ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၃ ရက္ေန႔က ေက်ာင္းသူေဟာင္းသံုးေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ တစ္ေယာက္က တိုက်ဳိက၊ တစ္ေယာက္က တိုင္ေပက၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ တိုင္ေပမွာ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ႏွစ္ သြားေနၿပီးမွ ရန္ကုန္ျပန္လာေနသူျဖစ္တယ္။ တိုင္ေပကတစ္ေယာက္ကေတာ့ တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူး အခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ျပန္လာေနက်ျဖစ္ေပမယ့္ ဂ်ပန္ကတစ္ေယာက္ကေတာ့ ထြက္သြားၿပီးကတည္းက အခုမွ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ေတြ႔ရတာျဖစ္တယ္။
ဗမာစကားပီသတဲ့လူေတြ
သံုးေယာက္သားခ်ိန္းၿပီး အတူေရာက္လာၾကတာဆိုေတာ့ စကားေတြေျပာလို႔ မကုန္ေအာင္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလိုစကားေျပာၾကရင္းက တစ္ခုသတိထားလိုက္မိတယ္။ ဂ်ပန္ကလာတဲ့ တပည့္မက ဗမာစကားကို ဘာသံမွမ၀ဲဘဲ ပီပီသသႀကီး ေျပာေနတဲ့အခ်က္ျဖစ္တယ္။ အခုတေလာ ေရဒီယိုကေန ၾကားၾကားေနရတဲ့ ဂ်ပန္ေရာက္ဗမာေတြရဲ႔ စကားေျပာသံေတြဟာ ဂ်ပန္သံ ၀ဲ၀ဲေနၾကတာေတြ႔ရတယ္။ စကားေျပာရင္း ေနာက္ဆံုးစကားလံုးက်ရင္ အသံကို သံရွည္ဆြဲသြားၿပီးမွ ႐ုတ္တရက္ ရပ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ဂ်ပန္စကားေျပာေနက်မို႔ ေနမွာပဲလို႔ မွတ္ထင္ေနတယ္။ ေဟာ အခုတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဘာသံမွမ၀ဲဘဲ ဗမာစကားကို ဗမာလိုပဲ ပီပီသသႀကီးကို ေျပာေနလိုက္တာ အံ့ၾသေတာင္သြားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက ဗမာေတာင္မဟုတ္ပါဘူး။ လား႐ိႈးဇာတိ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တ႐ုတ္မေလးပါ။ စက္မႈတကၠသိုလ္က ဗိသုကာဘြဲ႔ရၿပီး ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတုိင္မီကတည္းက ဂ်ပန္ကို ထြက္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေရာက္လာတဲ့ သံုးေယာက္စလံုး တ႐ုတ္မေလးေတြပါ။ တိုင္ေပမွာေနသူကလည္း ဟိုမွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဘာသံမွ မ၀ဲပါဘူး။
ဗမာစကားမပီသတဲ့ဗမာေတြ
အသံမ၀ဲ႐ံုတင္မဟုတ္ဘူး။ သူက ျမန္မာျပည္ကိုလည္း ခ်စ္ပါတယ္။ ႏွစ္ကူးခ်ိန္ေရာက္တိုင္း တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ ေရာက္ေအာင္ျပန္ပါတယ္။ ေရာက္တာနဲ႔ သူ႔ဇာတိ ဇီးကုန္းကိုျပန္ၿပီး ငယ္စဥ္က ဆရာသမားေတြကို လိုက္လံေတြ႔ဆံုၿပီး ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဘာေတြကိုလည္း လွဴဒါန္းမႈေတြ လုပ္ပါတယ္။ သူက တိုင္ေပက အဆင့္ျမင့္ ႏိုင္ငံတကာဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုမွာ မန္ေနဂ်ာအဆင့္ ရာထူးရထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ်ားတကာေတြလို မိဘေဆြမ်ဳိးေတြပါေခၚၿပီး ဟိုမွာမေနပါဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ေနပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြလို ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ ႏိုင္ငံျခားသြားေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တ႐ုတ္မေလးေတြက ဗမာစကား ပီပီသသေျပာၿပီး ျမန္မာျပည္ကို ခ်စ္ေနၾကေပမယ့္၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ကမွ ႏိုင္ငံျခားေရာက္သြားတဲ့ ဗမာစစ္စစ္ေတြက ဗမာစကားကို ႏိုင္ငံျခားသံ၀ဲၿပီး ေျပာေနၾကတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ နားမလည္ႏိုင္တာ အမွန္ပါပဲ။
ျမန္မာျပည္နဲ႔မတန္ဘူးတဲ့
တခ်ဳိ႕မ်ား ဗမာစကားကို ႏိုင္ငံျခားသံ၀ဲၿပီး ေျပာ႐ံုေတာင္မကပါဘူး။ သူတို႔တတ္ထားတဲ့ ပညာေတြဟာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ မတန္ေအာင္ ျမင့္ေနတဲ့အတြက္ ျပန္လာလည္း အခ်ည္းႏွီးပဲလို႔ေတာင္ ေျပာတတ္ၾကေသးတယ္။ တတ္ထားတဲ့ပညာနဲ႔ လူသားေတြကို အက်ဳိးျပဳေနဖို႔ပဲလိုတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အျမင္မ်ဳိး မထားသင့္ဘူး။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္မွာ ဂလိုဘယ္အျမင္ ရွိဖို႔လိုတယ္။ ဟိုႏိုင္ငံသား၊ ဒီႏိုင္ငံသားဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာ ေခတ္နဲ႔မညီေတာ့ဘူး။ လူသားအားလံုးဟာ ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားေတြပဲလို႔ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ရမယ္လို႔လည္း ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ အရွက္မရွိလို႔ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး ေျပာေနၾကတာပါ။ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာက ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုေတာင္ အက်ဳိးျပဳခ်င္တဲ့ ေစတနာမရွိတဲ့သူမ်ဳိးက ကမၻာ့လူသားေတြကို အက်ဳိးျပဳမယ္လို႔ ေျပာေနတာကို ဘယ္သူက ယံုမွာလဲ။
သူမ်ားေတြပါ အၿမီးျပတ္ေစခ်င္လို႔
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း ကိုယ္ေနခ်င္ရာေန၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊ ကိုယ့္အပူမဟုတ္လို႔ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အၿမီးျပတ္တာကို ဆိတ္ဆိတ္မေနဘဲ သူမ်ားေတြပါ အၿမီးလိုက္ျဖတ္ဖို႔ ေတာင္ေျပာေျမာက္ေျပာ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာေတြေတာ့ သည္းမခံႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီလို အၿမီးျပတ္ေတြက လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္သာရွိလို႔။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ျမန္မာလူငယ္ေတြ အမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔လိုမဟုတ္ၾကဘူး။ ႀကိဳးစားပမ္းစား အလုပ္ေတြလုပ္ၿပီး မိဘေတြကို ေက်းဇူးဆပ္ေနၾကရွာတာပါ။ တခ်ဳိ႕မ်ား အလုပ္ႏွစ္မ်ဳိးေျပာင္းၿပီး တစ္ေန႔ကို ၁၆ နာရီေလာက္အထိကို လုပ္ၾကရရွာတာ။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အလုပ္တစ္ဖက္လုပ္ရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ ပညာသင္လိုက္ၾကေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲကေတာင္ မိဘေတြဆီ လစဥ္မပ်က္မကြက္ လွမ္းၿပီးကန္ေတာ့ေနၾကတာ ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းလွတယ္။
တြံေတးသိန္းတန္ႀကိဳက္ၾကလြန္းလို႔
အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ ႏိုင္ငံျခားသြားမယ့္သူေတြကို အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တဲ့ ဆရာလုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနၾကပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ သူတို႔ပညာနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးလို႔ ျပန္မလာဘူးလို႔ ေျပာတဲ့သူ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားထဲက ေလးငါးေယာက္ထက္ မပိုပါဘူး။ အမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ကို လြမ္းတသသနဲ႔ ေန,ေနၾကတာခ်ည္းပါ။ တြံေတးသိန္းတန္နဲ႔ ဟသၤာတထြန္းရင္ သီခ်င္းေခြေတြဆို ကိုယ္ကသာ နားမေထာင္တာ တပည့္ေတြမွာလို႔ ခဏခဏ ၀ယ္ပို႔ေနရတယ္။ တခ်ဳိ႔မ်ား ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေက်ာက္င႐ုတ္ဆံုနဲ႔ လဲမိႈ႔ေခါင္းအံုးေတာင္ မွာလို႔ပို႔ရတယ္။ အေမရိကန္မွာေမြးၿပီး ဟိုမွာပဲႀကီးတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ ေျမးေယာက်္ားေလးကေတာင္ ျမန္မာျပည္က အခ်ဥ္ထုပ္ေတြနဲ႔ လက္ဖက္သုပ္ကို သိပ္ႀကိဳက္တာ။ ''မ်ားမ်ားနဲ႔ ျမန္ျမန္ပို႔ပါ ဖုိးဖိုး'' လို႔ ဖုန္းဆက္တိုင္း ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
သူတို႔ျပန္လာၾကမွာပါ
အေဖဗမာ၊ အေမဗမာဆိုေတာ့ ေျမးကေလးရဲ႔ကိုယ္ထဲမွာ စီးဆင္းေနတဲ့ေသြးေတြက ဗမာ့ေသြးေတြခ်ည္း မဟုတ္လား။ ဇာတိေသြးဆိုတာ ေပ်ာက္ခဲပါတယ္။ ဗမာေသြးမေႏွာတဲ့ တပည့္မေလးေတြေတာင္ ျမန္မာ့ေျမမွာေမြး၊ ျမန္မာ့ေလကို႐ွဴ၊ ျမန္မာ့ေရကိုေသာက္ၿပီး ျမန္မာ့ဆန္ကို စားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ျမန္မာျပည္ကိုပဲ လြမ္းတသသ ျဖစ္ေနၾကတာပါ။ အခြင့္သာတိုင္း ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအျပင္ထြက္ၿပီး ႏိုင္ငံစံုေရာက္ဖူးေလေလ ျမန္မာျပည္ေလာက္ ေနခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ႏိုင္ငံ မရွိဘူးဆိုတာ သိေလေလျဖစ္တာေၾကာင့္ တစ္ေန႔မွာ သူတို႔ျပန္လာၾကမွာပါ။ ျမန္မာျပည္ဟာ သူတို႔ပညာနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူးဆိုတဲ့ လူေတြကိုလည္း စကားတစ္ခြန္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔ထိုက္တန္တဲ့ အဆင့္မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အနတၲကို ဦးထိပ္ထား
ျမန္မာလူမ်ဳိးျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ လြယ္တယ္ထင္သလား။ ျဗဟၼစိုရ္တရားနဲ႔ ဟီရိၾသတပၸတရားေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးမွ ျမန္မာလူမ်ဳိးစစ္တာ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ဘယ္ေလာက္အၾကာႀကီးေနေန ဒီတရားေတြကို လိုက္နာက်င့္ႀကံေနသေရြ႕ ျမန္မာလူမ်ဳိးလို႔ ေခၚႏိုင္တယ္။ ဒီတရားေတြကို လံုး၀ပစ္ပယ္ၿပီး 'ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ' ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး ထားသူဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာေနလည္း ျမန္မာလူမ်ဳိးလို႔ အေခၚခံရဖို႔ မထိုက္တန္ပါဘူး။ ျမန္မာစိတ္၊ ျမန္မာစ႐ိုက္ရဲ႔ အႏွစ္သာရက 'အတၱ' ကို ပယ္ခြာျခင္းျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဆံုးမခဲ့တဲ့ 'အနတၱ' တရားကို ဦးထိပ္ထားၾကတယ္။ ''ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ'' စိတ္က 'အတၱ' လြန္ကဲမႈ ျဖစ္တယ္။ လူအမ်ားဘာျဖစ္ျဖစ္ 'ငါ' ေကာင္းစားဖို႔သာအဓိက ဆိုတဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလူမ်ဳိးေတြက ေမ်ာက္ျပဆန္ေတာင္း လုပ္တာမ်ဳိးကိုလည္း ရွက္ရေကာင္းမွန္း မသိဘူး၊ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိဘူး။ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ ေစတနာ ဆိုတာေတြလည္း နားမလည္ပါဘူး။ ဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာလို႔အေခၚခံရဖို႔ မထိုက္တန္သူေတြပါ။
အတြဲ (၅) အမွတ္ (၂၁)၊ March 3, Wednesday, 2010
စာမ်က္ႏွာ-၂၂
This comment has been removed by the author.
ReplyDelete