လူကို ဘယ္တုန္းကမွ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားေသာ သို႔မဟုတ္ ေနာက္ဆံုးထားၿပီးမွ စဥ္းစားပံုရေသာ လုပ္ငန္းကုိင္ငန္းေတြထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ကားလုပ္ငန္းက ထိပ္ဆံုးေနရာက ပါေနေလေရာ့သလား ကၽြန္ေတာ္မေျပာတတ္ပါ။ ကားသမားတစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စကို သူတို႔ခရီးသည္သူတို႔ စားသံုးသူအေပၚ ေလးစားစြာ ဆက္ဆံတာမ်ိဳး တစ္ႀကိမ္စ ႏွစ္ႀကိမ္စဆိုသလို ေတြ႔ႀကံဳဖူးခဲ့သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ထိေတြ႔ဆက္စပ္မိသမွ် အမ်ားစုကေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ခရီးသည္မ်ားမ်ား ရလိုမႈေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္လာေလ့ရွိေသာ မွတ္တုိင္မ်ား၌ တေမ့တေျမာ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားသ္ည့ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို လူတုိင္း ႀကံဳဖူးၾကၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိ၏၊ မရွိ၏ သူတို႔မစဥ္းစား၊ သြားလိုရာခရီးသို႔ အခ်ိန္မီ ေရာက္ႏိုင္၏၊ မေရာက္ႏုိင္၏ သူတို႔မေတြးေတာ။ သူတို႔ ေခါင္းထဲမွာ လူမရွိ။ ေငြ သို႔မဟုတ္ ပိုက္ဆံသာ။ ထိုအရာအတြက္ ကားကို သူတုိ႔ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္က ကားတစ္စီး လုိက္ပါလာၿပီျဖစ္သျဖင့္ လြတ္ေအာင္ေမာင္းေျပးဖို႔ ႀကံဳႀကိဳက္လာတာမ်ိဳး၊ သို႔မဟုတ္ ေရွ႕ကကားကို ေက်ာ္တက္ရန္ စိတ္ကူးေပၚလာေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ကား တရမန္းၾကမ္း သူတို႔ေမာင္းၾကပါၿပီ။ မွတ္တုိင္ပါ၍ ဆင္းမည့္သူမ်ားကိုပင္ စိတ္မရွည္ႏိုင္ၾကေတာ့။ သက္ႀကီးရြယ္အိုကုိလည္း မစာနာ၊ သားသည္အေမကုိလည္း အမႈမထား ေႏွးေကြးရန္ေကာဟု အျပစ္တင္သည္သာမက ႐ုိင္းစိုင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကားျဖင့္ တြန္းထိုးခ်တာမ်ိဳးေတြက ကားလမ္းေပၚမွာ ဘာမွမဆန္းေတာ့ပါ။
တစ္ခါက ထိုကဲ့သို႔ ကားခ်င္း အလုအယက္ ေမာင္းႏွင္ေက်ာ္တက္ၾကစဥ္ ေနာက္ကား ေက်ာ္တက္မည္ကိုစုိး၍ ကားကို မွတ္တုိင္တြင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မရပ္ဘဲ ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ အေ၀းႀကီး ခြာရပ္ထားခဲ့ရာ ကားေပၚက ဆင္းလာေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ကုိ ေနာက္ကားက ျဖတ္တုိက္သျဖင့္ အသက္ဆံုးခဲ့ရဖူးပါၿပီ။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေငြတစ္ခုတည္းကို ဦးစားေပး စဥ္းစားေနျခင္းေၾကာင့္ပင္။ ပလက္ေဖာင္းနဲ႔ အေ၀းႀကီး ခြာရပ္ထားလုိက္လို႔ ကားေပၚကဆင္းမယ့္ ခရီးသည္ အႏၲရာယ္ တိုးသြားေလမလားဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မစဥ္းစား။
တခ်ိဳ႕ခရီးသည္ေတြက ၿမိဳ႕ႀကီးသားပီသစြာျဖင့္ ေရွ႕မွတ္တုိင္ ဆင္းေတာ့မွာမို႔ ႀကိဳတင္ၿပီး အေပါက္၀ကို ထြက္လာတတ္ပါသည္။ ဒါကိ ကားသမားက မႀကိဳက္။ မွတ္တုိင္မဟုတ္ဘဲ လမ္းကတားစီးသမွ် ခရီးသည္ကိုတင္ဖို႔ အေႏွာင့္အယွက္လို ျဖစ္ေနခဲ့သည္ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ ႀကိဳတင္ထြက္လာသူ ခရီးသည္ကို ျငဴစူခ်င္သည္။
တစ္ခါက အေ၀းေျပကားဂိတ္တစ္ခုရွိရာသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ကားစီးသြားခဲ့ရာ ဂိတ္ဆံုးမေရာက္မီ ေလး၊ငါး မွတ္တုိင္အလို၌ ခရီးသည္ေတြ စုၿပံဳေနတာကို ကားဒ႐ုိင္ဘာႏွင့္ လက္မွတ္ေရာင္းက ျမင္သြားပါသည္။ သည္ခရီးသည္ေတြက ၿမိဳ႕ထဲဘက္ကို သြားမည့္သူမ်ားျဖစ္ရာ သည္လူေတြဆီက ပိုက္ဆံကို သူတို႔လိုခ်င္သည္။ သည္ေတာ့ ကားကို မူလလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ဂိတ္ဆံုးအထိ သြားမေနေတာ့ဘဲ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေကြ႔လိုက္သည္။ ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြ သြားလိုရာသို႔ မေရာက္ဘဲ ဆင္းၾကေပေတာ့။ ကားလက္မွတ္ေရာင္းက သူ႔အက်ႌေပၚက နာမည္ကို လက္ညႇိဳးျဖင့္ ထိုးျပကာ ဆင္းသြားရွာသည့္ ခရီးသည္ေတြကိုပင္ စိတ္ေခၚေနလိုက္ပါေသးသည္။ မေက်နပ္လွ်င္ နာမည္မွတ္သြား၊ ႀကိဳက္ရာသြားေျပာ ဆိုသည့္သေဘာ။
တစ္ခါကမ်ားဆိုလွ်င္ အေ၀းေျပးခရီးစဥ္တစ္ခု၌ ေက်းေတာသူ ခရီးသည္ ေလး၊ ငါးေယာက္က သူတို႔ဆင္းမည့္ေနရာကို ေရာက္ပါၿပီဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ ေအာ္ေျပာေနပါလ်က္ ေနာက္က ပါလာေသာကားကို လြတ္ေအာင္ ဇြတ္ေမာင္းသြားခဲ့ကာ နာရီ၀က္သာသာခရီးကို ေမာင္းသြားခဲ့ၿပီးမွ ေက်ာ္လြန္၍ ပါလာေသာ ခရီးသည္မ်ားကို ေငြစေၾကးစအခ်ိဳ႕ ျပန္ေပးကာ သင့္ေလ်ာ္ရာကားျဖင့္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္စီးသြားဖို႔ စီစဥ္ေပးေနတာကို အံ့ၾသစရာ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ဖူးပါသည္။
ကုန္တင္ကား မဟုတ္ပါဘဲႏွင့္ ဆန္အိတ္ေတြ၊ ပဲအိတ္ေတြ၊ ကြမ္းျခင္းေတြ၊ပန္းျခင္းေတြ၊ စကၠဴပံုးေတြ ထပ္ကာဆင့္ကာ တင္ထားသျဖင့္ ေျခေထာက္လည္း ခ်မရ၊ ဒူးလည္း ေကြးမရ၊ အဆင္းခက္၊ အတက္ခက္ လိုက္ပါရေသာ ခရီးစဥ္ေတြကိုလည္း အမ်ားစု ႀကံဳဖူးၾကၿပီးပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အခ်ိဳ႕ကားေတြက ခရီးသည္ ပိုဆံ့ေအာင္ ထုိင္ခံုတန္းေတြကို ေရွ႕ေနာက္ စိပ္ပစ္လုိက္သည္။ ေရွ႕ခံု၏ ေနာက္မီႏွင့္ ေနာက္ကခရီးသည္၏ဒူး မလြတ္ေတာ့။ အခ်ိဳ႕ကားေတြက ႏွစ္ေယာက္သာသာ ထိုင္ခံုကို သံုးေယာက္ခံု အတင္းလုပ္ပစ္လုိက္သည္။ အစြန္ဆံုးလူက ထို္င္မရေတာ့။ မတ္တပ္ရပ္ခရီးသည္ မတင္ရဟူေသာ ကားကလည္း ေလာဘျဖင့္ တင္ပါ၏။ အလ်င္လိုေသာ ခရီးသည္ကလည္း စီးပါ၏။ စစ္ေဆးေရးႏွင့္ ေတြ႔ေသာအခါ လက္မွတ္ေရာင္းက ထို္င္ေနပါ၊ ထုိင္ေနပါဟု ဆိုသျဖင့္ ေလထဲမွာ ထုိင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရေသာ ခရီးသည္တို႔ကလည္း တစ္ဒုကၡ။
ဒါေတြအားလံုး ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရသလဲဟူေသာ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖက ေငြ သို႔မဟုတ္ ပိုက္ဆံပဲ ျဖစ္ပါသည္။ မွန္ပါသည္။ ေငြရဖို႔ ပိုက္ဆံရဖို႔မွတစ္ပါး လူ သို႔မဟုတ္ ခရီးသည္ဘက္ကို လံုုး၀ထည့္သြင္းစဥ္းစားမႈ မရွိသျဖင့္ သည္လိုျဖစ္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕ကားသမားေတြကဆိုလွ်င္ "ကိုယ္ပိုင္ကား ၀ယ္စီးပါလား" ဟုပင္ မိမိ၏ခရီးသည္ကို ေထ့ေငါ့လုိက္ပါေသးသည္။ ဒါက မိမိ၏ စားသံုးသူ (Consumer)ကို ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကားလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ စားသံုးသူသည္ မိမိ၏ ေက်းဇူးရွင္၊ ထိုသူတို႔ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရရွိေစရန္ မိမိတို႔က ၀န္ေဆာင္မႈ (Service) ေပးရမွာပါလားဟူေသာ စိတ္မထားတတ္၊ မထားႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ "ေစ်းကြက္ ေစ်းကြက္" ႏွင့္ အသံဗလံေတြ ဆူညံေနေသာကာလ၌ စားသံုးသူ (Consumer) ကို စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာ ၀န္ေဆာင္မႈ (Service) မေပးေသာ လုပ္ငန္းတို႔သည္ အခုိက္အတန္႔တစ္ခုတြင္သာ ရပ္တည္ႏုိင္ေလ့ရွိၿပီး ေရရွည္၌ လက္လြတ္ေျခလြတ္ ျပဳတ္ထြက္သြားတတ္ၾကသည္ကို သတိျပဳသင့္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment