Tuesday, May 04, 2010

ေၾသာ္… ဒါနဲ႔ စကားမစပ္


ပထမဆံုး ပို႔စ္ေခါင္းစဥ္ကို ရွင္းျပပါရေစဦး။ မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္မွာ စာေရးဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ ဦးသုေမာင္ တင္ဆက္ေနတဲ့ အစီအစဥ္တစ္ခုရဲ႕ အမည္ကိုပဲ တိုက္႐ုိက္ယူသံုးလုိက္တာပါ။ မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္မွာ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုး အစီအစဥ္ေတြထဲက တစ္ခုဆိုပါေတာ့။ ဦးသုေမာင္ဟာ စာေရးေကာင္းတာလည္း မေျပာနဲ႔၊ စကားေျပာလည္း အလြန္ေကာင္းတာကိုးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးတာကေတာ့ ကုိယ္ေျပာခ်င္တာကို တစ္ဖက္သား နားလည္ေအာင္ ေျပာျပႏုိင္တဲ့လူေတြဟာ စာေရးေကာင္းၾကတယ္တဲ့။ ဟုတ္မွာပါပဲလို႔ ေျပာစရာေတာင္ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ စာေရးတယ္ဆိုတာကလည္း ကုိယ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို စကားလံုးေတြနဲ႔ တစ္ဖက္လူ နားလည္ေအာင္ ေျပာျပျခင္းပဲ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သုေမာင္ရဲ႕ စာေတြကိုပဲ အရင္ဆံုးဖတ္ခဲ့ရတာဆုိေတာ့ စာေရးေကာင္းတာကိုသာ သိတာကလား။ စကားေျပာေကာင္း၊ မေကာင္းဆိုတာက မသိႏုိင္ခဲ့ၾကဘူးေလ။ အခုေတာ့ အက္ဖ္အမ္ေတြကလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ႀကီး ေပၚလာခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာေတြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ၊ မင္းသားေတြရဲ႕ စကားသံေတြ၊ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ေတြကို မၾကာခဏဆိုသလို နားေထာင္ေနၾကရၿပီေလ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ရဲ႕ ေၾသာ္… ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ ဦးသုေမာင္ႀကီး စကားေျပာ အင္မတန္ေကာင္းပါလားလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာကို သိခြင့္ရလုိက္တာကိုး။

ဒီေန႔ေန႔လည္ခင္း အခန္းမွာပဲ စာအုပ္ဖတ္ေနရင္း ေရဒီယိုကို ဖြင့္ထားမိတုန္း မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္က ဦးသုေမာင္ရဲ႕ ေၾသာ္.. ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္လႊင့္မယ္ဆိုတဲ့ ေၾကညာသံလည္းၾကားေရာ ဖတ္လက္စစာအုပ္ကို လက္ကခ်လုိက္ရတာေပါ့။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ရမွာကိုး။

နားေထာင္ေနရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိတာေလးေတြကို မွတ္စုစာအုပ္မွာ အတုိေကာက္ေလးေတြ လုိက္မွတ္ထားလိုက္မိပါတယ္။ အစကေတာ့ ပို႔စ္ျပန္ေရးဖို႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဦးသုေမာင္ႀကီး ေျပာခဲ့သလို တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေလးေတြက သိသလုိလိုနဲ႔ မသိၾကတာေတြ၊ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ျဖစ္ေနၾကတာမို႔ အခ်ိဳ႕လူေတြအတြက္ အသံုး၀င္ႏိုင္ေကာင္းရဲ႕လုိ႔ ေတြးမိၿပီး ျပန္ေရးေပးလုိက္ရျခင္းပါ။ ႀကိဳက္ေသာ္ယူပါ၊ မႀကိဳက္ရင္လည္း အပ်င္းေျပဖတ္ရတယ္လို႔ပဲ မွတ္ယူလုိက္ပါ၊

ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ကေလးေတြကို အေမေတြက "ဦးေတာ္၊ ဦးေတာ္" ဆိုၿပီး ဘုရားဆင္းတု၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုရင္ျဖစ္ေစ၊ သက္ႀကီး၀ါႀကီး ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆံုရင္ျဖစ္ေစ ကန္ေတာ့ေစခဲ့တာကို အားလံုးပဲ ႀကံဳဖူးေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကတည္းက လူႀကီးသူမေတြက ရင္ထဲမွာ ပ်ိဳးေထာင္ေပးလုိက္တဲ့ ေကာင္းတဲ့အခ်က္တစ္ခုလို႔ ျမင္မိပါတယ္။

