Wednesday, June 02, 2010

ကိုယ့္အလုပ္ကုိယ္ေလးစားသလို သူ႔အလုပ္ကိုလည္းေလးစားပါ - လူထုစိန္၀င္း


"ဟိုမဂၢဇင္းက ဆရာ့ကို ႏွစ္လ ဆက္တုိက္ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္ထားတာ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူးလားဆရာ၊ မဆီမဆုိင္ အသားလြတ္ႀကီးကို ေဆာ္ထားတာ"

လူငယ္စာေပသမားတစ္ေယာက္က လာေမးတာပါ။ သူ႔အရင္ကလည္း လူငယ္ေလးေတြ လာေျပာၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေနၿပီး မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကပုံရပါတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုေတာ့လည္း ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံ ျဖစ္ၾကတာ သဘာ၀ပဲေလ။

လြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္ခြင့္
စာေပသမားဆုိတာ ကိုယ့္အျမင္၊ ကုိယ့္သေဘာထားကို လြတ္လပ္စြာ ေရးခ်င္သလို တစ္ပါးသူရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ခြင့္ကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳရမွာျဖစ္လုိ႔ စိတ္မဆုိးသင့္တဲ့အေၾကာင္း လူငယ္ေလးေတြကို ရွင္းျပလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီမဂၢဇင္းမွာ ေရးထားတာက လူထုစိန္၀င္းနာမည္နဲ႔ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသား ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးေတြကို စာအုပ္အျဖစ္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရာမွာ သေဘာမတူတဲ့ အယူအဆေတြကို ေရြးထုတ္ေ၀ဖန္ ေရးသားထားတာ ျဖစ္တယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ေရးတဲ့စာကို စာဖတ္ပရိသတ္ကျဖစ္ေစ၊ ေ၀ဖန္ေရးသမားကျဖစ္ေစ၊ ႀကိဳက္သလို ေ၀ဖန္ေရးသားခြင့္ရွိပါတယ္။ စာေရးဆရာက စာဖတ္ပရိသတ္သိေအာင္ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားသလို ေ၀ဖန္သူကလည္း လူသိရွင္ၾကား ေျပာၾကားခြင့္၊ ေရးသားခြင့္ ရွိပါတယ္။

စကားေနာက္တရားပါ
အဲဒီအေၾကာင္းလူငယ္ေတြကို ရွင္းျပရင္းနဲ႔ တုိက္တယ္တုိ႔၊ ေဆာ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိးေတြကိုလည္း ႏႈတ္ထြက္မလြယ္ၾကဖုိ႔ သတိေပးလိုက္ရပါတယ္။ "စကားေနာက္ တရားပါ" ျဖစ္တတ္လြန္းလို႔ပါ။ သူတုိ႔ေျပာတဲ့ ေ၀ဖန္စာမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိက္တာ၊ ေဆာ္တာမ်ဳိးေတြလည္း မေတြ႔ပါဘူး။ ေ၀ဖန္စာေရးသူနဲ႔ တစ္ခါမွလည္း လူခ်င္းမဆုံေတြ႔ဖူးသလို၊ စာခ်င္းကလည္း လုိင္းခ်င္းမတူတာေၾကာင့္ တုိက္စရာ၊ ေဆာ္စရာအေၾကာင္းကိစၥ ဘာတစ္ခုမွ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ တကယ္လို႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာေတြ ပါခဲ့ရင္ေတာင္မွ ေတာ္႐ုံသင့္႐ုံဆုိ သည္းခံႏိုင္ရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စာေရးဆရာတုိ႔၊ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားမင္းသမီး၊ အဆုိေတာ္တုိ႔လို အမ်ားျပည္သူလူထုနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနရသူမ်ားအဖုိ႔ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥဆိုၿပီး မ်ဥ္းသားခြဲျခားထားဖုိ႔ အင္မတန္ခက္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလာင္မက်ိဳးေစခ်င္
"ဆရာျပန္မေရးခ်င္ေတာင္ ေနာက္ဒါမ်ဳိးေတြ မလုပ္ေအာင္ေတာ့ တားခုိင္းဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္"

စိတ္ဆတ္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က အေလ်ာ့ေပးခ်င္ပုံ မရပါဘူး။ ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ ေျပာေနတုန္းပါပဲ။

"မေကာင္းပါဘူးကြယ္ ကုိယ့္ကေလာင္ကို အခ်ဳိးမခံခ်င္သလို သူတစ္ပါးကေလာင္လည္း က်ဳိးမသြားေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီလိုေ၀ဖန္ေရးသားမယ့္ သူေတြရွိမွ သတိထားဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကမွာေပါ့"

ဒီစကားနဲ႔ဆက္ၿပီး ကေလာင္ရဲ႕တန္ဖုိး၊ မီဒီယာရဲ႕တန္ဖုိးကို လူငယ္ေတြသိရေအာင္ ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ ကေလးေတြကို ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲေရာက္အဆိုေတာ္
အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ေနစဥ္တုန္းက ေထာင္ထဲကို ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူ (celebrity)ႏွစ္ဦး ဘိန္းျဖဴမႈနဲ႔ ေထာင္က်ပါတယ္။ တစ္ဦးက အဲဒီေခတ္က လူငယ္ေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားလွတဲ့ အဆိုေတာ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ သီခ်င္းလည္းဆုိ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားလည္း လုပ္သူျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းေတာ့ မေတြ႔ခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတင္းစာေတြမွာ သူတုိ႔အေၾကာင္းေတြပါလာလုိ႔ သိခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘိန္းျဖဴေတြ ေခတ္ထစျဖစ္တဲ့အတြက္ လူငယ္လူရြယ္ေတြၾကားမွာ လက္တည့္စမ္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူငယ္လူရြယ္ေတြ စုေ၀းအလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဂီတစတဲ့ အႏုပညာေလာကမွာလည္း ေခတ္မီသူတုိင္း သုံးတယ္ဆုိတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။

သတင္းပါလို႔ ကုိယ္ရွိန္သတ္
အဲဒီနာမည္ေက်ာ္ႏွစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တဲ့သတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေတာ့ အႏုပညာေလာကထဲက ဘိန္းျဖဴသုံးသူေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကိုယ္ရွိန္သတ္သြားၾကပါတယ္။ အခု ဒီဘက္တေလာမွာလည္း အႏုပညာေလာကသားေတြထဲမွာ ေဆးထုိးတာေတြ၊ ေဆးျပားသုံးတာေတြ ေတာ္ေတာ္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားေနရတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ အႏုပညာသမားေလးတခ်ဳိ႕ ေဆးလြန္ၿပီး ေသဆုံးသြားၾကတယ္ဆုိတာလည္း လူတကာသိေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မီဒီယာေတြမွာ ဒီသတင္းမ်ဳိးေတြမပါေတာ့ ကုိယ္ရွိန္သတ္ၿပီး ဆင္ျခင္တာေတြ၊ ဘာေတြ သိပ္မေတြ႔ရဘူး။ မီဒီယာေတြကသာ တိတိလင္းလင္း မွန္တဲ့အတုိင္း ေရးၾကမယ္ဆုိရင္ ေဆး၀ါးသုံးသူေတြ ဆင္ျခင္သြားႏိုင္သလို အထက္အဆင့္ အသီးသီးကသိၿပီး ဖိဖိစီးစီး တားဆီးပိတ္ပင္တာေတြ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

အျမစ္တြယ္ေနတဲ့စ႐ိုက္
ျမန္မာျပည္မွာက တစ္ပါတီစနစ္ေအာက္မွာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးၿပီး ပိျပားေနခဲ့ရတာေၾကာင့္ အထက္ကခုိင္းမွ လုပ္တယ္။ မခုိင္းရင္မလုပ္ဘူး ဆုိတဲ့အက်င့္နဲ႔ ဘာမဆို အထက္ကမသိေအာင္ ဖုံးဖိလိမ္ညာၿပီး "အားလုံးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ာ" လုပ္တတ္တဲ့ စ႐ိုက္က အျမစ္တြယ္ေနၿပီျဖစ္ေတာ့ တစ္ပါတီစနစ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေပမယ့္ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြက အားေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္တယ္။ မီဒီယာေတြက မေရးၾကျခင္းရဲ႕ ဆုိးက်ဳိးေတြကေတာ့ အႏုပညာေလာက မူးယစ္ေဆးသုံးစြဲမႈ က်ယ္ျပန္႔ေနဆဲျဖစ္တာနဲ႔ အဲဒီကဆက္ႏြယ္ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အက်င့္ပ်က္မႈေတြ တစ္ႏြယ္ငင္တစ္စင္ပါ မ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္တယ္။

ထင္ရာစိုင္းခ်င္တုိင္းစိုင္း
ၾကာေတာ့ၾကာလွပါၿပီ။ အျဖစ္ကေလးတစ္ခု နမူနာျပခ်င္တယ္။ အဲဒီေခတ္က နာမည္ႀကီးအဆုိေတာ္ တစ္ေယာက္ကို မူးယစ္ေဆးေတြနဲ႔ လက္ပူးလက္ၾကပ္မိခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာေတြထဲမွာ ဓာတ္ပုံနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဆိုေတာ္ကေတာ့ သီခ်င္းေတြဆုိၿမဲ၊ စင္ေပၚတက္ၿမဲပါပဲ။ ဒါမ်ဳိးေတြျဖစ္ေနေတာ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူေတြ အသုိင္းအ၀ိုင္းမွာ တရားဥပေဒဆုိတာကို လုံးလုံးဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ဘူး။ ထင္ရာကို စုိင္းခ်င္တုိင္း စိုင္းေနၾကပါေတာ့တယ္။ ငါတုိ႔ ေပါက္ေရာက္တယ္။ ဘယ္သူ႔မွ ဂ႐ုစုိက္စရာမလုိဘူးဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ကေလးေတြ စိတ္ထဲအထိ ေရာက္ေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ျပည့္နားျပည့္မ်က္စိ
သတင္းမီဒီယာဆုိတာ အျဖစ္မွန္ေတြ၊ သတင္းမွန္ေတြကို တိတိက်က် ေဖာ္ျပေပးဖုိ႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အေျခအေနမွန္ေတြကို သိရမွ ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြက မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရးဆြဲႏိုင္မယ္။ ကုန္သည္ပြဲစား စီးပြားေရးသမားေတြက ေစ်းကြက္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ႏိုင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတင္းစာဆုိတာ "ျပည့္နား၊ ျပည့္မ်က္စိ"လို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမဆုိ သတင္းမီဒီယာလုပ္ငန္းကို အထူးအေလးထား ဦးစားေပးေနရာမွာ ထားၾကတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး၊ ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္၊ တရား႐ုံးခ်ဳပ္လို ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ သတင္းေထာက္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔နားေနခန္းမ်ား ထားေပးေလ့ရွိၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ပါလီမန္ႏိုင္ငံေရးေခတ္က အဲဒီလို အခြင့္အေရးေတြ ရွိပါတယ္။ စာပို႔ခ၊ ပါဆယ္ခ၊ တယ္လီဖုန္းခေတြလည္း အထူးႏႈန္းနဲ႔ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ တက္စကဆုိရင္ ေကာင္စီ၀င္လူႀကီးမ်ားရဲ႕ ႐ုံးဖုန္းသာမက အိမ္ဖုန္းကိုပါ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ဆုိၿပီး ေပးထားပါတယ္။

တာ၀န္ရွိသူ တာ၀န္သိ
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကလည္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားပီပီ တာ၀န္သိၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာၿပီး လူႀကီးေတြဆီ ဖုန္းဆက္မေနပါဘူး။ တကယ္လိုအပ္မွ ဆက္ပါတယ္။ တစ္ခါမွ ဖုန္းမဆက္တဲ့ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သတင္းသမားတုိင္းလုိလိုဟာ မိမိကိုယ္မိမိ စတုတၳမ႑ိဳင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားအျဖစ္ ခံယူထားၾကတာေၾကာင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ ျပည္သူလူထုအေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္ဖုိ႔ အၿမဲတမ္း ဦးထိပ္ထားၾကပါတယ္။ သတင္းေထာက္တုိင္း ကုိယ့္ခြင္ (Beat)ကို ပိုင္ႏိုင္ႏွံ႔စပ္ဖုိ႔ အၿမဲႀကိဳးစားေနၾကရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသတင္းေထာက္က သူ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးစိတ္၀င္စားသူ ပရိသတ္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြသြား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြေတြ႔ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသတင္းေတြ ေမးျမန္းစူးစမ္းရပါတယ္။ စီးပြားေရးသတင္းေထာက္ကလည္း ကုန္စည္ဒိုင္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရးနယ္ပယ္အႏွံ႔ လွည့္လည္သြားလာၿပီး ဆန္ေစ်း၊ ပဲေစ်းကအစ ေဒၚလာေစ်း၊ ဘတ္ေစ်း၊ ယြမ္ေစ်းအထိ စုံစမ္းေမးျမန္းၿပီး စီးပြားေရး စာဖတ္ပရိသတ္ေတြအတြက္ ေရးသားေပးရပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴးစည္းကမ္း
အလားတူပါပဲ၊ ေပါ့ပ္သတင္းေထာက္ကလည္း သူ႔ရဲ႕ ေပါ့ပ္ပရိသတ္အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ဂီတစတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေလာကထဲ လွည့္လည္သြားလာၿပီး သတင္းေတြ ေမးျမန္းစပ္စုရပါတယ္။ ေပါ့ပ္သတင္းေထာက္က ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္က လူေတြကိုသြားၿပီး ပဲေစ်း၊ ႏွမ္းေစ်း၊ ၾကက္သြန္ေစ်း သြားေမးလုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။ သူ႔ပရိသတ္က ေပါ့ပ္ပရိသတ္ေလ။ ေပါ့ပ္သတင္းကိုသာ ဖတ္ခ်င္မွာေပါ့။ ဒီေတာ့ သူကလည္း ေပါ့ပ္သတင္းေတြပဲေမးၿပီး ေရးရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါသူ႔အလုပ္ သူ႔၀တၱရားျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေမးတဲ့အခါမွာ ေမးပုံေမးနည္း ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကိုပဲ ေမးရမယ္၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကို မေမးရဘူးဆုိတဲ့ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ေမး၊ေျဖလုပ္တာမ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္လိုကန္႔သတ္ခ်က္မွမထားဘဲ ေမးေျဖလုပ္ၾကတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မက အေမးခံရသူက ဒါေတာ့ အလြတ္သေဘာေျပာတာပါ။ ထည့္မေရးနဲ႔လုိ႔ ေတာင္းဆုိပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။

မပါတာ ထည့္မေရးနဲ႔
အဲဒီလို ေတာင္းဆုိလာရင္ သတင္းေထာက္က လုိက္နာေစာင့္ထိန္းရပါတယ္။ လုံး၀ထည့္မေရးရပါဘူး။ ေျဖတဲ့အထဲမွာ မပါတာေတြကိုလည္း လုံး၀ထည့္မေရးရပါဘူး။ ေျဖသမွ် တစ္လုံးမက်န္ ေရးေပးရမယ္လုိ႔လည္း ထုံးစံမရွိပါဘူး။ ကိုယ္ေပးႏုိင္တဲ့ စာမ်က္ႏွာ အေနအထားအရ လုိအပ္သလို တည္းတာ၊ ျဖတ္တာလုပ္ၿပီး ေရးရမွာပါပဲ။ ဒါတင္မက ေျဖတဲ့သူရဲ႕ စကားထဲက ေဖာ္ျပဖုိ႔ မသင့္ေတာ္တာေတြကိုလည္း တည္းရ၊ ျဖတ္ရ၊ ျဖဳတ္ရမွာပါပဲ။ သူ,မေျပာခဲ့တာကို အေျပာလုပ္ၿပီး ထည့္ေရးတာ ျဖည့္စြက္တာ သူ႔စကားကို ျပင္တာမ်ဳိး လုံး၀မလုပ္ရေပမယ့္ တည္းတာျဖတ္တာ၊ ျဖဳတ္တာကေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္လုပ္ႏိုုင္ပါတယ္။ သတင္းေထာက္က မတည္းမျဖတ္ေတာင္ အယ္ဒီတာက တည္းျဖတ္ ျဖဳတ္ထုတ္လုပ္မွာ အေသအခ်ာပါ။

ေမးနည္းမ်ိဳးစံု
ေရးတဲ့ေနရာမွာ ဆင္ျခင္ရေပမယ့္ ေမးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ မ်ဳိးစုံေအာင္ ေမးရမွာပါပဲ။ လွည့္ပတ္ေမးနည္း၊ အစ္ေအာက္ေမးနည္း၊ ဆြေမးနည္း၊ ေျမႇာက္ပင့္ေမးနည္း၊ ေခ်ာင္ပိတ္ေမးနည္း စတဲ့ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး ေမးၾကရၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိဗီယက္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခ႐ုေရွာ့ရဲ႕ ပထမဆုံး အေနာက္မီဒီယာနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာ တုိင္းမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာနဲ႔ သတင္းေထာက္ႏွစ္ေယာက္က ေလးနာရီေလာက္ၾကာေအာင္ ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့ၾကရပါတယ္။ မဂၢဇင္းထဲမွာေရးေတာ့ ႏွစ္မ်က္ႏွာပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေလာက္ ေရးစရာရေအာင္ ခ႐ုေရွာ့ကို အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး မနည္းႀကီး ညႇစ္ထုတ္ယူခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ မေမးရတဲ့ေမးခြန္း၊ မေမးအပ္တဲ့ ေမးခြန္းဆုိတာ မရွိဘူး။ မေရးအပ္တဲ့အေၾကာင္း၊ မေရးသင့္တဲ့ အေၾကာင္းဆုိတာပဲ ရွိတယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္ခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ပတ္ ဒီအေၾကာင္း ဆက္ေရးပါဦးမယ္။


[Weekly Eleven News, No-34, Vol-5, June 2, Wednesday, 2010, Page-21,22]

********************************************************************************************
Weekly Eleven News Journal မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ေဆာင္းပါးနဲ႔ အြန္လုိင္းမွာတင္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးႏွစ္ခုဟာ ဘာေၾကာင့္မတူသလဲဆိုတဲ့ အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္မထုတ္တတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ စိစစ္ေရးက ျဖဳတ္ခုိင္းထားလို႔ အဲဒီအပိုဒ္ေတြကိုျဖဳတ္ၿပီး ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ထည့္ထားရတာလား။ အြန္လိုင္းမွာေတာ့ ဆရာလူထုစိန္၀င္း ေရးထားတဲ့အတုိင္း ေဖာ္ျပရတာလား။ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ဖတ္ရတာေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုးကားအေနနဲ႔ ဘယ္ဂ်ာနယ္၊ ဘယ္အတြဲ၊ ဘယ္အမွတ္စဥ္က ထုတ္တဲ့ဟာပါလို႔ မွတ္သားထားေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာမ်ား အဲဒီဂ်ာနယ္ကို ျပန္ရည္ၫႊန္းမိလို႔ လုိက္ရွာဖတ္တဲ့အခါ ဂ်ာနယ္ထဲမွာမပါတဲ့ စာေတြအတြက္ ဘယ္လိုမ်ား လုပ္ၾကမတုန္း။ Printed Media နဲ႔ Online Media ဟာ မတူညီၾကပါဘူး။ လ်င္ျမန္စြာပ်ံ႕ႏွံ႔မႈမွာ အြန္လိုင္းက အသာစီးရေပမယ့္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာအေနနဲ႔ကေတာ့ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀မႈေတြက ဒီေန႔အထိ အေရးပါေနဆဲပါ။ မူရင္းဂ်ာနယ္မွာမပါဘဲ အြန္လိုင္းမွာပါေနတဲ့ အပုိဒ္ေတြကို ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္-
(၁) အျမစ္တြယ္ေနတဲ့စ႐ုိက္
(၂) ထင္ရာစို္င္းခ်င္တုိင္းစိုင္း

ေနာက္အပတ္ဆက္မယ့္ ဒီအေၾကာင္းကို အင္မတန္မွကို စိတ္၀င္စားစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဆဲပါခင္ဗ်ား။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ထက္ထက္မိုးဦးနဲ႔ သတင္းေထာက္ကိစၥကို ေရးခြင့္ရေတာ့မယ္လို႔ ယံုၾကည္လို႔ပါ။ အခုေတာင္ တရား၀င္႐ႈတ္ခ်တာေတြ ဘာေတြကို ထုတ္ျပန္လာၿပီကိုး။ ဆရာလူထုစိန္၀င္းေရ... စာနယ္ဇင္းေတြဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲဆိုတာ အားလံုးေလာက္က နားလည္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြဆိုတာကလည္း တုိင္းျပည္အတြက္ လိုအပ္ၾကသူေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စာနယ္ဇင္းသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဆရာ့အေနနဲ႔ "ငါ့စကားႏြားရ" အေျပာမ်ိဳးမျဖစ္ေစဘဲ မွ်မွ်တတ သံုးသပ္ေ၀ဖန္ ေရးသားေပးမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ စတုတၳမ႑ိဳင္အေပၚ ေလးစားမႈေတြ ေလ်ာ့မသြားႏိုင္သလို ဆရာ့ကေလာင္စြမ္းလည္း ၾသဇာႀကီးေနဦးမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနမိပါတယ္။ ေၾသာ္... အေပၚကပို႔စ္မွာေတာ့ အြန္လုိင္းမွာပဲ ဖတ္ရတဲ့ စာပုိဒ္ေတြကိုပါ ထည့္ေရးၿပီး တင္ေပးထားပါတယ္ေနာ္။ စာလံုးေစာင္းေလးေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပေပးထားလုိက္ပါတယ္။

အဲဒီေဆာင္းပါးကို Eleven အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ သြားဖတ္ခ်င္လွ်င္ ဒီေနရာကို သြားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီေဆာင္းပါးကို အြန္လိုင္းမွာေရးထားတဲ့အတုိင္း (ကြန္းမန္႔ေတြအပါ) PDF နဲ႔ ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ တင္ေပးထားပါတယ္။
ကုိဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇြန္လ ၂ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
နံနက္ ၈ နာရီ ၁၆ မိနစ္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics