ညက ကြန္ပ်ဴတာသံုးေနခ်ိန္တြင္ အခန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းက ဉာဏ္စမ္းပုစၧာတစ္ပုဒ္ ေမးလာပါသည္။ အေတာ္အလုပ္ရသြားသည္ဟု ေျပာရမည္ထင္သည္။ အစကတည္းက နားမေထာင္မိရင္လည္း အေကာင္းသား။ သူေျပာတာကို နားေထာင္ၿပီးျဖစ္ေနေတာ့ အဲဒီေမးခြန္းက ေခါင္းထဲမွာ ေနရာယူသြားသည္။ လူ႔သဘာ၀အရ ငါလုပ္ႏုိင္တယ္ဟု ႀကံဳး၀ါးခ်င္ေသာစိတ္က ျပဴတစ္ျပဴတစ္ႏွင့္ ေခါင္းေထာင္လာတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာေပၚကအလုပ္ကို ဘယ္လိုမွ ဆက္လုပ္လို႔မရေတာ့။ စာရြက္ၾကမ္းႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ေတြပါ အကူအညီယူရသည္အထိ အလုပ္႐ႈပ္သြားရသည္။ ပုစၧာက လြယ္မလိုလိုနဲ႔ ခက္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း ထံုလြန္း၊ တံုးလြန္းတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ တြက္ရင္း၊ စဥ္းစားရင္းႏွင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလာတာ ေတြ႔ရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ပုစၧာေလးက လွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ စဥ္းစားရတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းသည္။ ျဖစ္ႏုိင္သည့္ အေျဖႏွစ္ခု ရလာသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ အေတာ္ေလးကို ဇာတ္ရွိန္ျမင့္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သည့္ အေျဖတစ္ခုကို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူအား ေျပာျပလုိက္သည္။ သူငယ္ခ်င္းက ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳးသည္။ ၿပီးေနာက္ "ဘယ္လိုတြက္လိုက္သလဲကြ" ဟု ေမးလာပါသည္။ ငါေျဖတာမွန္လို႔သာ အဲဒီလိုေမးတာပဲဟု ေပ်ာ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားပံု၊ တြက္ခ်က္ပံုကို စာရြက္မွာဆြဲထားေသာ ပံုေတြႏွင့္တကြ ျပလုိက္သည္။ သူက သေဘာက်ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ အေျဖမွန္က အဲဒါမဟုတ္ဘူးကြဟု ဆိုလာသည္။ အေတာ္ေလး မေက်မခ်မ္းျဖစ္သြားသည္ကို ၀န္ခံပါသည္။ ကုိယ္ေျဖသည့္အေျဖကို မမွန္ဘူး၊ မွားေနတယ္ဟု ေျပာသည္ကို ဘယ္သူကမ်ား ေက်နပ္ႏုိင္မလဲေနာ္။ ဟုတ္တယ္မလား။ အဲဒီေတာ့ ဘာေၾကာင့္မမွန္ရတာလဲ၊ အေျဖမွန္ကေရာ တကယ္မွန္ရဲ႕လား စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းျငင္းခုန္ျဖစ္သည္။ အဲဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ေျဖလုိက္ေသာ အေျဖတြင္ရွိေနသည့္ ဟာကြက္တစ္ခုကို ျမင္လိုက္ရသည္။ လုပ္လက္စအလုပ္ ပ်က္သြားေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္မိပါသည္။ ခဏတာ အနားရသလို ျဖစ္သြားသလို၊ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္လည္း ဉာဏ္ကစားလုိက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ယခုေျပာမည့္ဉာဏ္စမ္းပုစၧာ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ (ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ျဖစ္ပါသည္) ရလာသည့္အေျဖထက္ ထိုအေျဖ ရရွိရန္အတြက္ စဥ္းစားရသည့္အခ်က္မ်ားက ပိုမိုစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေတာ္ေလးကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ စဥ္းစားရပါသည္။ ေပ်ာ္စရာလည္း ေကာင္းပါသည္။ ေမးခြန္းေလးကိုဖတ္ၾကည့္ၿပီး ေျဖၾကည့္ၾကပါဦးလား။ အပ်င္းေျပ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ေပါ့။ သိၿပီးသားျဖစ္ေနလွ်င္ေတာ့ ရွိပါေစေတာ့။ မသိေသးသူေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းမွာ ေသခ်ာသည္။ အျခားခင္မင္ရင္းႏွီးသူေတြကိုလည္း ျပန္လည္လက္ဆင့္ကမ္း ေမးျမန္းဉာဏ္စမ္းႏုိင္ပါေသးသည္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာပါ။
ေမးခြန္း (သို႔မဟုတ္) ေပးထားခ်က္
စာသင္ခန္းတစ္ခုတြင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာတစ္ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသားသံုးဦး ရွိေနၾကသည္။
ဆရာက ေက်ာင္းသားသံုးဦးကို ေရွ႕ေနာက္တစ္ေယာက္စီ တန္းစီရပ္ခုိင္းလုိက္သည္။
ေမးခြန္းတစ္ခုေမးမည္ဟု ဆိုသည္။
ေက်ာင္းသားသံုးဦးလည္း ဆရာခုိင္းသည့္အတုိင္း ေရွ႕ေနာက္တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ တန္းစီရပ္လုိက္ေလသည္။
ေနာက္ဆံုးေက်ာင္းသားသည္ ေရွ႕ကေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္၏ ေနာက္ေက်ာျပင္မ်ားကို ျမင္ေနရသည္။
အလယ္ကေက်ာင္းသားကမူ ေရွ႕ဆံုးတစ္ေယာက္၏ ေက်ာျပင္ကုိသာ ျမင္ေနရေလသည္။
ေရွ႕ဆံုးက ေက်ာင္းသားချမာေတာ့ မည္သူ႔ေက်ာျပင္ကိုမွ် ျမင္ႏုိင္စြမ္းမရွိေခ်။
ဆရာက သူ႔လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားေသာ ကတ္ျပားမ်ားကိုျပသသည္။ ဆရာ့လက္ထဲတြင္ ကတ္ျပား (၅) ခုရွိသည္။ အျဖဴေရာင္ကတ္ျပား (၃) ခုႏွင့္ အနက္ေရာင္ကတ္ျပား (၂) ခုျဖစ္သည္။
ဆရာကေျပာသည္။ "အခု မင္းတို႔ေနာက္ေက်ာေတြမွာ ကတ္ေလးေတြတစ္ခုစီ ဆရာလုိက္ခ်ိတ္မယ္။ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အေရာင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ မင္းတို႔သံုးေယာက္ကို ကတ္ျပားတစ္ခုဆီ ခ်ိတ္ေပးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာ့ဆီမွာ ကတ္ျပားႏွစ္ခု က်န္ေနလိမ့္မယ္။ မင္းတို႔ေျဖရမွာက မင္းတို႔ေနာက္ေက်ာမွာ ဆရာကပ္ေပးထားတဲ့ ကတ္ျပားဟာ ဘာအေရာင္လဲဆိုတာကို ေျဖေပးရမွာပါပဲ"
ထို႔ေနာက္ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္း၏ ေနာက္ေက်ာမ်ားတြင္ ကတ္ျပားတစ္ခုစီ လုိက္ကပ္ေပးၿပီး သူ႔တြင္က်န္ေနသည့္ ကတ္ျပားႏွစ္ခုကို စာသင္ခန္းေရွ႕က စားပြဲခံုေပၚတြင္ ေမွာက္တင္ထားလုိက္သည္။
ေရွ႕ဆံုးကေက်ာင္းသား ေျဖႏုိင္ၿပီ
ေက်ာင္းသားသံုးဦးလည္း အသီးသီးစဥ္းစားတြက္ခ်က္ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူ႔ထံကမွ် အေျဖသံ ခ်က္ခ်င္းထြက္မလာေခ်။ ဆယ္မိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေရွ႕ဆံုးမွာရွိေနသည့္ ေက်ာင္းသားက သူ႔အေျဖကို ေအာ္လုိက္သည္။ သူေျဖသည့္အေျဖသည္ မွန္ေနသည္ကို ေနာက္ကေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ေရာ၊ ဆရာပါ သိေနပါသည္။
အေျဖဘာလဲ၊ ေျဖၾကည့္ပါဦး
စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြေရာ သိေနပါသလား။ ေရွ႕ဆံုးကေက်ာင္းသား ဘယ္လိုေျဖလုိက္ပါသလဲ။ သူ႔ေနာက္ေက်ာမွာ ရွိေနတဲ့ ကတ္ျပားဟာ ဘာအေရာင္လဲဆိုတာ ေျဖၾကည့္ပါဦးဗ်ာ။
*******
မိတ္ေဆြစဥ္းစားလို႔ရတဲ့အေျဖကို ကြန္းမန္႔မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စီေဘာက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာ္ခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ အေျဖမွန္ကို ေရးမေပးထားပါဘူး။ ေနာက္အပတ္ေလာက္မွပဲ ကြန္းမန္႔မွာ ေျဖေပးေတာ့မယ္ဗ်ာ။ လုိမယ္ေတာင္မထင္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္မွ မခက္တဲ့အတြက္ စာဖတ္သူလည္း ေျဖႏုိင္မွာကို သိေနတာကိုး။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစဗ်ာ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၂၅ ရက္၊ အဂၤါေန႔။
နံနက္ ၁ နာရီ ၀၂ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
WHITE ONE. Am I right?
ReplyDeleteIf 1st and 2nd students have black ones, the third student should get answer first.
If 2nd student saw black one on the back of 1st student and the 3rd student didn't tell the answer as he got white one, the card on the back of the 2nd student would be white one.
So, after waiting for a while, the 1st student gets the answer becasue 2nd and 3 rd students cannot give answer.
Anyways, thanks for your QUIZ.
May I ask you a question? Can you try to get 4 trigles with the same areas using 6 sticks with the same length?
If you know the answer already, just skip it. Just for FUN.
TQ
အေျဖက အျဖဴပါ..။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကဲ အရင္ဆံုးေတြးၾကည့္ရမွာက ေနာက္ဆံုးကေက်ာင္းသားအျမင္ကိုပါ.. အကယ္လို႔ သူ႔အေရွ႕ နွစ္ေယာက္စလံုးက အမဲေရာင္ကဒ္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ၾကိမ္းေသေပါက္ သူ႔ရဲ႔ ေနာက္ေက်ာက ကဒ္ဟာ အျဖဴဆိုတာ သိနိုင္မယ္.။(ဒီေနရာမွာ အေကာင္းဆံုး သဲလြန္စက အေနာက္မွ နွစ္ေယာက္စလံုးအေျဖကို မေျပာနိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာပါပဲ။) ဒီေတာ့ အရင္ဆံုးခန္႔မွန္႔လို႔ရတာက သူ႔ေရွ႕က နွစ္ေယာက္စလံုးအမဲေရာင္မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပဲ.။ ေနာက္တဆင့္အေနနဲ႔ ဒုတိယေက်ာင္းသားရဲ႕ အျမင္ကို ၾကည့္ရမယ္..သူက ဘာလို႔ အေျဖမထုတ္နိုင္ရတာလဲ.. သူေရွ႔က ေက်ာျပင္မွာ အနက္ေရာင္ျဖစ္ေနၿပီး သူ႔ေက်ာျပင္မွာလဲ အနက္ေရာင္ ျဖစ္ေနရင္ ေနာက္ဆံုးကသူက အေျဖထုတ္နိုင္မွာေပါ့.လို႔ေတြးၾကည့္ရင္ သူလဲ အဲဒီကေန အေျဖရနုိင္တာပဲ.. ဒါေပမဲ့ သူလဲ အေျဖမထုတ္နိုင္ဘူးဆိုေတာ့ သူ႔ေရွ႕ကေက်ာျပင္ဟာ အနက္ေရာင္မဟုတ္လို႔ပဲေပါ့..။
ReplyDeleteမမာလာ အေျဖကို ေထာက္ခံပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း မမာလာလိုပဲ ေတြးမိပါတယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္ ေရွ ႔ႏွစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္ အျဖဴ အျဖဴ ရယ္ အျဖဴ အနက္ရယ္ ျဖစ္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ေရွ ႔ဆံုးက တေယာက္က ေသခ်ာေပါက္ အျဖဴ ျဖစ္ပါတယ္...
ReplyDeleteအျဖဴပါ ...
ReplyDeleteနံပါတ္ ၁ အေနာက္က အၿဖဴကတ္ နံပါတ္ ၂ က အနက္ နံပါတ္ ၃ က အနက္ နဲ. က်န္တာ က အၿဖဴ ၂ ကပ္လို. ထင္ပါတယ္။
ReplyDeleteအျဖူေရာင္ျဖစ္ရမယ္...
ReplyDeleteမသိဘူးးးးးး
ReplyDelete