Thursday, February 18, 2010

အင္တာနက္ သို႔မဟုတ္ ပညာရတနာသိုက္ႀကီး - ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ


Just as steel can be used to build hospiitals or machine gun or nuclear power can either energize a city or destroy it.

Hillary Clinton
သံမဏိကို ေဆး႐ံုေဆာက္ဖို႔ သံုးလို႔ရသကဲ့သုိ႔ စက္ေသနတ္လုပ္ရန္အတြက္လည္း သံုးႏုိင္သည္။ ထို႔အတူ အဏုျမဴစြမ္းအင္ကို ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္သကဲ့သို႔ ထိုၿမိဳ႕ကို ဖ်က္ဆီးပစ္၍လည္း ရသည္။
ဟီလာရီကလင္တန္

လူ၏ အေရးအႀကီးဆံုးေသာ အစိတ္အပိုင္းသည္ ဦးေႏွာက္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဦးေႏွာက္သည္ ထိုအတိုင္းသံုးလို႔ မရပါ။ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ တစ္စံုတစ္ခု ထည့္ရေပမည္။ ထိုတစ္စံုတစ္ခုသည္ ဉာဏ္ပညာသာ ျဖစ္ရေပမည္။

ဦးေႏွာက္ထဲကိုထည့္ေသာ အရာမ်ားသည္ ပတ္၀န္းက်င္မွ ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ထဲကို ေရာက္ေသာအရာမ်ားသည္ ဉာဏ္ပညာသက္သက္ ျဖစ္မလာေတာ့။

ဦးေႏွာက္ကုိယ္တုိင္က အမုန္းတရားေတြ၊ မနာလိုမႈေတြ၊ အညစ္အပတ္ေတြကို သိမ္းဆည္းထားႏုိင္ပါသည္။ ဦးေႏွာက္၏ ဆင္ျခင္တရားသည္ အတၱႀကီးမားကာ ထူးထူးျခားျခား အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။

ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းသို႔ပို႔ၾကသည္။ ေရွးအခါက ေက်ာင္းဆုိသည္မွာ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းတည္ရာ ျဖစ္သည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ ငယ္စဥ္က ေရႊေက်ာင္းသို႔ သြားရသလို ေဂ်ာ့ဘုရင္သည္လည္း ကင္းေကာလိပ္သို႔ သြားရသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာေက်ာင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းေနၿပီး အမ်ားစု လိမၼာၾကပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာဘုရင္လက္ထက္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ေပစာေတြရွိသည္။ ပုရပိုက္ေတြရွိသည္။ ၎တို႔ကို သိမ္းဆည္းထားရာဌာနကို စာတုိက္ဟု ေခၚသည္။

အေနာက္တိုင္းတြင္ ဂူဒင္ဘာ့ခ်္၏ ပံုႏွိပ္စက္တီထြင္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ စာအုပ္မ်ား တြင္က်ယ္လာသည္။

၁၅ ရာစုတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဥေရာပယဥ္ေက်းမႈကို ေျပာရလွ်င္ တ႐ုတ္ကပင္ သာခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ပံုႏွိပ္စက္ ေပၚေပါက္ၿပီးေနာက္ ဥေရာပတိုးတက္မႈသည္ တ႐ုတ္ႏွင့္ မယွဥ္သာေအာင္ ျမင့္မားလာေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုထားၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုသည္မွာ စာေပသည္ အေရးပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ေမာ္လၿမိဳင္ေကာလိပ္ကို တက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္၀ါသနာပါေသာ သိပၸံဘာသာတြဲကို ယူသည္။ နားမလည္ပါ။ ထိုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ စာၾကည့္တုိက္သို႔ သြားသည္။ ထိုစာၾကည့္တုိက္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ရတနာသိုက္ပင္ျဖစ္သြားသည္။ စာၾကည့္တုိက္သြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ဆရာ ျဖစ္လာသည္။ အဂၤလန္သို႔ ပညာသင္သြားခြင့္ရသည္။ ပါရဂူဘြဲ႔ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေတာကလာသူ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကေက်ာင္းလည္း လြတ္လပ္ေရးရခါစ ေတာေက်ာင္းျဖစ္၍ အဆင့္မမီပါ။ ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကလြဲ၍ ဘြဲ႔ရသူ ဆရာ၊ ဆရာမ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ ၁၀ တန္းေအာင္သူ တစ္ခါတစ္ခါ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ရွိၿပီး တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ေယာက္မွ် မေအာင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ေသာႏွစ္တြင္ ႏွစ္ေယာက္သာ ေအာင္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းကို အျပစ္တင္ေနသည္မဟုတ္ပါ။ အေျခအေနကို တင္ျပေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ တည္ရွိေနေသာ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုေက်ာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းေလာက္ အေျခအေနမဆိုးႏိုင္ပါ။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပညာေရးကို အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေအာင္ သြားႏိုင္ခဲ့သည္မွာ စာၾကည့္တုိက္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဉာဏ္ပညာရင့္သန္ေစဖို႔ စာအုပ္မ်ားက မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳသည္ကို သက္ေသျပျခင္းျဖစ္သည္။

တကၠသိုလ္ဆိုသည္မွာ အေဆာက္အဦး၊ ဆရာ၊ စာၾကည့္တုိက္ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးသံုးစား ပါ၀င္သည္ဟု သေဘာေပါက္ခဲ့ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္း ၂၁ ရာစု အ၀င္ေလးေတြမွာ စာၾကည့္တုိက္ပံုစံ ေျပာင္းသြားေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သတင္းအခ်က္အလက္ အမ်ားစုကို အင္တာနက္မွ ရသည္။ စြယ္စံုက်မ္းႀကီးမ်ားသည္ အင္တာနက္တြင္ ရွိေနသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရွင္မ်ားက စိတ္ပူသြားသည္။

သတင္းအခ်က္အလက္ ေတာ္လွန္ေရးေခတ္သည္ အရွိန္အဟုန္ အင္မတန္ႀကီးမားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အင္တာနက္ရွိသူႏွင့္ မရွိသူ (have and have-not) တို႔အၾကား ကြာဟမႈသည္ မ်ားလာမည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

တကယ္တမ္းကြာဟမႈသည္ သိသာထင္ရွားေသာ္လည္း လူတိုင္းလိုလို တစ္ဆင့္ခံသတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရသည့္အတြက္ ကြာဟမႈ အင္မတန္နည္းပါးသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ယူဆခ်က္ မွားေကာင္းမွားမည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ကမၻာလံုး ၿခံဳၾကည့္သည့္အခါ တိုးတက္လာမႈမ်ားကို ေတြ႔ေနရသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရွးေခတ္က ေပစာမ်ားကို ေရးၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ေပစာ တစ္ဆူတည္းသာ ရွိသည္။ ကူးယူပြါးရေသာ္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအခ်ိဳ႕တြင္သာ ထိုေပစာမ်ား ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ထိုေပစာအက်ိဳးကို (တစ္ဆင့္) ခံစားၾကရသည္။

တကယ္တမ္း အင္တာနက္မၾကည့္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၿဂိဳလ္တုစေလာင္းမ်ားလည္း သတင္းအခ်က္အလက္ကို ေပးႏိုင္သည္။

ကမၻာတစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ရွိသည့္ ေဟတီႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြားေသာ ငလ်င္ဒဏ္ခံရသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေနရသည္။ လူေပါင္းတစ္သိန္းခြဲေက်ာ္ ေသဆံုးသည္။ အင္မတန္ ဆိုးရြားေသာငလ်င္ ျဖစ္သည္။ တစ္ကမၻာလံုးက အကူအညီေတြ ေရာက္လာသည္။ အကူအညီေတြအနက္ ေဟတီသမၼတ ေတာင္းဆိုသည္မွာ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ယက္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ဖုန္းလုိင္းေတြအားလံုး ပ်က္သြားၿပီျဖစ္သည္။

အစိုးရအဖြဲ႔၀င္မ်ား တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္၍မရ၊ အင္ဂ်ီအိုႏွင့္ အစိုးရ ဆက္သြယ္၍မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထု ဆက္သြယ္မႈ ဘယ္ေလာက္ခက္မည္ကို ေတြးေတာႏိုင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိုဘုိင္းဖုန္းစနစ္ကို ခ်က္ခ်င္းျပင္ဆင္ တည္ေဆာက္ေပးလိုက္သည္။ မၾကာမီမွာပင္ ဆူပါမားကတ္ကုန္တိုက္ အေဆာက္အဦပ်က္ေအာက္တြင္ ပိတ္မိေနေသာ မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရရွိကာ ကယ္တင္ႏုိင္ခဲ့သည္။

သြားေရးလာေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကအစ အဆိုပါ ဆက္သြယ္ေရးသည္ အဓိကက်သည္။ ကမၻာတစ္ခြင္က ေဟတီကို ျမင္ေနရလွ်င္ သူတို႔ကူညီႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

တကယ္တမ္း အင္တာနက္မိုဘုိင္းဖုန္း စသည္တို႔သည္ အဖ်က္အေမွာင့္လုပ္ငန္းအတြက္လည္း မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ မိုဘုိင္းဖုန္းျဖင့္ ဗံုးေထာင္ႏိုင္သည္။ အင္တာနက္ထဲ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ကာ အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားစြာ လုပ္ႏုိင္ပါသည္။

၂၀၀၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔က အိုစမာဘင္လာဒင္၏ နယူးေယာက္ကုန္သြယ္ေရးစင္တာကို ၀င္ေရာက္တုိက္ခိုက္ၿပီး အႁမႊာညီေနာင္ေမွ်ာ္စင္ကို ၿပိဳပ်က္ေစသည္မွာ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္မႈေတြ လုပ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

တကယ္တမ္း အင္တာနက္သည္ လူသားမ်ားကို အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ လက္နက္ကိရိယာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒါကို အသံုးခ်တတ္ပါက အားလံုး အဆင္ေျပမည္။

ေဆာင္းပါးအစတြင္ ဟီလာရီကလင္တန္ ေျပာသြားသည့္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ထပ္မံတင္ျပလိုသည္။

Just as steel can be used to build hospiitals or machine gun or nuclear power can either energize a city or destroy it.
Hillary Clinton
သံမဏိကို ေဆး႐ံုေဆာက္ဖို႔ သံုးလို႔ရသကဲ့သုိ႔ စက္ေသနတ္လုပ္ရန္အတြက္လည္း သံုးႏုိင္သည္။ ထို႔အတူ အဏုျမဴစြမ္းအင္ကို ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္သကဲ့သို႔ ထိုၿမိဳ႕ကို ဖ်က္ဆီးပစ္၍လည္း ရသည္။

ဒါက လူသားမ်ားအေပၚတြင္သာ တည္သည့္အပိုင္းျဖစ္သည္။

စက္ေသနတ္ထုတ္မည္စိုး၍ သံမဏိကို ပိတ္သည္။ အႏုျမဴဗံုးလုပ္မည္စိုး၍ အဏုျမဴစြမ္းအင္ကိုပိတ္သည္။ ဓာတ္ေပါင္းဖိုမ်ားကို ကန္႔သတ္သည္။ ထိုပံုစံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆုိင္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အက်ိဳးအေၾကာင္းဆင္ျခင္ၿပီး အသိဉာဏ္ မႀကီးရင့္ေသးသေရြ႕ ထိုျပႆနာသည္ ျပႆနာအေနျဖင့္ တည္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။

အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ မလိုလားအပ္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကိုေၾကာက္၍ အင္တာနက္ကို ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၾကသည္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ေနရေပမည္။

ထိုအခါတြင္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတုိင္းအတာအထိ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးသြားမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မရပ္ဆုိင္းသြားပါ။ လူသားတို႔ ရင့္က်က္လာေသာအခါ မိမိ၀ီရိယျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည့္အခါ အနာဂတ္ကို လွလွပပ ျမင္လာမည္သာျဖစ္သည္။

နိဂံုး
ဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္မတင္ၾကပါႏွင့္။
အင္တာနက္ေခတ္ကို ေရာက္လာၾကပါၿပီ။
ဒီရတနာသိုက္ႀကီးက လူသားအားလံုး၏ လက္တစ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
လူငယ္မ်ား စြမ္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္ပါ။

Bi Weekly Eleven Journal
အတြဲ (၂) အမွတ္ (၄၈)
Friday, February 19, 2010
စာမ်က္ႏွာ - ၂၂

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics