Last Modified: 26 May, 2010, 11:19 pm
နိဒါန္းေလးပ်ိဳးပါရေစဦးေနာ္။ကြန္ပ်ဴတာကို ေနရာတိုင္းလိုလိုမွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးေနတဲ့ ဒီေန႔လို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ လက္ေရးလက္သားကိစၥ ေျပာရတာကေတာ့ နည္းနည္းမ်ား ဂြက်က် ျဖစ္ေနမလားပါပဲ။ ႐ံုးမွာလည္း ကြန္ပ်ဴတာေလးနဲ႔႐ိုက္၊ ပရင္တာေလးထုတ္လိုက္ရင္ ၿပီးသြားတာကိုး။ ကြန္ပ်ဴတာမရွိဘူးဆိုရင္ေတာင္ အနည္းဆံုးေတာ့ လက္ႏွိပ္စက္ေလးတစ္လံုးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ လက္ေရးလက္သားေကာင္းဖို႔ဆိုတာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ပဲ အသံုး၀င္ေတာ့မွာေပါ့လို႔ ေျပာၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ကေတာ့ အျမင္မတူႏုိင္ပါဘူးေလ။
႐ံုးမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔စာ႐ုိက္၊ ၿပီးရင္ ပရင့္ထုတ္တယ္ပဲ ထားပါေတာ့။ အဲဒီလို႐ုိက္ဖို႔စာကို မန္ေနဂ်ာက၊ ကုိယ့္ေဘာ့စ္က အၾကမ္းေရးၿပီး ေပးတတ္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ပါးစပ္ေျပာတာကို လုိက္ေရးရတာလို႔ေတာ့ အေငၚမတူးၾကနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ေဘာ့စ္အၾကမ္းေရးေပးတဲ့စာဟာ လက္ေရးလက္သားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းဆိုရင္ေတာ့ ဘာအေရးလဲ။ ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ တကယ္လို႔မ်ား ေရးထားတဲ့လက္ေရးက ပဲပင္ေပါက္အေညႇာင့္ေပါက္၊ အေသာ့ကလည္း ေရးထားေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီစာကို႐ုိက္ေပးရမယ့္ ကြန္ပ်ဴတာစာေရးချမာေတာ့ ေသၿပီဆရာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ေမးတတ္၊ ေျပာတတ္ၾကတာတစ္ခု ရွိပါတယ္။ လက္ေရး၀ိုင္း၀ိုင္း၊ လက္ေရးလွလွေရးထားတာမ်ားေတြ႔ရင္ မင္းက ငယ္ငယ္တုန္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားလား ဆိုတဲ့ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီစကားကို ႏွိမ္တယ္လို႔ ယူဆၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေက်နပ္၀မ္းသာပါတယ္။ လက္ေရးလွတာကိုျမင္တိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္လားလို႔ ေတြးမိတယ္ဆိုကတည္းက ျမန္မာေတြရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စည္းစနစ္က်သလဲ၊ အက်ိဳးရွိေစ၊ ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အရာေတြကို ဘယ္ေလာက္သင္ၾကားေပးတယ္ ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ပါ။
လက္ေရးလွတာကို လူတုိင္းသေဘာက်ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္လက္ေရးမလွရင္ေတာင္ သူမ်ားေရးတဲ့စာကို ဖတ္ရတဲ့အခါ လက္ေရးလွလွ၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးမ်ား ေရးထားတာကိုဖတ္ရရင္ အားလံုးပဲ စိတ္ေက်နပ္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ေက်ာင္းဆရာေတြအတြက္ဆိုရင္ ပိုလို႔ေတာင္ လက္ေရးလက္သားကို တန္ဖိုးထားပါေသးတယ္။ တပည့္ေတြရဲ႕ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြ၊ စာေမးပြဲအေျဖလႊာေတြကို စစ္ရတဲ့အခါ လက္ေရးေလးသပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ ေရးထားတာဆိုရင္ ဖတ္ရ၊ စစ္ရ၊ အမွတ္ေပးရတာ သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာတာပါပဲ။ အဲလိုမွ မဟုတ္ဘဲ လက္ေရးကို ၿပီးစလြယ္ေရး၊ ဖ်က္ရာျခစ္ရာ ဗရပြနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ စာစစ္ေနရင္းနဲ႔ကို အလုိလို စိတ္တုိလာမိတာေပါ့။ အဲဒီအခါ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု အမွားေလးဆိုရင္ေတာင္ အမွတ္ေပးဖို႔ စဥ္းစားရတဲ့အထိ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ့။ ဒါက စာစစ္ဖူးတဲ့ ဆရာတုိင္းနီးပါး သိၿပီးသားျဖစ္မယ့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုပါ။
ေနာက္တစ္ခု ေျပာစရာရွိတာကေတာ့ လက္ေရးလက္သား မေကာင္းဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ေျပာတတ္ၾကတဲ့ စကားတစ္ခြန္းပါ။ လက္ေရးကို ၿပီးစလြယ္ေရးၿပီး ဖတ္မရေအာင္ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ ေျပာတတ္ၾကတာပါ။ အားလံုးလည္း သိၿပီးသားပါ။ "မင္းဟာက ဆရာ၀န္လက္ေရး က်ေနတာပဲ" တဲ့။ အဲဒီစကားကိုသာ အဓိပၸါယ္ေကာက္ရမယ္ဆိုရင္ ဆရာ၀န္ဆိုတဲ့လူေတြဟာ လက္ေရးကို ၿပီးစလြယ္ေရးတတ္တယ္၊ ဖတ္တဲ့လူ ဖတ္မရေအာင္ ေရးတတ္တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေနတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္ကေနဘယ္လုိျဖစ္ၿပီး အဲဒီစကားတြင္က်ယ္လာတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိတာ အမွန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီစကားမ်ိဳး ၾကားရတဲ့အခါတိုင္း ဆရာ၀န္ေတြကို ေစာ္ကားႏွိမ့္ခ်သလို ခံစားရပါတယ္။ "အဲဒီဆရာ၀န္ဆိုတဲ့လူေတြကကြာ၊ စာေတာ္လို႔သာ ဆရာ၀န္ျဖစ္လာတာပါ၊ လက္ေရးက်ေတာ့ နားလည္ေအာင္ေတာင္ မေရးတတ္ဘူး" လို႔ ေျပာေနတယ္လို႔ေတာင္ ခံစားရတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဆရာ၀န္ဆိုတဲ့ လူ႔အသက္ကို ကယ္တင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတာင္ လက္ေရးေလးတစ္ခုကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာတတ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ လက္ေရးလက္သားဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို အေရးပါတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။
ေနာက္မၾကာခဏဆိုသလို ၾကားဖူးခဲ့တာတစ္ခုကေတာ့ စာေရးဆရာေပါက္စေလးေတြ စာေတြေရးၿပီး စာမူပို႔ၾကတဲ့အခါ လက္ေရးလက္သား ညံ့လြန္းတဲ့စာမူဆိုရင္ အယ္ဒီတာေတြက စိတ္ညစ္ခံၿပီး မဖတ္ၾကဘူးဆိုတာပါပဲ။ ကုိယ္တုိင္ႀကံဳဖူးတာ မဟုတ္ေပမယ့္ စာအုပ္ေတြထဲမွာ မၾကာခဏ ဖတ္ဖူးေနတာပါ။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာေလးစီၿပီး ပို႔လုိက္ရင္ အဆင္ေျပသြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ လူတုိင္းက ကြန္ပ်ဴတာကိုင္ႏုိင္တဲ့ လူေတြမွ မဟုတ္တာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ လက္ေရးနဲ႔ စာမူေရးေပးတဲ့ေခတ္ဟာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ တိမ္ေကာမသြားႏုိင္ေသးဘူးလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြ၊ စိတ္ကူးေတြ၊ အေရးအသားေတြ ေကာင္းေနပါလ်က္နဲ႔ လက္ေရးလက္သားမေကာင္းတဲ့အတြက္ အယ္ဒီတာေတြ မဖတ္ျဖစ္တာကေန စင္ေပၚမေရာက္လာတဲ့လူေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ဆိုတာကေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာပါ။
အျခားေသာ ဘာသာစကားေတြမွာ လက္ေရးလက္သားလွတာကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္ၾကသလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာကေတာ့ ၀ိုင္းစက္ေနရင္ လက္ေရးလွတယ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ (အခ်ိဳ႕လည္း လက္ေရးက ၀ုိင္းစက္မေနေပမယ့္ ဖတ္လို႔အင္မတန္လွတာေတြကို ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ အျမင္ဆန္းလို႔ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။) ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ စာလံုးေလးေတြကိုက ၀လံုးေလးေတြကို အေျခခံတာကိုး။ အျခားႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ စာသင္ခဲ့စဥ္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မိခင္ဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ့စာေတြကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ျမန္မာစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ျပဖူးပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာမက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ "အို... မင္းတို႔စာလံုးေလးေတြက စက္၀ိုင္းေလးေတြပဲ" တဲ့။ ျမန္မာစာကို နားမလည္ေပမယ့္ စာလံုးေလးေတြကိုၾကည့္ၿပီး လံုးလံုး၀ိုင္း၀ိုင္းေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ၿပီး ေရးထားတယ္လို႔ သူခံစားမိပံု ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ "ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာက ေနလံုးေလးေတြ၊ လမင္းႀကီးေတြ၊ ကမၻာလံုးေလးေတြနဲ႔ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ေရးရတဲ့စာ" လို႔ေပါ့။ ဆရာမက အရမ္းသေဘာက်သြားတယ္။ "ထူးဆန္းတယ္ေနာ္" တဲ့။ အဲဒီလို စာလံုးေလးေတြကို သူမေတြ႔ဖူးဘူးလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေတြ႔ဖူးေသးပါဘူး။ ျမန္မာစာလံုးေလးေတြလို ၀ိုင္း၀ို္င္းစက္စက္ေလးေတြနဲ႔ ေရးရတဲ့ စာမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မဖတ္ဖူးေသးပါဘူး။
ကဲ... ေလရွည္တာလည္း အေတာ္မ်ားသြားတယ္။ တစ္ေန႔က Buzz မွာ စာေတြလုိက္ဖတ္ရင္း လက္ေရးလက္သားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို ေတြ႔မိတဲ့အတြက္ သေဘာက်ၿပီး ကူးယူထားလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာမူတည္ၿပီး ေရးခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတာေလးေတြကို ခ်ေရးလိုက္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးေသးတာမို႔ တစ္ခါတည္း သိမ္းၿပီးသားျဖစ္ေအာင္ ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ေပးထားလုိက္ပါတယ္။ အျခားေသာသူေတြအတြက္လည္း အသံုး၀င္ရင္ ယူသံုးႏုိင္ၾကေအာင္ေပါ့။
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
လက္ေရးလက္သား၊ စသည္မ်ားလည္း၊ မလ်ားမေထာင့္၊ မေမွ်ာင့္မယြန္း၊ မခၽြန္းမရွည္၊ မလည္မယိမ္း၊ မတိမ္းမငဲ့၊ မ႐ြဲ႕မေစာင္း၊ မေပ်ာင္းမယြတ္၊ မပြတ္မတြန္႔၊ မလြန္႔မထြတ္၊ မယွက္မေျမႇး၊ မေထြးမပူး၊ မလူးမႏြဲ႕၊ မက်ဲမစိပ္၊ မလိပ္မေခြ၊ တင့္ေၾကာင္းေ၀မွ၊ အေန႐ႈအီ၊ ရြဲလံုးစီသို႔၊ တညီေသခ်ာ၊ အကၡရာႏွင့္၊ ေရွ႕လာအျမစ္၊ အရစ္အပင့္၊ အဆင့္အတင္၊ အငင္အဆြဲ၊ တံခြန္၀ွဲလည္း၊ မလြဲႏိႈင္းညႇိ၊ စက္ျဖင့္တိသို႔၊ တရွိပံုတူ၊ တတ္ေၾကာင္းမူ၍၊ “ျမင္သူႏွလံုး ဆြတ္ေစမင္း”။
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*ဘယ္သူေရးခဲ့တဲ့စာလည္း ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိပါဘူး။ ေအာက္ဆံုးမွာေရးထားတဲ့ ျမင္သူႏွလံုး ၫႊတ္ေစမင္းဆိုတဲ့ အဖြဲ႔ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ေတာ့ ဘယ္သူျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာကို ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ ေရးထားတဲ့အထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္နားမလည္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနပါတယ္။ မလ်ားမေထာင့္၊ မေျမႇာင့္မယြန္း၊ မခၽြန္းမရွည္ စတာမ်ိဳးေတြကို နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ "မရွက္မေျမႇးတို႔၊ မလူးမႏႊဲတို႔၊ တန္ခြန္၀ွဲတို႔" ဆိုတာေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နားမလည္ပါဘူး။ လက္ေရးလက္သား ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေရးဖို႔အတြက္ လိုက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြဟာ နည္းမွမနည္းပဲလို႔ သိရတဲ့အခါ အံ့ၾသမိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာစာမွာ လက္ေရးေလးတစ္ခုအတြက္ေတာင္ အဲဒီလို အခ်က္အလက္ေတြ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဂုဏ္ယူစိတ္လည္း ျဖစ္မိပါတယ္။ အခုအေပၚက ေရးထားသမွ်ဟာ မူရင္းအတုိင္း ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာလည္း နည္းနည္းေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္မိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဆက္စပ္လို႔မရဘဲ ဖတ္ရတာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္ Buzz မွာ ေ၀ငွထားတဲ့လူကို ေစာ္ကားသလိုလည္း ျဖစ္မွာစိုးရိမ္မိပါတယ္။ အဲဒီလို မရည္ရြယ္တာ အမွန္ပါ။ မူရင္းကဗ်ာကို ျပန္ရွာၿပီးဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါဦးမယ္။ အခုဖတ္ေနသူေတြထဲကလည္း အဲဒီကဗ်ာမွာ အမွားေတြပါေနေၾကာင္း သိတဲ့လူမ်ားရွိခဲ့ရင္ ေထာက္ျပေျပာဆိုၾကပါဦးေနာ္။ အင္တာနက္ေပၚမွာ ရွိေနခဲ့ရင္လည္း လင့္ခ္ေပးၾကပါဦး။
ငယ္ငယ္တုန္းက အေမနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္တက်က္က်က္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ေတြကို ျပန္သတိရမိတယ္။ ညေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အေမက စာၾကည့္စားပြဲမွာထုိင္ၿပီး ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းစာအုပ္မွာ လက္ေရးလွေရးခုိင္းတယ္။ တစ္ရက္ကုိ (၄)မ်က္ႏွာႏႈန္းနဲ႔ ေန႔တုိင္းေရးေနရတာဆိုေတာ့ ကေလးဘ၀က ဘယ္ေပ်ာ္မွာလဲ။ အေတာ္ႀကီးကို စိတ္ညစ္တာေပါ့။ ၿပီးစလြယ္လည္း ေရးလို႔မရဘူး။ အေမက ေဘးမွာထုိင္ၿပီး သစ္သားေပတံတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ထုိင္ေစာင့္ေနတာ။ တစ္လံုးနဲ႔တစ္လံုး မညီရင္၊ တြန္႔သြားရင္ လက္ဆစ္ကို ေပတံနဲ႔ေခါက္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ငိုခဲ့ရတာေပါ့။ စိ္တ္လည္းညစ္တယ္။ သားသမီးခ်င္းအတူတူ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ တစ္ႏွစ္ပဲငယ္တဲ့ ညီအငယ္ေကာင္ကိုက်ေတာ့ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းစာအုပ္ မေရးခိုင္းဘူး။ သူ႔ကိုက်ေတာ့ မေရးခုိင္းဘူးဆိုၿပီး ေၾကးတန္းညႇိရင္လည္း အ႐ိုက္ခံရေသးတယ္။ သူက ဘယ္ေလာက္သင္သင္ မတတ္ဘူူး၊ အဲဒီေတာ့ မသင္ဘူးလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ဟိုေကာင္ကလည္း တကယ့္ကို လူကတ္၊ ႀကိဳက္သေလာက္႐ုိက္၊ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းစာအုပ္ကို လံုး၀ကို မေရးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ တစ္ရက္တစ္ရက္ လက္ဆစ္ေတြ အေခါက္ခံရ၊ အ႐ုိက္ခံရနဲ႔ ငိုရင္းေရးခဲ့ရတာ။
အဲဒါေတြေတာ့ ေက်ာင္းတက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အသံုး၀င္ပါတယ္။ လက္ေရးလွတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ အေတာ္ေလးကို မ်က္ႏွာပြင့္တယ္။ ဆရာမေတြကလည္း တစ္ခုခုေရးစရာရွိရင္ ေခၚေရးခုိင္းတတ္တယ္။ အခန္းထဲက အတန္းတက္စာအုပ္မွာလည္း တစ္ခန္းလံုးရဲ႕ နာမည္ေတြကို ေရးေပးရတတ္တယ္။ အတန္းႀကီးလာေတာ့ အခန္းထဲမွာ သင္ပုန္းေပၚထြက္ၿပီး စာေရးခုိင္းရင္လည္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ကုိယ့္နာမည္ပဲ ေခၚတာပဲ။ တစ္ခုေတာ့ မေကာင္းဘူး။ သင္ပုန္းေပၚမွာ စာထြက္ေရးေနရေတာ့ အဲဒီစာေတြကို အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ ျပန္ျပန္ကူးရတယ္။ ကုိယ့္အခ်ိန္ထဲကပါေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ စိတ္ညစ္မိတာ အမွန္ပဲ။
စာေရးခ်င္စိတ္ပိုးကလည္း ဒီလက္ေရးကေန စတာလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ေက်ာင္းမွာတုန္းက ကၽြန္ေတာ္၀င္မေရးတဲ့၊ ၀င္မၿပိဳင္တဲ့ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲဆိုတာ မရွိသေလာက္ပဲ။ တစ္ခုခုဆိုတာနဲ႔ အတန္းပိုင္ဆရာမကလည္း ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ကို ေပးၿပီးသားျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဖတ္ရမယ့္စာအုပ္ေတြ ရွာေပးတယ္။ ၿပီးရင္ အစမ္းေရးခိုင္းတယ္။ အဲဒီမွာတင္ စာဖတ္တာ၊ စာေရးတာက အျမစ္တြယ္သြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ အခုမွပဲ ေက်းဇူးတင္ေနမိေတာ့တယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀မွာေတာ့ အဲဒီလက္ေရးလွတာဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အက်ိဳးျပဳခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္တယ္။ စာေလးေတြကလည္း အနည္းအက်ဥ္းဖတ္၊ စာေတြကဗ်ာေတြကလည္း မေတာက္တေခါက္ေရး၊ လက္ေရးကလည္းလွဆိုေတာ့ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ရည္းစားစာေရးခုိင္းတဲ့လူေတြ တစ္ပံုႀကီးေပါ့။ အႀကီးေရာ၊ အငယ္ေရာ အစံုပါပဲ။ မုန္႔ဖိုးေတာင္ သိပ္မကုန္ဘူး။ ဟိုလူက ၀ယ္ေကၽြးလုိက္၊ ဒီလူက ၀ယ္ေကၽြးလုိက္ေပါ့။ ကုိယ္က ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ အ႐ူးထၿပီး ေတာင္ေရးေျမာက္ေရး ေရးထားတဲ့ စာၫြန္႔လိုလို၊ ကဗ်ာလိုလိုေတြကို အျခားလူေတြက သေဘာက်ေနတာ၊ ေရးခုိင္းေနတာျမင္ေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကို္ယ္ေတာင္ ဘ၀င္ျမင့္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္မိေသးတယ္။ အခုမွပဲ ျပန္ေတြးၿပီး လြမ္းမိ၊ သတိရမိပါတယ္။
ကဲပါေလ... စကားေၾကာေတာင္ အေတာ္ရွည္သြားတယ္။ လက္ေရးလက္သားမလွလို႔လည္း ဘာမွေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လွလွပပ၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ေရးႏုိင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့ေလ။ ကုိယ္တုိင္အတြက္ေရာ၊ အျခားေသာ ကုိယ္ေရးတဲ့စာကို ဖတ္မယ့္လူေတြ အတြက္ေရာေပါ့။ အခုအခ်ိန္မွာ စာဖတ္သူက လက္ေရးလွခ်င္မွ လွပါလိမ့္မယ္။ ျပင္ခ်င္မွ ျပင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သားသမီးေတြ၊ ညီငယ္၊ ညီမငယ္ေတြကိုေတာ့ လက္ေရးေလးေတြလွေအာင္ သင္ေပးေစခ်င္၊ ျပဳျပင္ေပးေစခ်င္တယ္။ ကုိယ္တုိင္လည္းလွ၊ အျခားလူေတြကိုလည္း ျပဳျပင္သင္ၾကားေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ။
တငိုငိုတရီရီနဲ႔ ဂ်ီက်တတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခ်ာ့တစ္ခါ၊ ႐ိုက္တစ္လွည့္နဲ႔ လက္ေရးလွေအာင္သင္ေပးခဲ့တဲ့ အေမ့ကိုလည္း ဒီေနရာကေနပဲ သတိတရ ရွိခိုးေက်းဇူးတင္လုိက္ပါတယ္။ အားလံုးပဲ လက္ေရးလက္သား ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စာေရးၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္း။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၂၆ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
နံနက္ ၉ နာရီ ၄၈ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၂၆ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
နံနက္ ၉ နာရီ ၄၈ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ေရးသူက ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးပညာ (ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၀-၁၂၀၀) ျဖစ္ပါတယ္။
မာေတာ၀ါဒဆံုးမစာ ထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသသာ ျဖစ္ပါတယ္။
မွားယြင္းေနတဲ့ စာသားတခ်ိဳ႕ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးသားထားပါတယ္။
No comments:
Post a Comment