ဦးသုေမာင္ရဲ႕ မိခင္ျဖစ္သူက ဘယ္လိုသင္ေပးသလဲဆိုေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီတဲ့ေနရာမွာ ၾကာဖူးသဏၭာန္ မစိပ္မက်ဲေလး ခ်ီရပါသတဲ့။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခ်ီထားတဲ့ လက္အုပ္ကေလးဟာ လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္ ၾကာဖူးကေလး ေထာင္ထားသလို ျဖစ္ေနရမယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္ ထင္မိတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ သတိထားစရာ၊ ျပဳျပင္စရာ၊ မွတ္သားစရာ အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဦးသုေမာင္ မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာပါပဲ။ ရယ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သင္ခန္းစာယူစရာေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ အျခားမဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးနီးနီး သိၾကတဲ့အတုိင္း (ဦး)သုေမာင္ ဆိုတာက တကယ့္ကို အရက္ကို စြဲစြဲလန္းလန္း ေသာက္တတ္တဲ့ ယမကာလုလင္မွန္း သူ႔စာေတြကတစ္ဆင့္ သိထားၾကၿပီးသားပါ။ ငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ ငယ္စိတ္နဲ႔ တျခားဘာကိုမွ မစဥ္းစားဘဲ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္၊ ေနခ်င္သလုိ ေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္အရြယ္ေလး ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သူလုပ္ခဲ့တာေတြအတြက္ ေနာက္လူငယ္ေတြ အတုယူမွားမွာ၊ အတုခိုးမွားမွာကို စိတ္ပူေနတဲ့ဟန္ေလးေတြ မၾကာခဏ ေတြ႔လာရပါတယ္။ သူေရးတဲ့စာေတြထဲမွာေရာ၊ သူေျပာတဲ့ အစီအစဥ္မွာေရာ မၾကာခဏဆိုသလို အဲဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ သူကေတာ့ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေျပာသလဲဆိုတာ သူကိုယ္တုိင္မွပဲ သိမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ (ဦး)သုေမာင္ အရက္ေသာက္တဲ့အေၾကာင္း တစ္ခါေျပာတုိင္း တစ္ခါသင္ခန္းစာ ရလုိက္သလိုပါပဲ။

သူေျပာတာေလးကို ဖတ္ၾကည့္ပါဦး-
"ဦးသုေမာင္ႀကီး အကယ္ဒမီရတာ၊ အမ်ိဳးသား စာေပဆုရတာကို မသိၾကဘူး၊ ဦးသုေမာင္ႀကီး အရက္ေသာက္တာကိုေတာ့ တစ္ကမၻာလံုး သိၾကတယ္" တဲ့။

ၾသစေၾတးလ်က ပရိသတ္တစ္ဦးကလည္း ဖုန္းဆက္ပါေသးသတဲ့။ အဲဒီမွာ ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့-
"ဦးသုေမာင္ႀကီး ဟိုးအရင္တုန္းက ၄၂ လမ္းထဲမွာ အရက္ျဖဴနဲ႔ လူပ်ံေတာ္ပတၱျမားေသြးေဆး ေရာေသာက္တာ မွတ္မိေသးလား" လို႔ ေမးပါသတဲ့။
ဦးသုေမာင္ချမာ သူကိုယ္တုိင္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူးတဲ့။ အဲ… အဲဒီပရိသတ္ကပဲ ဘာဆက္ေျပာသလဲဆိုေတာ့-
"ဦးသုေမာင္က ဘယ္ႏွခုႏွစ္မွာ အကယ္ဒမီရတာလဲ၊ ဘယ္ဇာတ္ကားနဲ႔လဲ၊ ဘယ္လိုအကယ္ဒမီဆု ရတာလဲ" တဲ့။
ကဲ… ၄၂ လမ္းမွာ အရက္ျဖဴနဲ႔ ေသြးေဆးစပ္ေသာက္တာကို မွတ္မိေနေသးတယ္။ အကယ္ဒမီရတာက်ေတာ့ မသိဘူးတဲ့။ ယူတတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ခန္းစာေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ယူဆတဲ့အတြက္ ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ျခင္းပါ။ ဦးသုေမာင္ေျပာတဲ့အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာျပတာပါေနာ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဥေပကၡာဆိုတဲ့ ကိစၥပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ သံုးၾကတာက ဥေပကၡာဆိုတာက လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္တာ၊ ေပယ်ာလကန္ ျပဳလိုက္တာ၊ ဘာမွကို စိတ္မ၀င္စားေတာ့တာလို႔ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကေန ေျပာေလ့၊ ေရးေလ့ရွိၾကပါသတဲ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဥေပကၡာဆိုတာ အဲဒီသေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။

ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ ဆိုတဲ့ တရားေလးပါးမွာ ဥေပကၡာဆိုတာ ေနာက္ဆံုးမွာရွိေနတဲ့ အခက္ခဲဆံုးတရား ျဖစ္ပါသတဲ့။

လူေတြအေပၚမွာ ေမတၱာထားတာ၊ က႐ုဏာထားရတာက လြယ္ပါသတဲ့။ ဟုတ္ပါရဲ႕ေနာ္။ ကုိယ္ခ်စ္ခင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ ခ်စ္သူေတြ၊ မိဘေမာင္ဘြားေတြ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ေမတၱာထားၾကတာပါပဲ၊ နိမ့္ပါးခ်ိဳ႕တဲ့သူေတြ အေပၚမွာလည္း က႐ုဏာသက္၀င္ၾကတာပါပဲ။ ေဟာ… မုဒိတာက်ေတာ့ နည္းနည္းခက္သြားပါၿပီ။ သူမ်ားေကာင္းစားတာ၊ ႀကီးပြားတိုးတက္တာကို ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ရတာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ပါဘူးတဲ့။ ဦးသုေမာင္ကေတာ့ ဘယ္လိုဥပမာေပးထားသလဲဆိုေတာ့ ဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္ ထီသိန္းဆုႀကီးေပါက္ရင္ ၀မ္းသာေပးႏုိင္ပါေသးသတဲ့။ အဲ… ကိုယ့္ေမာင္ႏွမေတြထဲကမ်ား ေပါက္ခဲ့ရင္ေတာ့ မေက်နပ္ဘူး၊ ၀မ္းမသာႏုိင္ၾကပါဘူးတဲ့။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဖြယ္၊ ေတြးေတာဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခုပါ။ ဥေပကၡာတရားကေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ ခက္ခဲ့ပါေသးသတဲ့။ ကုိယ့္အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ မေကာင္းခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းေျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းတာလုပ္သည္ျဖစ္ေစ သူ႔အေပၚမွာ အျပစ္မယူပဲ ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးရတာမ်ိဳးပါတဲ့။ အဲဒါကိုမွ ဥေပကၡာျပဳတာလို႔ ေခၚပါသတဲ့။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခက္ခဲလိုက္မလဲဆိုတာကို ေတြးၾကည့္႐ံုနဲ႔တင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း အဲဒီအဓိပၸါယ္မ်ိဳးနဲ႔ လူတုိင္းအေပၚ ဥေပကၡာမထားႏိုင္ေသးတာကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိလုိက္ရပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဦးသုေမာင္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ နေမာ၊ တႆ၊ ဘဂ၀ေတာ၊ အရဟေတာ၊ သမၼာသမၺဳဒၶႆ ဆိုတဲ့ဘုရားရွိခိုးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မသိၾကတဲ့အေၾကာင္းကို ရွင္းျပတာပါ။
နေမာ ဆိုတာ ဘုရား၊
တႆ ဆိုတာလည္း ဘုရား၊
ဘဂ၀ေတာ ဆိုတာကလည္း ဘုရား၊
အရဟေတာ ဆိုတာလည္း ဘုရား၊
သမၼာသမၺဳဒၶႆ ဆိုတာကလည္း ဘုရားပါပဲတဲ့။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ နေမာတႆဆိုတာ ဘုရားဆိုတာကို ငါးႀကိမ္ရြတ္ဆိုတာပါတဲ့။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ နတ္မင္းႀကီးငါးပါးက တစ္ပါးကို တစ္မ်ိဳးစီ ရြတ္ဆိုၾကတဲ့ စကားလံုးေတြလို႔ ဆိုပါတယ္။ မွတ္သားရပါတယ္။

"ေကာလာဟလ" ဆိုတာ နတ္ေတြအခ်င္းခ်င္း သတင္းပို႔တာကို ေခၚတာကို ေျပာတာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပတာကေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာပါ။ နတ္ေတြအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္သတင္းေပးျခင္းကို "ေကာလာဟလ" လို႔ေခၚတာျဖစ္ေၾကာင္း သိရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီေန႔ေခတ္ အမ်ားသံုးေနၾကတဲ့ အဓိပၸါယ္ျဖစ္တဲ့ ေကာလာဟလဆိုတာ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့စကား ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ဆက္စပ္ေနပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိျပန္ပါေရာ။ ေလ့လာစရာေကာင္းပါတယ္။ ရွာဖတ္ပါဦးမယ္။

ကဲ… ျပန္ၿပီးေဖာက္သည္ခ်ခ်င္တာေလးေတြကို ဒီေနရာမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ဖတ္႐ႈေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဦးသုေမာင္က မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ကေန အမ်ားသိေအာင္ ေျပာျပခဲ့တာမို႔ ကၽြန္ေတာ္သိခြင့္ရခဲ့သလို နားမေထာင္လုိက္ရတဲ့ အျခားသူေတြလည္း သိေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေၾကာင့္ ျပန္ေရးေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ေရးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြထဲမွာ မွတ္သားစရာ၊ သေဘာက်စရာေလးေတြမ်ား ပါခဲ့ရင္ ဦးသုေမာင္ႀကီးကို အရင္ဆံုးေက်းဇူးတင္လုိက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွမ္းျဖဴးသေလာက္ေတာင္ လုပ္ေပးရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဇြန္းတပ္ေပး႐ံုအဆင့္ပါ။

အမွတ္တရ
ကုိဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၄ ရက္၊ အဂၤါေန႔။
ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၅၉ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics