စာသင္ေနရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေလေတာ့ တပည့္ေတြနဲ႔ အၿမဲတေစ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနရတာေပါ့ေလ။ စာသင္စရာရွိရင္သင္လိုက္၊ အျမင္မေတာ္တာေတြ႔ရင္ ဆံုးမလိုက္၊ အျပစ္ေပးလိုက္ေပါ့။ ကုိယ္သင္ေနရတဲ့ တပည့္ေတြကိုတင္မဟုတ္ဘဲ မ်က္စိေအာက္မွာ အျမင္မေတာ္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြ႔ရင္ ကုိယ့္အတန္းက ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ေခၚယူေျပာဆိုဆံုးမလိုက္တာပါပဲ။ အမ်ားစုက နားလည္ၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ နားမလည္ၾကပါဘူး။ သူတို႔အျမင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အလကားေနရင္း အျပစ္ရွာၿပီး လိုက္က်ပ္ေနတဲ့ ဆရာဆိုးႀကီးတစ္ေယာက္ေပါ့ေလ။ ေက်ာင္းသားေတြကမုန္းမွာကို ကၽြန္ေတာ္လံုး၀မေၾကာက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တိုင္လည္း ေက်ာင္းသားဘ၀က လာခဲ့တာျဖစ္ေလေတာ့ အခ်ိန္တန္ရင္ သူတို႔ေတြ နားလည္သြားၾကမယ္ဆိုတာ သိေနလို႔ပါ။ ေက်ာင္းသားေတြမုန္းတဲ့ ဆရာအမ်ားစုဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ရင္ သူတို႔ေတြအခ်စ္ဆံုး ဆရာေတြျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာေတာ့ ဟိုဟာပိတ္ပင္၊ ဒီဟာပိတ္ပင္၊ ဟိုဟာအျပစ္ေျပာ၊ ဒီဟာအျပစ္ေျပာဆိုေတာ့ အေနအထိုင္က်ဥ္းက်ပ္ၿပီး နားၿငီးတဲ့အတြက္ အဲဒီလိုဆရာမ်ိဳးေတြကို မႀကိဳက္တတ္ၾကပါဘူး။ အသက္ကေလးေတြရလာ၊ အေတြ႔အႀကံဳေလးေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ရွိ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္ေလးေတြလည္း ရင့္သန္လာၿပီဆိုေတာ့မွ အဲဒီလိုဆရာေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကို ျပန္သတိရမိၾကပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ကုိယ္ေတြ႔အေတြ႔အႀကံဳေတြအရပါ။
ဆရာေတြကိုလည္း ေျပာခ်င္တယ္
ဆရာအမ်ားစုက ကုိယ္သင္ရမယ့္စာကို ေသေသခ်ာခ်ာသင္ရင္၊ ကုိယ္သင္ေပးရတဲ့တပည့္ေတြဟာ စာေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြျဖစ္ေနရင္ သူတို႔တာ၀န္ေက်တယ္လို႔ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီထက္ပိုဆိုးတာကေတာ့ သူ႔တပည့္၊ ကုိယ့္တပည့္ဆိုၿပီး ခြဲျခားတတ္တဲ့အက်င့္ပါ။ အခြင့္အေရးေပးၿပီး ခြဲျခားဆက္ဆံတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္စိေရွ႕မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အျပစ္လုပ္ေနတာ၊ အျမင္မေတာ္တာ ေတြ႔ေနေပမယ့္ အဲဒါ ငါ့ေက်ာင္းသားမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲၿပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၾကတာကို ဆိုလိုတာပါ။ စာသင္ေပးမွ ဆရာလို႔ ခံယူထားၾကသလား မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အယူအဆကေတာ့ ေကာင္းရာမြန္ရာ တစ္ခုခုကို ၫႊန္ျပေျပာဆိုေပးသူ၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္ျဖစ္ေအာင္ ျပသသြန္သင္ေပးသူ၊ ေနာက္ဆံုးဘာမွ မေျပာမဆိုမသြန္သင္ေပးႏုိင္ရင္ေတာင္ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ မွန္မွန္ကန္ကန္ေနရင္း ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ စံျပျဖစ္ေအာင္ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဆရာအျဖစ္ထိုက္တန္တယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ လူတိုင္းၾကားဖူးေနတဲ့ ဗ်ိဳင္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ ငါးနဲ႔ေဆာ့ကစားပံုကိုၾကည့္ၿပီး အဲဒီအတိုင္း လွံေတြနဲ႔ ေလ့က်င့္ရင္း နာမည္ေက်ာ္ၾကားသြားတဲ့၊ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆရာမရွိပါဘူးလို႔ ေျပာမိလို႔ အာေခါင္ကို လွံစူးသြားရတဲ့ ပံုျပင္ေလးကို ျပန္သတိရၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဗ်ိဳင္းက လူစကားလည္းတတ္တာမဟုတ္၊ ဒီလိုပစ္ကြ၊ ဒီလိုဖမ္းကြလို႔ ေျပာဆိုသင္ၾကားေပးတာလည္း မဟုတ္ေပမယ့္လည္း ဆရာတန္း၀င္ေနတာကို ျမင္ၾကရမွာပါ။
ေက်ာင္းသားေတြမွာ အျပစ္မရွိဘူး
ဒီလိုဆိုတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးေငါ့ၾကမယ့္လူေတြ ရွိဦးမွာပါပဲ။ အလကားေနရင္း ေက်ာင္းသားေတြဘက္ကေန ေရွ႕ေနလိုက္တယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြကို မ်က္ႏွာလုပ္ေနတယ္လို႔ ထင္ၾကဦးမွာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အျပစ္မရွိဘူးဆိုတဲ့စကားကို အေၾကာင္းမဲ့ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီစကားကို ေျပာႏုိင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီး ယူခဲ့ရတာပါ။ စာသင္႐ံုတင္မဟုတ္ဘဲ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးျမန္းေလ့လာၿပီးေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူအေနနဲ႔လည္း အဲဒီစကားကို နားလည္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ ခုေခတ္ကေလးေတြ (ေက်ာင္းသားေတြ)ကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ပါမွ၊ သူတို႔ေနရာကေန ၀င္ေရာက္ခံစားေပးႏုိင္ပါမွ သေဘာေပါက္နားလည္လက္ခံပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အျပစ္မရွိဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြမွာ အျပစ္ရွိသလဲလို႔ ေမးလာရင္ ကၽြန္ေတာ္ခ်က္ခ်င္းေျဖမိမွာက လူႀကီးေတြမွာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔။ လူႀကီးေတြဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲလို႔ ေမးရင္ေတာ့ အိမ္မွာရွိေနတဲ့ အဘိုး၊ အဘြားေတြ၊ မိဘေတြ၊ ဦးေလးေတြ၊ အစ္ကိုေတြ၊ အစ္မေတြ၊ ေက်ာင္းမွာေတြ႔ဆံုရတဲ့ ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႔ႀကံဳေနရတဲ့ လူႀကီးေတြအားလံုးလို႔ ေျဖရမွာပါပဲ။ စကားကတ္ေျပာတတ္တဲ့ လူေတြဆိုရင္ "ဟာ... မင္းဟာကလည္း ေက်ာင္းသားေတြတစ္ခုခု အမွားလုပ္မိရင္ေတာင္ မိဘေတြ၊ အဘိုးအဘြားေတြ၊ ဆရာေတြကို ႐ိုက္ရဦးမယ့္ပံုပဲ" ေျပာမွာအေသအခ်ာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကတ္သတ္ၿပီး ျပန္ေျဖမိမလားပဲ။ "ဟုတ္တယ္... တကယ္႐ိုက္သင့္တာက ကေလးေတြကိုမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔လူႀကီးေတြကို" လို႔ေလ။
ဒီေန႔ေခတ္ကေလးေတြကို အေကာင္းမျမင္ၾကဘူး
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေျပာဖူးသလိုပဲ... ဒီေန႔ေခတ္ကေလးေတြက ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ကို မရွိဘူး၊ ငါတို႔တုန္းကနဲ႔ တျခားစီပဲ.... စတဲ့စကားေတြကို ရံဖန္ရံခါဆိုသလို ၾကားရတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာတိုင္း ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ေတြးမိတဲ့လူ၊ ရွက္မိတဲ့လူက အနည္းစုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ အနည္းစုမွ တကယ့္ကို အနည္းစုပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက ဒီေန႔ေခတ္ကေလးေတြကို ဘာမွနားမလည္တဲ့၊ လူမႈေရးမသိတဲ့၊ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္မရွိတဲ့၊ ေလလြင့္ပ်က္စီးေနတဲ့ ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စားေလးေတြဆိုတဲ့ အေရာင္ေတြအုပ္ၿပီး ၾကည့္ေနတတ္ၾကတာကိုး။ ကေလးေတြ အဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေတြအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ လူႀကီးေတြမွာ အျပစ္ရွိတယ္ဆိုတာကိုက် တစ္ခါမွ မေတြးမိၾကဘူး၊ ေတြးရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။
ငယ္ဘ၀ကို ျပန္သတိရၾကည့္ရေအာင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕ ငယ္ဘ၀ေတြကိုပဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အဘြားလုပ္သူက ဘုရားရွိခိုးသင္ေပးတယ္၊ စကားကို ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာတတ္ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ အထူးသျဖင့္ အဘြားေတြက ေျမးမေလးေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရွိေနတတ္ပါတယ္။ ေျမးမေလးေတြကို မိန္းကေလးပီပီ ဘယ္လိုေနရမယ္၊ ဘယ္လိုထုိင္ရမယ္၊ ဘယ္လို၀တ္ရမယ္ဆိုတာကအစ သင္ေပးတတ္ၾကတယ္။ အဘိုးေတြကေတာ့ ေမ်ာက္႐ံႈးေအာင္ေဆာ့တဲ့ ေျမးေလးေတြအတြက္ ကစားေဖာ္ေပါ့။ သူရဲေကာင္းပံုျပင္ေတြကို တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳးမ႐ိုးရေအာင္ ေျပာျပတတ္တာ အဘိုးေတြေပါ့။ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္လို၊ လမ္းထိပ္က က်ားခံု(စစ္တုရင္ခံု)လို၊ ရပ္ကြက္ဓမၼာ႐ံုက ေဆြးေႏြးပြဲလို လူၾကားသူၾကားထဲကို ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားစြာနဲ႔ ေခၚသြားတတ္ၿပီး ဒါက်ဳပ္ေျမးေလဗ်ာလို႔ မိတ္ဆက္ေပးတတ္တာ၊ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ စကားေတြ ေျပာခုိင္းတတ္တာလည္း အဘိုးေတြေပါ့။ အေဖလုပ္သူက ႐ံုးဆင္းျပန္လာၿပီဆိုရင္ သားေတြ၊ သမီးေတြနဲ႔ စကားေတြေျပာ၊ ေက်ာင္းကေပးလုိက္တဲ့ အိမ္စာေတြဖတ္ျပတာကို မေမာႏုိင္မပမ္းႏိုင္နားေထာင္၊ တစ္ပတ္တစ္ခါျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္လတစ္ခါျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ပန္းၿခံကိုလုိက္ပို႔မယ္၊ ဘယ္ကစားကြင္းကို လိုက္ပို႔မယ္စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အစ္ကိုႀကီးေတြ၊ အစ္မႀကီးေတြကလည္း စာက်က္ခ်ိန္မွာ စာက်က္ဖို႔၊ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ ကစားနည္းေတြနဲ႔ မေဆာ့ဖို႔ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၿပီး ၾကည့္ေနတတ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းကသင္ခန္းစာေတြ နားမလည္ရင္ သူတို႔ေတြကပဲ ရွင္းျပတတ္ၾကတယ္။ အေမဆိုတဲ့ လူစားေတြကေတာ့ ကေလးေတြအတြက္ အရာခပ္သိမ္းပါပဲ။ ကေလးေတြ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေနထိုင္တတ္ေအာင္၊ အခ်ိန္မွန္စား၊ အခ်ိန္မွန္အိပ္ႏိုင္ေအာင္၊ အက်ႌအ၀တ္အစား အသစ္ဆင္ဖို႔လုိၿပီလား၊ ေက်ာင္းစာအုပ္ဖိုးေတြ ေပးစရာရွိသလား၊ သားသမီးေတြက ေက်ာင္းမွာစာလုိက္ႏိုင္ရဲ႕လား၊ သူတို႔ေလးေတြ ဘာပူဆာခ်င္ေနၾကသလဲ စသျဖင့္ သားသမီးေတြရဲ႕ ရွိသမွ်ျပႆနာအကုန္လံုးဟာ သူတို႔အေမေတြအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး အေၾကာင္းအရာေတြေပါ့။ သူတို႔အတြက္ အီရတ္ကိစၥက အိမ္ကသားျဖစ္သူ ကုိယ္ပူေနတာေလာက္ အေရးမပါဘူး။ အေမရိကန္နဲ႔တ႐ုတ္ အားၿပိဳင္ေနတာက သားသမီးေတြအတြက္ ထမင္းဘူး အခ်ိန္မီထည့္ေပးဖို႔ေလာက္ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္းဘူးေလ။ အိမ္မွာအဲဒီလိုေတြ ေနရလို႔ လမ္းထြက္တဲ့အခါ၊ ေက်ာင္းေရာက္တဲ့အခါ လြတ္မယ္မထင္နဲ႔။ ေက်ာင္းေျပးတာေတြ႔ရင္ ေတြ႔တဲ့လူႀကီးေတြက ဘယ္ေက်ာင္းကလဲေမးၿပီး ေက်ာင္းအထိလာတိုင္တတ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ ေခၚလာၿပီး ေက်ာင္းအထိလုိက္ပို႔တတ္တယ္။ လမ္းမွာ ေက်ာင္းသားခ်င္းရန္ျဖစ္ေနရင္ အနားမွာရွိေနတဲ့ လူႀကီးသူမေတြက ျဖန္ေျဖတယ္၊ ေငါက္ငန္းတယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆို ႐ိုက္လႊတ္တတ္တယ္။ ကဲ... ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕ ငယ္ဘ၀ေတြဟာ အဲဒီလို ေနခဲ့ရတာ ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်ာ။
ခုေခတ္လူႀကီးေတြမွာ အျပစ္ရွိသလား
အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုမ်ိဳး ေနခဲ့ရပါတယ္လို႔ ေျဖမယ့္လူဟာ အမ်ားစုျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ သံသယမျဖစ္မိဘူး။ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့လူက ေတာ္ေတာ္ေလးကို အနည္းစုျဖစ္မွာပါ။ အမ်ားစုက အဲဒီလိုေနခဲ့ၾကရပါတယ္လို႔ ေျဖၾကမွာပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဒီေန႔ေခတ္ ကေလးေတြချမာေရာ အဲဒီလို ေနၾကရရဲ႕လားလို႔ ျပန္ေမးၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ အဘိုးေတြ၊ အဘြားေတြနဲ႔ အတူေနတာမ်ိဳးကလည္း အေတာ္ေလးကို ရွားပါးသြားၿပီ။ အတူေနရင္လည္း အဘိုးေတြ၊ အဘြားေတြက အရင္လို ဂ႐ုမစိုက္ႏုိင္ပါဘူး။ အဘိုးလုပ္သူက တစ္ေနကုန္ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင္းေျပာရင္ေျပာ၊ မဟုတ္ရင္ ကိန္းဂဏန္းေတြအေၾကာင္းေျပာ၊ အဘြားလုပ္သူကလည္း တစ္ေနကုန္ အိမ္မႈကိစၥေတြလုပ္ရ၊ ညက်ရင္ အပန္းေျပဆိုၿပီး ဂ်ဴမုံတို႔၊ အြန္ေစာတို႔၊ ထယ္ေစာက္တို႔နဲ႔ ႏွစ္ပါးသြား၊ အစ္ကိုေတြ၊ အစ္မေတြကလည္း ေခတ္နဲ႔အညီဆိုလား၊ ဘာျဖစ္ခ်င္လို႔ဆိုလား တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အျပင္မွာခ်ည္းပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးတယ္မရွိတဲ့ သင္တန္းေတြတက္၊ အင္တာဗ်ဴးေတြေျဖနဲ႔ေပါ့။ အစ္ကိုေတြက ရြန္းနီေျခေထာက္နာေနတာ၊ ဒေရာ့ဘာဖ်ားေနတာ၊ စီေရာ္နယ္လ္ဒို စပြန္ဆာအသစ္ရတာ၊ ဘယ္မင္းသမီးက ဘာသတင္းထြက္လာတယ္ စတာေတြနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနတယ္။ အစ္မေတြကလည္း ဘာဒီဇိုင္းအသစ္ေပၚသလဲ၊ ဘယ္မင္းသမီးက ဘာဖက္ရွင္၀တ္ေနလဲ၊ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ ဘယ္အခ်ိန္လာမွာလဲ အဲဒါေတြနဲ႔ပဲ လံုးပန္းေနရတယ္။ အေဖလုပ္သူဆိုတာ တစ္ရက္မွာ (၄)နာရီေတာင္ ျမင္ေတြ႔ခြင့္၊ ေမာ္ဖူးခြင့္ ရတာမဟုတ္ဘူး။ အိမ္အတြက္၊ မိသားစုအတြက္ ပိုက္ဆံရွာေနတယ္၊ အလုပ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ အိမ္မွာမရွိရျခင္း အေၾကာင္းျပခ်က္က လံုေလာက္သြားၿပီ။ ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္က အကုန္လံုးအိပ္ေမာက်မွ။ အေမကလည္း ဘာမွမထူးပါဘူး။ ေန႔စဥ္သံုးစြဲေငြအတြက္ ေခါင္းေျခာက္ရ၊ ဟိုကလွည့္ရ၊ ဒီကဆြဲရ၊ ပြဲစားလုပ္ရ၊ အသိသက္ေသလုပ္ရနဲ႔ သူ႔ဟာနဲ႔သူ စိတ္ၾကည္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုတာကို မရွိသေလာက္ပါပဲ။ အ၀တ္အစားေတြကို အိမ္ေဖာ္ေလွ်ာ္ရင္ေလွ်ာ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေလွ်ာ္တဲ့လူကို အပ္မယ္။ နံနက္စာနဲ႔ ေန႔လည္စာအတြက္က သားသမီးေတြကို ပိုက္ဆံေပးလိုက္မယ္။ ေက်ာင္းေရာက္မွ အဆင္ေျပတာတစ္ခုခုသာ ၀ယ္စားလုိက္ၾက၊ အဲဒါမ်ိဳးသြားေနရတာ။ အိမ္မွာ အဲဒီလိုေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ လမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ ပိုဆိုးသြားတာေပါ့။ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ရတယ္။ "ဟိုေကာင္ေလး၊ အသက္ကငယ္ငယ္ေလးရွိေသးတယ္၊ ဘာလို႔ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတာတုန္း၊ ဘယ္ေက်ာင္းကတုန္း၊ မင္းတို႔ဆရာႀကီးနဲ႔ လုိက္တိုင္မယ္၊ ဘယ္သူ႔သားလဲ၊ မင္းအေဖအေမနဲ႔ လိုက္တုိင္မယ္"လို႔ ဘယ္သူကမွ မတားျမစ္ေတာ့ဘူး၊ မဆံုးမေတာ့ဘူး။ ကဲ......... အဲဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ တစ္နည္း ခုေခတ္လူႀကီးေတြမွာ အျပစ္ရွိသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို စာဖတ္သူကုိယ္တိုင္ကပဲ ေျဖၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
အားလံုးေျပာတတ္ၾကတဲ့ ဆင္ေျခ
ဟ...ေကာင္ရ၊ မင္းေျပာသလိုမ်ိဳး လုပ္ေနလို႔ မရေတာ့ဘူးဟ။ ဒီေန႔ေခတ္က တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ထမင္းစားရဖို႔ကို အလ်ဥ္မီေအာင္ မနည္းလုပ္ေနရတာဟ။ အိမ္ကမိသားစုကို ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ ေကၽြးႏိုင္ရင္ပဲ ေတာ္လွၿပီလို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့... ကၽြန္ေတာ္နားလည္ပါတယ္။ အျပစ္လည္း မတင္လိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျပည့္အ၀လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေျဖေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေပမယ့္လည္း အဲဒီဆင္ေျခကို လက္ခံေပးလိုက္ပါတယ္။ ေခတ္ကာလကိုက ပိုက္ဆံကိုပဲ အသဲအမဲလိုက္ရွာေနရတဲ့ေခတ္ကို ေရာက္ေနေတာ့တာကိုး။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ သားသမီးေတြကို ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြတက္ခုိင္းဖို႔ မစဥ္းစားမိေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းအားရက္မွာ ေဆာ့ကစားဖို႔အတြက္ ဂိမ္းစက္၀ယ္ေပးမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ႏွစ္အတြက္ က်ဴရွင္ႀကိဳတက္ခိုင္းမယ္ ဒါေတြပဲ ေခါင္းထဲမွာ ရွိေတာ့တယ္။ ေခတ္ကာလက မတူေတာ့ဘူးေလလို႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္... ေခတ္ကာလက မတူေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း တူပါတယ္လို႔ မေျပာပါဘူး။ သူတို႔ဆင္ေျခေတြနဲ႔သူတို႔ေတာ့ ဟုတ္ေနတာပဲကိုး။ ျဖစ္သမွ်အရာအားလံုးအတြက္ ေခတ္ကာလကိုပဲ လႊဲခ်ပံုခ်တတ္တာ လူသားေတြမွာ အက်င့္ျဖစ္ေနၿပီထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီ ေခတ္ကာလဆိုတာေတြကလည္း အေလ့က်ေပါက္တဲ့ အပင္ေတြပဲလားမသိဘူးေနာ္။
ကေလးေတြကို ခ်ီးက်ဴးမိတယ္
အဲဒါဆိုရင္လည္း ကေလးေတြကို ငါတို႔တုန္းကေလာက္ မေတာ္ဘူး၊ မတတ္ဘူး၊ မသိဘူးလို႔ မေျပာၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းကလိုမ်ိဳး အခြင့္အေရးေတြ သူတို႔ေလးေတြ မရၾကရွာပါဘူး။ အဘိုးဆီကေန က်န္စစ္သား၊ အေနာ္ရထာ၊ နပိုလီယန္၊ လင္ကြန္းစတဲ့ စကားလံုးေတြကို မၾကားရေတာ့ဘူး။ ေကတီဗီတို႔၊ မာဆက္တို႔၊ စင္တင္တို႔၊ စည္ဘီယာတို႔ စတဲ့စကားလံုးေတြကို ၾကားေနရၿပီ။ အဘြားကလည္း ဘုရားရွိခိုးေတြ၊ ဂါထာေတြကို မရြတ္ျပႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ဂ်ဴမံုေလ၊ ပိုးမင္းသားက ဘယ္လိုျဖစ္သြားတာဟဲ့ စတာေတြကိုပဲ ေျမးေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ေျပာဖို႔စိတ္၀င္စားေတာ့တယ္။ အေဖလုပ္သူ၊ အေမလုပ္သူဆိုတာကလည္း သားသမီးေတြ ေက်ာင္းမွာ ဘာေတြသင္ေနရသလဲ၊ သူတို႔ေလးေတြ သင္႐ိုးစာအုပ္မွာ ဘာအေၾကာင္းအရာေတြ ပါသလဲဆိုတာကို မသိၾကေတာ့ဘူး။ သားသမီးက တစ္ခုခုမသိလို႔ ေမးမိရင္ ငါ့ကိုလာမေမးနဲ႔ေလ၊ နင္တို႔ကို က်ဴရွင္ထားေပးထားတာပဲ၊ နင္တို႔ဆရာေတြကိုပဲ ေမးၾကေလလို႔ ေျဖၾကျပန္ေရာ။ ကဲ... အဲဒီလိုလူေတြနဲ႔ ေနရတဲ့ကေလးေတြက သူတို႔အသိစိတ္ကေလးေတြနဲ႔သူတို႔ စာႀကိဳးစားၾကတာ၊ ေတာ္ခ်င္တတ္ခ်င္ၾကတာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ရေသးတယ္။ လမ္းသရဲေလးေတြမျဖစ္ေအာင္ ေနႏိုင္ၾကတာကိုပဲ ခ်ီးက်ဴးမိတယ္။ တစ္ရက္မွာ (၁၅)နာရီေလာက္ ေက်ာင္းစာေတြနဲ႔ နပန္းလံုးေနရတဲ့ သူတို႔လိုမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္သာဆို ေနႏုိင္၊ လုပ္ႏိုင္မယ္မထင္ဘူး။
အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါသည္
လူငယ္ဆိုတာ အနာဂတ္ရဲ႕ ရတနာေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ပဲ အဲဒီလို ခံယူနားလည္တယ္ဆိုရင္ ကေလးေတြကို ပစ္မထားၾကပါနဲ႔။ သူတို႔ေျပာခ်င္ေနတဲ့ စကားေလးေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး နားေထာင္ေပးလိုက္ၾကပါဦး၊ သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြကို မွ်ေ၀ခံစားေပးလုိက္ၾကပါဦး၊ နာယူခ်င္စိတ္အျပည့္ရွိတဲ့ သူတို႔ေလးေတြကို တကယ့္ေစတနာအျပည့္နဲ႔ သင္ၾကားေပးလုိက္ၾကပါဦး၊ သိခ်င္တတ္ခ်င္စိတ္ေတြ ျပည့္လွ်မ္းေနတဲ့ သူတို႔ေတြကို အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ အသိပညာမိုးေတြ၊ အတတ္ပညာမိုးေတြ သြန္းၿဖိဳးေပးလုိက္ၾကပါဦး၊ တစ္ခုခု အလိုမက်တာေတြ႔ရင္ ေဒါသထြက္တာ၊ အျပစ္ေပးတာနဲ႔တင္ ရပ္မသြားဘဲ ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္၊ ဘယ္လိုျပင္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့အထိေရာက္ေအာင္ ဆံုးမသြန္သင္ေပးၾကပါဦး၊ လူငယ္ေလးေတြ ဘာအိပ္မက္ေတြ မက္ေနၾကသလဲ၊ အဲဒီအိပ္မက္ေတြ တကယ္ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လိုႀကိဳးစားသင့္တယ္၊ ဘယ္လိုသြားသင့္တယ္ဆိုတာေတြကိုလည္း လမ္းၫႊန္ျပသေပးလုိက္ၾကပါဦး၊ လက္တြဲေခၚၾကပါဦးလို႔ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း ေျပာလုိက္ခ်င္တာကေတာ့ "အခ်ိဳပင္က အခ်ဥ္သီး႐ိုး ထံုးစံမရွိဘူး" ဆိုတာပါပဲ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၆ ရက္၊ စေနေန႔။
ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၂၀ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment