ကမၻာမွာ လူနည္းတုန္းက လူေတြ လြတ္လပ္ၾက၏။
ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ လြတ္လပ္စြာ သစ္ဥသစ္ဖုရွာ၊ အသီးသီးေနသည့္ အပင္ေတြ႔လွ်င္ ခူးဆြတ္စား။ ေတာသတၱ၀ါေသးေသး ေတြ႔လွ်င္ ဖမ္းစား သတ္စား။ အေကာင္ႀကီးႀကီးေတြ႔လွ်င္ လြတ္ေအာင္ ထြက္ေျပး။ မေျပးႏုိင္လွ်င္ ေသ။
အဲသည္လို ကုိယ့္အသက္ကုိယ္ေမြးၿပီး လြတ္လပ္စြာ ေနခဲ့ၾက၏။
တျဖည္းျဖည္း လူေတြမ်ားလာၿပီ ဆိုသည့္အခါ ျပႆနာရွိလာသည္။
ကုိယ္ခူးဆြတ္စားေနသည့္ အပင္ကုိ ဘယ္ကမွန္းမသိသည့္ အေကာင္တစ္ေကာင္ ေရာက္လာကာ ဒါ သူ႔အပင္ဆိုၿပီး အတင္းဆြဲခ်ေတာ့ ထိုးရႀကိတ္ရသည္။ သတၱ၀ါေလးတစ္ေကာင္ အသည္းအသန္ ပစ္ခတ္ဖမ္း၍ အေသမိၿပီဆိုေတာ့မွ ၿခံဳထဲက လူတစ္ေယာက္ထြက္လာကာ ဒါ သူပစ္ထား၍ ေျခနာေနသည့္ အေကာင္၊ သူ လုိက္ဖမ္းေနတာဆိုၿပီး အတင္း၀င္လုေတာ့ ေထြးလံုးသတ္ပုတ္ရျပန္သည္။
အေတာ္ၾကာေတာ့ တုတ္ႀကီးႀကီးရထားသူက သူတစ္ပါးကို အတင္း၀င္ေရာက္ ႐ိုက္ႏွက္လုယက္သြား။ အဲသည္ေကာင္ တုတ္ေဘးခ်ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနေတာ့ တစ္ေယာက္က ေက်ာက္တံုးႀကီးႀကီးႏွင့္ ေခါင္းထုသတ္ၿပီး တုတ္ယူသြား။
တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ခြန္အားဗလခ်င္း မတူညီတာေတြ ရွိေသာ္လည္း သည္လူက အၿမဲႏုိင္၊ သည္လူက အၿမဲ႐ံႈးဆိုေသာ အေနအထား မရွိ။ ဗလႀကီးသည့္ အေကာင္ကိုလည္း ေသးသည့္အေကာင္က ေခ်ာင္းေျမာင္းေစာင့္ဆုိင္းကာ ေခ်ာက္ေကာင္းေကာင္းထဲ တြန္းခ်သတ္ႏုိင္သည္။
အဲသည္ေတာ့ ဘယ္သူမွ အသက္ႏွင့္ခႏၶာ ၾကာၾကာၿမဲမည္ဟု မေသခ်ာ။
အၿမဲ က်ီးလန္႔စာစား။ လူတုိင္းက လူတုိင္းႏွင့္ စစ္ျဖစ္ေနသည့္ အေနအထား။
ဒါကို၊ အုပ္စုိးသူကင္းမဲ့ေသာ ကာလက မိမိ လြတ္လပ္ခြင့္ကို မိမိႀကိဳက္သလို သံုးစြဲခံစားၾကသည့္ လူအမ်ားၾကား လြတ္လပ္မႈေတြ တိုးတိုက္မိကာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ငရဲျပည္ အေနအထားဟု ဆိုၾကသည္။
တစ္နည္းဆိုေသာ္၊ မင္းမဲ့ငရဲ။
* * *
မင္းမဲ့တုိင္းျပည္ဟူသည္ ငရဲျပည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းသာယာ၍ လံုၿခံဳမႈရွိသည့္ တုိင္းျပည္ ထူေထာင္ရမည္၊ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ ေအးခ်မ္းမႈကို တာ၀န္ယူ ထိန္းသိမ္းေပးမည့္ မင္းတစ္ပါး တင္ေျမႇာက္ရမည္ဟူေသာ အယူအဆျဖင့္ လူအမ်ားၾကား အုပ္စိုးသူဆိုတာ ေပၚလာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ အုပ္စိုးသူဆိုတာကလည္း လူသားပဲျဖစ္ရာ သူတစ္ဦးတည္း အုပ္စိုးခြင့္အာဏာ ရသည့္အခါ ထင္ရာစိုင္းၿပီး အမ်ားသူငါကို ႏွိပ္စက္ကလူျပဳတာေတြ ရွိလာသည္။ အဲသည္အခါ "မင္း" ဆိုတာကို ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးစာရင္းထဲ ထည့္ရသည့္ကိန္းမ်ိဳး ဆိုက္လာျပန္သည္။
ႏွိပ္စက္ေသာ မင္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တ႐ုတ္ပညာရွိႀကီး ကြန္းဖ်ဴးရွပ္(စ) ေျပာခဲ့သည့္ ထင္ရွားေသာ စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။
တစ္ခါ၌ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္(စ) ႏွင့္ တပည့္မ်ား ေတာလမ္းတစ္ခုမွ ခရီးသြားစဥ္ သခ်ႋဳင္းေျမပံုတစ္ခုနံေဘးမွာ သည္းထန္စြာ ငိုေႂကြးေနေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ ေတြ႔ရသည္။ အက်ိဳးအေၾကာင္းကို တပည့္တစ္ဦးအား ေမးခုိင္းသည့္အခါ သူ႔သား က်ားကုိက္၍ ေသဆံုးေၾကာင္း၊ သူ႔သားအရင္ သူ႔ခင္ပြန္းသည္ေရာ၊ ခင္ပြန္းသည္၏ ဖခင္ပါ က်ားကိုက္၍ပင္ ေသဆံုးသြားခဲ့ၾကေၾကာင္း ရင္ကြဲပက္လက္ ငိုေႂကြးရင္း ေျပာျပသည္။ ဒါျဖင့္ ၿမိဳ႕နားရြာနား သြားမေနဘဲ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ က်ားဆိုးေပါတဲ့ေတာမွာ ေနရသလဲ ေမးသည့္အခါ ၿမိဳ႕မွာ ဘုရင္မင္းဆိုးကို ေၾကာက္ရသျဖင့္ ေတာထဲလာေနေၾကာင္း ေျဖသည္။
သည္အခါ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္(စ)က တပည့္မ်ားဘက္လွည့္ကာ "ကဲ၊ ေတြ႔ၿပီမဟုတ္လား၊ မင္းဆိုးမင္းညစ္ဆိုတာ က်ားဆိုးက်ားမိုက္ထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတာ အၿမဲသတိရၾက" ဟူ၍ ဆိုသည္တဲ့။
* * *
ထို႔ေၾကာင့္
အထီးတည္းေနစရာ သီးသန္႔ေတာ တစ္ခုလည္း မရႏိုင္၊ အမ်ားႏွင့္ေရာ၍သာ ေနရစရာရွိသည့္ လူသားသည္ မင္းဆိုးငရဲႏွင့္ မင္းမဲ့ငရဲၾကားက သက္သာရာကို ရွာေသာအားျဖင့္ အမ်ားသေဘာဆႏၵျဖင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္မည့္ လူထုအုပ္စိုးေသာစနစ္ကို ေရြးခ်ယ္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
မင္းသေဘာခ်ည္းလည္း မရွိေစရ၊ ငါ့သေဘာခ်ည္းလည္း မရွိေစရ။ မင္းေရာငါပါ အတူတကြ အျပန္အလွန္ အုပ္စိုးၾကမည္ဟူေသာ သေဘာ။
သို႔ေသာ္၊ သေဘာတရားအရသာ လူထုအုပ္စိုးေသာစနစ္ဟု ဆိုရေသာ္လည္း လူအားလံုးက လူအားလံုးကို အုပ္စိုးဖို႔မွာ လက္ေတြ႔၌ မျဖစ္ႏုိင္။
ထို႔ေၾကာင့္၊ အနီးစပ္ဆံုး အေနအထားအျဖစ္ အားလံုး၏ကုိယ္စား ေဆာင္ရြက္မည့္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာ အပ္ႏွင္းေသာစနစ္ကို လက္ခံၾကရသည္။
အဲသည္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္သြားသလဲ။
အုပ္စိုးသူထဲမွာ ပါစရာမရွိသည့္ အမ်ားသူငါအဖို႔ စဥ္းစားေသာ္၊ သည္စနစ္ထဲမွာ မိမိရႏိုင္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာ အခြင့္အေရးမွာ မိမိကို ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ အုပ္စိုးပါဟု ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္သာပဲ ျဖစ္သြားသည္။
သည္အခါ၊ အဲသည္အခြင့္အေရး အႏွစ္သာရျပည့္၀စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေရးသည္ပင္ လူထုအုပ္စိုးမႈ အမွန္တကယ္ ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ အဆံုးအျဖတ္ျပဳမည့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္သြားေပသည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္အယ္ဒီတာ
၁-၉-၂၀၁၀
၁-၉-၂၀၁၀
No comments:
Post a Comment