ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကလြဲရင္ ဘေလာ့ဂ္ကို ေန႔စဥ္ မပ်က္မကြက္ ေရးေနတာမို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ စာဖတ္ခ်ိန္ နည္းပါးသြားတာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ပတ္မွာ နားရက္တစ္ရက္အျဖစ္ တနဂၤေႏြေန႔ကို ဘေလာ့ဂ္မေရးဘဲ အနားယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့မိပါတယ္။ ႏွစ္ပတ္ရွိသြားၿပီျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ခံစားေနရပါၿပီ။ တနဂၤေႏြရက္ေတြမွာ တစ္ပတ္တာ ဖတ္ခဲ့သမွ် ဂ်ာနယ္ေတြအားလံုးကို အစအဆံုး တစ္ေခါက္ျပန္ၿပီး ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚယံရွပ္ဖတ္ခဲ့ၿပီး ျပန္ဖတ္ဖို႔အတြက္ မွတ္ခ်က္ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ၊ သတင္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္စရာရွိတာေတြကို မွတ္ပါတယ္။ စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ရတဲ့အတြက္ ေတြးမိတာေလးေတြ၊ ခံစားမိတာေလးေတြ ေတြ႔လာရသလို စာျပန္ေရးႏုိင္မယ့္ အေတြးေလးေတြကိုလည္း မွတ္စုထုတ္ထားႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အျခားေသာ စာအုပ္ေတြကိုလည္း အခ်ိန္ေပးၿပီး ဖတ္ႏုိင္သြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္မိသမွ်ေတြထဲက သေဘာက်မိတာေလးေတြ၊ ေတြးဖို႔ေကာင္းတာေလးေတြ၊ မွတ္သားဖို႔ ေကာင္းတာေလးေတြ အခ်ိဳ႕ကို ျပန္လည္ေရြးထုတ္ ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ အခ်ိန္မရတဲ့အတြက္ အကုန္လံုးကို ျပန္မတင္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ေရးႏုိင္သေလာက္ေလး ျပန္ေရးၿပီး တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္နဲ႔ ထပ္တူညီႏုိင္ၾကပါေစလို႔လည္း .............။
မွတ္စု (၁)
...................
ဘယ္သို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အျမင့္ကိုေရာက္သည့္အခါ အေပၚကေနရသည့္အခါ ေအာက္ကေနရသူတို႔၏ အေနအထားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး အျဖစ္ႏုိင္ဆံုး ပကတိ အရွိတရားကို သိရွိဖို႔ေတာ့ လိုေပသည္။ သို႔မွသာ ကုိယ္ခ်င္းစာတတ္မည္။ အထက္ႏွင့္ေအာက္၊ ေအာက္ႏွင့္အထက္၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ ၀ဲယာ အားလံုး အားလံုး ေျပေျပလည္လည္ျဖစ္ကာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း သာသာယာယာ ရွိဖို႔အတြက္ အလိုအပ္ဆံုး တရားတစ္ခုက ကုိယ္ခ်င္းစာတရားသာ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟူ၍ ေအာ္ဟစ္ေနၾကသည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား တစ္ခုသာ ထားရွိလုိက္ပါ။ လိုခ်င္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိပါလိမ့္မည္။ တကယ္ျဖစ္ခ်င္ တကယ္လုပ္ အဟုတ္ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္မျဖစ္ျခင္းသည္ မဟုတ္မလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
.......................
လူႀကီးလုပ္သူသည္ ကုိယ့္အနီးအနားက လူေတြေျပာသမွ်ကို မယံုတစ္၀က္၊ ယံုတစ္၀က္သာ ရွိသင့္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူႀကီးနားက မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္သူတို႔သည္ အရွိကို အရွိအတိုင္း ေျပာၾက႐ိုး ထံုးစံမရွိေပ။ အနီးအနားက အနီးဆံုးသူေတြသည္ မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္ႏိုင္သလို ရန္သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မိတ္ေဆြသည္ မိမိ၏ အနီးဆံုး၌ ရွိသလို ရန္သူကလည္း မိမိ၏ အနီးဆံုးမွာသာ ရွိသည္။ အနီးဆံုးလူကသာ မိမိကို သုခလည္း ေပးေလ့ရွိသည္။ ဒုကၡလည္း ေပးေလ့ရွိသည္။ အေ၀းဆံုးလူကို ေၾကာက္ဖို႔မလို၊ အနီးဆံုးလူကိုသာ ေၾကာက္ဖို႔လိုသည္။
....................
မွန္ကင္းျဖစ္စဥ္ ထင္း၏ဘ၀ကို ေမ့ေနတတ္သည္။ မွန္ကင္း၏ တာ၀န္ထဲတြင္ ထင္းတဲထဲက ထင္းတို႔၏ဘ၀ကို မၾကာ မၾကာ ငံု႔ၾကည့္ဖို႔ကိစၥလည္း အေရးႀကီးကိစၥတစ္ခုအျဖစ္ ပါ၀င္ေနသည္ကို သိရွိဖို႔ လိုေပလိမ့္မည္။
....................
ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးကိုေကာ ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးစားဂုဏ္ျပဳရတာလဲ။ တပင္ေရႊထီးနတ္ရြာစံေတာ့ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ကို ဘုရင့္ေနာင္ ျပန္လည္စုစည္းပါတယ္။ တုိက္ပြဲေတြအားလံုး ေအာင္ၿပီး ဟံသာ၀တီဘက္မွာ မြန္ဘုရင္ သုရွင္တကာရြတ္ပိနဲ႔ ေနာက္ဆံုးတိုက္ပါတယ္။ တိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရင့္ေနာင္က ဆင္စီးလာသလို သုရွင္တကာရြတ္ပိကလည္း သူ႔ဆီဆင္ကို ခၽြန္းဖြင့္ၿပီး အျပင္းခ်ီတက္လာတာျမင္ေတာ့ ႏွစ္ဦးခ်င္း စီးခ်င္းထိုးရပါေတာ့မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရင့္ေနာင္က ဆင္ေပၚမွာပါလာတဲ့ ခရားထဲက ေရကို ေျမေပၚသြန္ၿပီး "သာသနာရဲ႕အက်ိဳး၊ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏိုင္တဲ့ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ဒီတုိက္ပြဲကုိ ႏုိင္ရပါလို၏" ဆိုၿပီး သစၥာျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ မြန္ဘုရင္နဲ႔ စီးခ်င္းထိုးတာ ႏုိင္ပါတယ္။ သူဘုရင္ျဖစ္ဖို႔က ပထမ မဟုတ္ပါ။ သာသနာ့အက်ိဳး သယ္ပိုးဖို႔က ပထမပါ။ သာသနာဖြံ႔ၿဖိဳးမွ ျပည္နဲ႔ ျပည္သူေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔အတြက္ပါပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးၿပီးေတာ့ စား၀တ္ေနေရးဆိုတဲ့ ျပည္သူ႔ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးလိုတာက ဒုတိယ။ အဲဒီလို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဘုရင္ျဖစ္လိုတာ၊ ဘုရင္ေတာင္မွ ႐ိုး႐ိုးမဟုတ္ပါ။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ပါတဲ့။ ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္တာ ျပည္သူ႔အက်ိဳး သယ္ပိုးဖို႔ပါ။ "ဘုရင့္ေနာင္ဟာ အသက္ကိုရင္းၿပီး သူေသကုိယ္ေသ တုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ ျပည္သူအက်ိဳး သယ္ပိုးဖို႔ အေလးအနက္ထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္းဟာ ပထမတန္းစား ေခါင္းေဆာင္စိတ္ထား ပိုင္ဆုိင္သူမို႔သာ လုပ္ႏုိင္တာပါ"။
မွတ္စု (၃)
....................
ဆရာ (ေဇယ်) ဟာ ေလာကကို ေကာင္းက်ိဳးမျပဳတဲ့ စာေပမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း......
"စာေကာင္းေပေကာင္းမ်ား ေပၚသကဲ့သို႔ စာပိန္စာပ်က္၊ အဖ်င္းအေသာင္းမ်ားလည္း ေရာေႏွာဟန္ေဆာင္၍ ပါလာေလ့ရွိၾကသည္။ မေရြးတတ္၍ အဖ်င္းအေသာင္းမ်ားကို စားမိ၀ါးမိလွ်င္ အာဟာရမျဖစ္သည့္အျပင္ အဆိပ္အေတာက္မိ၍ ေသပင္ ေသတတ္ေလသည္"
မွတ္စု (၄)
..................
လူငယ္သည္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္၏ လုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုယ့္တုိင္းျပည္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ကို ေတြးဆေျမာ္ျမင္လ်က္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကဖို႔ လိုေပသည္။ ထို႔အတြက္ ယစ္မူးထိရွလြယ္ေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွစ၍ လူငယ္လူလတ္ပိုင္း အရြယ္မ်ားအထိ တုိင္းျပည္၏ ေရးရာတို႔ကို ေျပာဆိုၾကမႈမ်ားျဖင့္ အေတြးအျမင္မ်ား၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ျခင္း ျပဳၾကရေပလိမ့္မည္။ စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တုိင္းျပည္အတြက္ လိုအပ္သည္မွာ ၀ါဒမ်ား မဟုတ္ပါ။ အႂကြင္းမဲ့ အံ့မခန္းျဖစ္ၾကရမည့္ အဖက္ဖက္မွ တိုးတက္ေရးတို႔သာ ျဖစ္သည္။
ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္သည္ ၀ါဒစံုခဲ့ေသာ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္သည္ ႏွစ္ေပါင္းအၾကာႀကီး၊ သမုိင္းေၾကာင္းအရွည္ႀကီး ဘုရင္စနစ္ျဖင့္ စခန္းသြားခဲ့ဖူးသည္။ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္၏ ႀကိဳးဆြဲရာေနာက္သို႔လည္း သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္ျဖင့္ ခပ္ကုပ္ကုပ္ လုိက္ပါခဲ့ရသည္။ တစ္ဖန္ ဖက္တစ္စနစ္၏ စစ္ဖိနပ္ေအာက္တြင္လည္း လူးလိမ့္နာက်င္ အခံရခက္ခဲ့ၾကရသည္။ ၀႐ုန္းသုန္းပါးႏုိင္လွေသာ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ စနစ္ျဖင့္လည္း တုိင္းျပည္ၿပိဳကြဲမတတ္ ရင္စည္းခံခဲ့ရသည္။ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ကို အႀကိဳက္ဆံုးႏွင့္ ဆိုရွယ္လစ္လူ႔ေဘာင္ကို တည္ေဆာက္သူမ်ားၾကားတြင္လည္း တုိင္းျပည္သည္ ရွင္လ်က္ႏွင့္ ေသခဲ့ရေပသည္။
သို႔ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္အတြက္ ၀ါဒသည္ အခရာမက်ဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုခ်က္ကို စာနာႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ မူႏွင့္ ၀ါဒမ်ားကို မည္သို႔ပင္ ေျပာင္းလဲေျပာင္းလဲ ထိုမူႏွင့္ ထို၀ါဒကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကမည့္ လူသား၏ အတၱသည္သာ ထိုမူ ထို၀ါဒတို႔ထက္ ပို၍ အေရးပါေသာ အခန္းက႑ႀကီး ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မူ၀ါဒကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကမည့္ လူသားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မည္သို႔ရွာမည္နည္း။ ေရြးခ်ယ္ျခင္းသည္ အေတာ့္ကို အႏုပညာဆန္ေနေပေတာ့သည္။
မွတ္စု (၅)
...................
မဲေပးျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဒီမုိကေရစီ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးကို လက္ေတြ႔မက်င့္သံုးဘဲ ဒီမုိကေရစီ တြင္တြင္ေအာ္ေနျခင္းသည္ မိမိ၏ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးကို မိမိဘာသာ ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီသည္ ေတာင္းဆိုရမည့္၊ က်င့္သံုးလုိက္နာရမည့္ အခြင့္အေရးတစ္ခု ျဖစ္သလို တာ၀န္ယူရမည့္ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္သည္။
ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ခုက ေမတၱာလက္ေဆာင္ ယူလာေပးမွ ရလာသည့္အရာ မဟုတ္ေပ။ ဒီမိုကေရစီဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံသား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းဆီက တာ၀န္ယူ က်င့္သံုးသည့္စနစ္ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံသားမ်ား ႏုိင္ငံေရးက႑တြင္ ပါ၀င္ခြင့္၏ အနိမ့္ဆံုး အခြင့္အေရးသည္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ျဖစ္သည္။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ) စုစည္းေ၀မွ်သည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၃ ရက္၊ တနလၤာေန႔။
ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၄၆ မိနစ္။
No comments:
Post a Comment