေဖေဖ ေခၚသည္အထိ တံု႔ျပန္မႈ မရေလေတာ့ ငါ့အေဖဟာ ငါေခၚတဲ့ ေဖေဖ ဆိုတဲ့ အသံေလးကို မၾကားလုိက္ရဘဲ ကြယ္လြန္သြားရင္ေတာ့ ငါ ရင္က်ိဳးရခ်ည္ရဲ႕ဆိုၿပီး အလြန္ စိုးရိမ္ပူပန္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ေခၚရတဲ့ "ေဖေဖ" ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါ။ အသံထြက္ ပီတာ၊ မပီတာထက္ စိတ္ခံစားမႈကို အထူးျပဳၿပီး ေခၚရမည့္ "ေဖေဖ" တတိယအလံုး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါလည္း အိပ္ရာထက္မွာ ပက္လက္လဲေနတဲ့ ဖေအႀကီးရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈက မရွိပါဘူး။ ဒီမွာတင္ ငါ့အေဖဟာ ငါ့ေခၚသံေလး မၾကားလုိက္ႏိုင္ေတာ့ပါလားဆိုၿပီး မခ်ိတင္ကဲ အသံကုန္ဟစ္ၿပီး "ေဖေဖ" လို႔ ေခၚ၊ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ေဖေဖရဲ႕ ရင္ဘတ္ေပၚမွာ ေမွာက္ ငိုခ်လုိက္ဖို႔ပါပဲ။
အေတာ္ကို ခက္တဲ့ ႐ုိက္ခ်က္ပါ။ အိပ္ရာထက္မွာ ပက္လက္အေနအထားႏွင့္က ဗိုလ္ဗကို။ နံေဘးမွာ ရပ္ေနရတာက ကိုေန၀င္းႏွင့္ စိုးေရႊ။ "ေဖေဖ" လို႔ ေခၚရမည့္သူက ခင္သန္းႏု ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႐ုိက္တာ ဦးသက္လယ္ လိုခ်င္တဲ့ ေဖေဖ ေလးခြန္းရဖို႔ ႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႔သားမ်ား အဲဒီညက မိုးထိန္ထိန္လင္း သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခ်ိန္က ဒါ႐ုိက္တာေတြဟာ အဲဒီလို အေသးစိတ္ ဖန္တီးမႈကို အခ်ိန္ကုန္ ေငြကုန္ခံၿပီး ႐ုိက္ကူးၾကပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကလည္း ဒါ႐ုိက္တာလိုခ်င္တဲ့ အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ အပင္ပန္းခံ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ထုတ္လုပ္သူမ်ားကလည္း ဘာမွ ၀င္မပါၾကဘူး။ အဲဒီလို ႐ုိက္ခဲ့ၾကတာကိုး။ ခုေတာ့ျဖင့္….။
ေမာင္မိုးသူ၏ လြမ္းေတာ္မူဖို႔ စာကိုစီတယ္ စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၂၆-၂၂၈ မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ကူးယူေဖာ္ျပထားတာပါ။ ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ တစ္ခုခုေတာ့ ေတြးစရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခုခု ရလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္မိလို႔ပါ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၉ ရက္၊ စေနေန႔။
ည ၈ နာရီ ၀၇ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ဒါ႔ေၾကာင္႔မို႔လည္း ဟိုတုန္းက ကားေတြကေကာင္းတာေလ .....................
ReplyDelete