ဒီအပတ္ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေတာ့္ကို ေက်နပ္မႈေပးတယ္လို႔ အရင္ဆံုး ေျပာလိုပါတယ္။ အင္း... မသိတဲ့လူေတြမ်ား ကၽြန္ေတာ့္ပို႔စ္ေတြကို အေပၚယံဖတ္မိရင္ ကၽြန္ေတာ္က Weekly Eleven ဂ်ာနယ္အတြက္ ေၾကာ္ျငာေပးေနသလား ေတြးထင္မိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေတြးမိၾကရင္လည္း မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာလို႔ အရင္ဆံုး ေျဖရွင္းခ်င္ပါတယ္။ ဒီအပတ္ထုတ္ အဲဒီဂ်ာနယ္ကို ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ေနရတာက ေဆာင္းပါးေတြအမ်ားႀကီး ပါလာလို႔ပါ။ ေဆာင္းပါးေတြအမ်ားႀကီးပါတာမ်ား အဆန္းလားလို႔ ေမးမယ္ဆိုရင္လည္း ေမးႏိုင္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါး မႀကိဳက္တဲ့လူေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အကဲပိုမႈကို ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ခ်င္စရာျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္လို ေဆာင္းပါးေတြႀကိဳက္တဲ့ သူအတြက္ကေတာ့ တကယ့္ကို အခ်ိဳရွာ သကာေတြ႔ပါပဲ။ ေဆာင္းပါးေတြမ်ားလို႔တင္ ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္မိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအပတ္ပါလာသမွ် ေဆာင္းပါးအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ခံတြင္းေတြ႔သြားလို႔လည္း ပါပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးေဆာင္းပါးကလည္း ဖတ္လို႔ေကာင္း၊ သမုိင္းေဆာင္းပါးေတြကလည္း ဖတ္လို႔ေကာင္း၊ ဆရာလူထုစိန္၀င္းရဲ႕ ေဆာင္းပါးကလည္း ေျပာစရာမလိုေအာင္ ဖတ္လို႔ေကာင္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္မိတာ ပိုတယ္မဆိုသာဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
အဲဒီေဆာင္းပါးေတြထဲကမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေတြးေတြေပးၿပီး တသသျဖစ္ေနေအာင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာျပခ်င္၊ ျပန္မွ်ေ၀ေပးခ်င္တာပါ။ နႏၵ၀င္း (ေဆး-၁) ရဲ႔ အသက္အရြယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ ဘာေတြ ဘယ္လိုေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပေန၊ ခ်ီးမြမ္းျပမေနေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္သာ ဖတ္ၾကည့္ပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ အစကေတာ့ အဲဒီဂ်ာနယ္ေဆာင္းပါးကို Eleven Web Site မွာ တင္ေပးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုဖိုင္ကိုပဲ လင့္ခ္ေပးၿပီး တင္ေပးဖို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ အင္တာနက္ကြန္နက္ရွင္း ေႏွးတဲ့လူေတြအတြက္၊ နည္းပညာအခက္အခဲရွိတဲ့လူေတြအတြက္ မဖတ္ျဖစ္ဘဲ ေက်ာ္မသြားေစခ်င္လို႔ အပင္ပန္းခံၿပီး ျပန္႐ိုက္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အသက္အရြယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ
နႏၵ၀င္း (ေဆး-၁)
အခ်ိန္ကာလတစ္ခုသည္ လူကို ေျပာင္းလဲေစပါသည္။ အမွန္စင္စစ္မူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲတတ္ျခင္းကို ပင္ကိုအားျဖင့္ မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထို ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုတြင္ ေျပာင္းလဲစြာခံယူမိသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို မၾကာခင္ကမွ သတိျပဳမိခဲ့ပါသည္။ ဆိုရေသာ္ ကၽြန္ေတာ္အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ သံုးဆယ္အတြင္း ကာလက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးထဲမွ သူရဲေကာင္းမွာ လဂြန္းအိမ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အေသခံတိုက္ရမည့္ တိုက္ပြဲမတိုက္မီ ဘုရင္မွ ၎အား မည္မွ် ခ်စ္သည္ဟု သိလိုစြာျဖင့္ မိဖုရားကိုပင္ ေတာင္း၍ အခ်စ္စမ္း၀ံ့သူ၊ စစ္ကို တရားနည္းလမ္းက်စြာျဖင့္သာ တုိက္ခိုက္၍ ေအာင္ျမင္လိုသူ၊ အေကာက္ႀကံ၍ သစၥာျပဳဟန္ေဆာင္ကာ ေသာင္ျပင္ေအာက္သဲတြင္ ျမွဳပ္ထားေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ လုပ္ႀကံမည့္အစီအစဥ္အား သတိႀကီးစြာျဖင့္ ေမးျမန္းတတ္ေသာ (ေနာင္အခါ အင္း၀ထီးနန္းကိုပင္ စိုးစံရမည့္) သတိုး၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို “ဟဲ့ သတိုး အ႐ူး၊ စစ္တြင္းသစၥာမွန္ဖူးသေလာ” ဟု တံု႔ျပန္ခဲ့သူ... စသည့္ စသည္ျဖင့္ ၎၏ ပံုရိပ္မ်ားက ငယ္ရြယ္ေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ႏွလံုးသားကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚတြင္ အမ်ားဆံုး ႏွစ္သက္တတ္ေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ႏွလံုးသားကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚတြင္ အမ်ားဆံုးႏွစ္သက္တတ္ေသာ “၀ဏၰဒသက” အရြယ္ဘ၀မို႔ “မသံလံု” ေခၚ “လဂြန္းအိမ္” သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၏ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာေရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ အားၿပိဳင္လာေသာ ယခု “ဗလဒသက” အရြယ္ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဥ္းကပ္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကၽြန္ေတာ့္သူရဲေကာင္းပံုရိပ္သည္ တစ္ခုမွိန္၍ အျခားတစ္ခုမွာ တျဖည္းျဖည္း ထင္လင္း၍ လာပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ဆို၍ ကၽြန္ေတာ္၏ သူရဲေကာင္း လဂြန္းအိမ္ကို ေလးစားျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ၾကည္ညိဳျခင္း၊ အားက်ျခင္းတို႔ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု မထင္ျမင္ေစလိုပါ။
အျခားပံုရိပ္တစ္ခုက ၄င္းထက္ အင္အားႀကီးစြာ ႏွလံုးသားကို စိုးမိုးလာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူကား... ရာဇာဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းထဲမွ သစၥာ၏ျပယုဂ္ အမတ္ဒိန္သာျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေသာ ဗညားဦး နတ္ရြာစံ၍ ႐ုပ္အေလာင္းအား သၿဂႌဳဟ္ျခင္း မျပဳရမီ နန္းရထိုက္သူ ပုန္စားေသာ ဗညားႏြဲ႔ (ရာဇာဓိရာဇ္) ၿမိဳ႔အ၀င္တြင္ ၿမိဳ႔တံခါး တစ္ဖက္သာဖြင့္မိ၍လည္းေကာင္း၊ ပုန္စားစဥ္၀ယ္ မဆက္သြယ္မိ၍လည္းေကာင္း၊ ေသဒဏ္က်ရေတာ့မည့္ေဘးတြင္ပင္ မေၾကာက္မ႐ြံ႔ ...
“ကၽြႏ္ုပ္၏အျပစ္ႏွစ္ရပ္အတြက္ သတ္လွ်င္ေသရပါမည္။ ခ်မ္းသာေပးလွ်င္ ရွင္ရမည္ပင္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ကၽြႏ္ုပ္သည္ ခမည္းေတာ္ ဆင္ျဖဴရွင္၏ သစၥာခံေျခဖ၀ါးေတာ္ေအာက္က ကၽြန္ႀကီးျဖစ္ေပသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ရန္သူျဖစ္ပါက မည္သူ႔ကိုမဆို ကၽြႏ္ုပ္အသက္ေပး၍ တိုက္ခုိက္ရမည္ဟု သစၥာဆိုထားသည္။ အရွင့္သားေတာ္သည္ ဒဂံု၌ျခားနားစဥ္က ဆင္ျဖဴရွင္၏ အမိန္႔မရွိ၍ မင္းသားႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ ဆက္သြယ္ခြင့္မရွိပါ။ အရွင့္သားေတာ္သည္ ပဲခူးၿမိဳ႔တြင္းသို႔ ၀င္ေတာ္မူစဥ္က ကၽြႏ္ုပ္၏သခင္ ဆင္ျဖဴရွင္ ဗညားဦးသာလွ်င္ ရာဇပလႅင္ထက္၌ ပကတိရွိခဲ့မူကား အရွင့္သားကို ကၽြႏ္ုပ္၀င္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ အသက္ေပး၍ ခံတုိက္မည္ပင္၊ သို႔ေသာ္ ဆင္ျဖဴရွင္၏ နာမ္သည္ ႐ုပ္ႏွင့္ခြာခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္ တံခါးရြက္တစ္ရြက္ကိုသာ ဖြင့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ႏွစ္ပါးလံုး မရွိခဲ့ေသာ္ မင္းသားအား တံခါးႏွစ္ရြက္စလံုးကို ဖြင့္ေပးခဲ့ေပမည္။ ယခု အရွင္မင္းသားသည္ မင္းျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ၿပီ။ သခင္၏ သစၥာေတာ္ကို ခံထားသည္။ အကယ္၍ ရန္သူတစ္ပါးက အရွင့္သားေတာ္ကို ပုန္စားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုသူပုန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ လက္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ အႀကံျပဳျခင္း၊ သူပုန္ဘက္၀င္စားကာ အရွင္မင္းသားကို မေစာင့္ေရွာက္ပါက က်မ္းရြတ္ထားေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ သစၥာမပ်က္ေခ်သေလာ။ ... ကၽြႏ္ုပ္သည္ သူပုန္ဘက္သို႔ ၀င္စားရန္ကား နတၳိမရွိ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းကိုသာ သစၥာခံ၍ ခစားမည္။ ထီးျဖဴမေဆာင္းေသာ သူပုန္မင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ မခစားပါ။ ကၽြႏ္ုပ္ကိုမ်က္၍ ကြပ္ေတာ္မူေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္ကားေသ႐ံုသာ။ သို႔ေသာ္ ျပည္ထဲအေရးကား ပ်က္ေခ်ေတာ့မည္။ ေနာက္ေနာင္ ပုန္ကန္မည့္သူ ေပၚေသာအခါ အမတ္ဒိန္အ႐ူးကဲ့သို႔ မျပဳက်င့္ေပႏွင့္။ ၎ကား ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းကိုသာ ဦးၫြတ္၍ သူပုန္မင္းကို မၫြတ္။ ထိုအခါ သူပုန္မင္း ထီးျဖဴရေသာအခါ အကြပ္ခံရေပသည္ဟုဆိုကာ ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းထံ သစၥာေစာင့္သူမရွိေတာ့ သူပုန္ဘက္သာ ၀င္စားသူမ်ားေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္အေရးပ်က္ပါလိမ့္မည္...” ဟူေသာ စကားမ်ားက ၀န္ထမ္းသက္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလတစ္ခုမွ် ရလာေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္ကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဇၥ်တၱသ႑ာန္မွ သူရဲေကာင္းပံုရိပ္သည္ “အမတ္ဒိန္မဏိ႐ြတ္” အျဖစ္ ပို၍ပို၍ပင္ ထင္ရွားလာခဲ့ပါေတာ့သည္။
မၾကာေသးေသာ ကာလက ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး၏ အားက်စရာပံုရိပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူအား ၎အား အသက္သံုးဆယ္ႏွင့္ ေလးဆယ္ၾကားကာလ၏ သူရဲေကာင္းပံုရိပ္ကုိ ေမးျမန္းမိခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းဘ၀မွ သက္ျပည့္ ပင္စင္ယူသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဖခင္ဆရာ၀န္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာသည္ အနည္းငယ္ၿပံဳးေရာင္သန္းကာ ႏုပ်ိဳစြာျဖင့္ “အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ေဖေဖ့သူရဲေကာင္းက ခ်ီလီေပၚက ၾကယ္နီ ခ်ီေကြဗားရားေပါ့ကြယ္...“ ေျဖဆိုခဲ့သည္။ ထိုစကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ပင္ ငယ္စဥ္ဘ၀က မိသားစုႏွင့္ လူနာမ်ားထက္ အစည္းအေ၀းမ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ အစည္းအ႐ံုးမ်ား၊ သင္တန္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူကို နားလည္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၎တို႔၏ေခတ္အခ်ိန္အခါက ေတာ္လွန္ေရးေခတ္၊ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္၊ စနစ္ေျပာင္းခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့၍ ဖခင္၏ ရင္တြင္းမွ ပံုရိပ္ကုိ နားလည္ေပးႏိုင္ပါသည္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္တြင္ ထိုသို႔ေသာ စနစ္အခ်ိန္အခါမ်ိဳးကား မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ေတာ္လွန္ရန္ေခတ္ကား မဟုတ္ေတာ့ပါ။ တည္ၿငိမ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္မိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ္သည္ အမတ္ဒိန္ကို ႏွစ္သက္ရပါသည္။ ၀န္ထမ္းတုိင္းသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္တြင္းပံုရိပ္ အမတ္ဒိန္ကို ပမာျပဳ လိုက္နာသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အနာဂတ္ကာလတစ္ခုအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက စနစ္တက် အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိပါသည္။ ေျပာင္းလဲသည္ဟုဆိုရာတြင္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ အရွိန္မဟုန္မပ်က္ ေျပာင္းလဲျခင္းတို႔ ရွိေပသည္။ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ေရရွည္တည္တံမႈ အားနည္းတတ္ပါသည္။ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေျပာင္းလဲရာတြင္ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ေရရွည္တည္တံ့မႈ ပိုမိုအားသာလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ ေျပာင္းလဲမည္ဟု တတြင္တြင္ေျပာဆိုကာ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ခုမွ သမၼတသည္ပင္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းကို မက်င့္သံုးခဲ့ေပ။ တည္ၿငိမ္မႈရရွိရန္ အဓိကဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းအႏွံ႔အျပားတြင္လည္းေကာင္း စိတ္ျမန္စြာျဖင့္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္က်င့္သံုးခဲ့ၾကဖူးေပၿပီ။ ယခုအခါတြင္မူ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးသည္ တည္ၿငိမ္မႈရွိေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းကိုသာ အလိုရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းအားလံုးမွ မိမိတာကို မိမိလံုၿခံဳစြာျဖင့္ အမတ္ဒိန္ထံုးႏွလံုးမူကာ ျပည့္အေရးသာရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေတာ့သည္။
အဲဒီေဆာင္းပါးကို မူလအတုိင္း ဓာတ္ပံုဖိုင္နဲ႔ဖတ္ခ်င္ရင္၊ သိမ္းခ်င္ရင္ ဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ပါ။
အဲဒီေဆာင္းပါးေတြထဲကမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေတြးေတြေပးၿပီး တသသျဖစ္ေနေအာင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာျပခ်င္၊ ျပန္မွ်ေ၀ေပးခ်င္တာပါ။ နႏၵ၀င္း (ေဆး-၁) ရဲ႔ အသက္အရြယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ ဘာေတြ ဘယ္လိုေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပေန၊ ခ်ီးမြမ္းျပမေနေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္သာ ဖတ္ၾကည့္ပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ အစကေတာ့ အဲဒီဂ်ာနယ္ေဆာင္းပါးကို Eleven Web Site မွာ တင္ေပးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုဖိုင္ကိုပဲ လင့္ခ္ေပးၿပီး တင္ေပးဖို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ အင္တာနက္ကြန္နက္ရွင္း ေႏွးတဲ့လူေတြအတြက္၊ နည္းပညာအခက္အခဲရွိတဲ့လူေတြအတြက္ မဖတ္ျဖစ္ဘဲ ေက်ာ္မသြားေစခ်င္လို႔ အပင္ပန္းခံၿပီး ျပန္႐ိုက္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အသက္အရြယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ
နႏၵ၀င္း (ေဆး-၁)
အခ်ိန္ကာလတစ္ခုသည္ လူကို ေျပာင္းလဲေစပါသည္။ အမွန္စင္စစ္မူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲတတ္ျခင္းကို ပင္ကိုအားျဖင့္ မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထို ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုတြင္ ေျပာင္းလဲစြာခံယူမိသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို မၾကာခင္ကမွ သတိျပဳမိခဲ့ပါသည္။ ဆိုရေသာ္ ကၽြန္ေတာ္အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ သံုးဆယ္အတြင္း ကာလက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးထဲမွ သူရဲေကာင္းမွာ လဂြန္းအိမ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အေသခံတိုက္ရမည့္ တိုက္ပြဲမတိုက္မီ ဘုရင္မွ ၎အား မည္မွ် ခ်စ္သည္ဟု သိလိုစြာျဖင့္ မိဖုရားကိုပင္ ေတာင္း၍ အခ်စ္စမ္း၀ံ့သူ၊ စစ္ကို တရားနည္းလမ္းက်စြာျဖင့္သာ တုိက္ခိုက္၍ ေအာင္ျမင္လိုသူ၊ အေကာက္ႀကံ၍ သစၥာျပဳဟန္ေဆာင္ကာ ေသာင္ျပင္ေအာက္သဲတြင္ ျမွဳပ္ထားေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ လုပ္ႀကံမည့္အစီအစဥ္အား သတိႀကီးစြာျဖင့္ ေမးျမန္းတတ္ေသာ (ေနာင္အခါ အင္း၀ထီးနန္းကိုပင္ စိုးစံရမည့္) သတိုး၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို “ဟဲ့ သတိုး အ႐ူး၊ စစ္တြင္းသစၥာမွန္ဖူးသေလာ” ဟု တံု႔ျပန္ခဲ့သူ... စသည့္ စသည္ျဖင့္ ၎၏ ပံုရိပ္မ်ားက ငယ္ရြယ္ေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ႏွလံုးသားကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚတြင္ အမ်ားဆံုး ႏွစ္သက္တတ္ေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ႏွလံုးသားကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚတြင္ အမ်ားဆံုးႏွစ္သက္တတ္ေသာ “၀ဏၰဒသက” အရြယ္ဘ၀မို႔ “မသံလံု” ေခၚ “လဂြန္းအိမ္” သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၏ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာေရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ အားၿပိဳင္လာေသာ ယခု “ဗလဒသက” အရြယ္ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဥ္းကပ္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကၽြန္ေတာ့္သူရဲေကာင္းပံုရိပ္သည္ တစ္ခုမွိန္၍ အျခားတစ္ခုမွာ တျဖည္းျဖည္း ထင္လင္း၍ လာပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ဆို၍ ကၽြန္ေတာ္၏ သူရဲေကာင္း လဂြန္းအိမ္ကို ေလးစားျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ၾကည္ညိဳျခင္း၊ အားက်ျခင္းတို႔ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု မထင္ျမင္ေစလိုပါ။
အျခားပံုရိပ္တစ္ခုက ၄င္းထက္ အင္အားႀကီးစြာ ႏွလံုးသားကို စိုးမိုးလာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူကား... ရာဇာဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းထဲမွ သစၥာ၏ျပယုဂ္ အမတ္ဒိန္သာျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေသာ ဗညားဦး နတ္ရြာစံ၍ ႐ုပ္အေလာင္းအား သၿဂႌဳဟ္ျခင္း မျပဳရမီ နန္းရထိုက္သူ ပုန္စားေသာ ဗညားႏြဲ႔ (ရာဇာဓိရာဇ္) ၿမိဳ႔အ၀င္တြင္ ၿမိဳ႔တံခါး တစ္ဖက္သာဖြင့္မိ၍လည္းေကာင္း၊ ပုန္စားစဥ္၀ယ္ မဆက္သြယ္မိ၍လည္းေကာင္း၊ ေသဒဏ္က်ရေတာ့မည့္ေဘးတြင္ပင္ မေၾကာက္မ႐ြံ႔ ...
“ကၽြႏ္ုပ္၏အျပစ္ႏွစ္ရပ္အတြက္ သတ္လွ်င္ေသရပါမည္။ ခ်မ္းသာေပးလွ်င္ ရွင္ရမည္ပင္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ကၽြႏ္ုပ္သည္ ခမည္းေတာ္ ဆင္ျဖဴရွင္၏ သစၥာခံေျခဖ၀ါးေတာ္ေအာက္က ကၽြန္ႀကီးျဖစ္ေပသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ရန္သူျဖစ္ပါက မည္သူ႔ကိုမဆို ကၽြႏ္ုပ္အသက္ေပး၍ တိုက္ခုိက္ရမည္ဟု သစၥာဆိုထားသည္။ အရွင့္သားေတာ္သည္ ဒဂံု၌ျခားနားစဥ္က ဆင္ျဖဴရွင္၏ အမိန္႔မရွိ၍ မင္းသားႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ ဆက္သြယ္ခြင့္မရွိပါ။ အရွင့္သားေတာ္သည္ ပဲခူးၿမိဳ႔တြင္းသို႔ ၀င္ေတာ္မူစဥ္က ကၽြႏ္ုပ္၏သခင္ ဆင္ျဖဴရွင္ ဗညားဦးသာလွ်င္ ရာဇပလႅင္ထက္၌ ပကတိရွိခဲ့မူကား အရွင့္သားကို ကၽြႏ္ုပ္၀င္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ အသက္ေပး၍ ခံတုိက္မည္ပင္၊ သို႔ေသာ္ ဆင္ျဖဴရွင္၏ နာမ္သည္ ႐ုပ္ႏွင့္ခြာခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္ တံခါးရြက္တစ္ရြက္ကိုသာ ဖြင့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ႏွစ္ပါးလံုး မရွိခဲ့ေသာ္ မင္းသားအား တံခါးႏွစ္ရြက္စလံုးကို ဖြင့္ေပးခဲ့ေပမည္။ ယခု အရွင္မင္းသားသည္ မင္းျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ၿပီ။ သခင္၏ သစၥာေတာ္ကို ခံထားသည္။ အကယ္၍ ရန္သူတစ္ပါးက အရွင့္သားေတာ္ကို ပုန္စားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုသူပုန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ လက္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ အႀကံျပဳျခင္း၊ သူပုန္ဘက္၀င္စားကာ အရွင္မင္းသားကို မေစာင့္ေရွာက္ပါက က်မ္းရြတ္ထားေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ သစၥာမပ်က္ေခ်သေလာ။ ... ကၽြႏ္ုပ္သည္ သူပုန္ဘက္သို႔ ၀င္စားရန္ကား နတၳိမရွိ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းကိုသာ သစၥာခံ၍ ခစားမည္။ ထီးျဖဴမေဆာင္းေသာ သူပုန္မင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ မခစားပါ။ ကၽြႏ္ုပ္ကိုမ်က္၍ ကြပ္ေတာ္မူေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္ကားေသ႐ံုသာ။ သို႔ေသာ္ ျပည္ထဲအေရးကား ပ်က္ေခ်ေတာ့မည္။ ေနာက္ေနာင္ ပုန္ကန္မည့္သူ ေပၚေသာအခါ အမတ္ဒိန္အ႐ူးကဲ့သို႔ မျပဳက်င့္ေပႏွင့္။ ၎ကား ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းကိုသာ ဦးၫြတ္၍ သူပုန္မင္းကို မၫြတ္။ ထိုအခါ သူပုန္မင္း ထီးျဖဴရေသာအခါ အကြပ္ခံရေပသည္ဟုဆိုကာ ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းထံ သစၥာေစာင့္သူမရွိေတာ့ သူပုန္ဘက္သာ ၀င္စားသူမ်ားေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္အေရးပ်က္ပါလိမ့္မည္...” ဟူေသာ စကားမ်ားက ၀န္ထမ္းသက္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလတစ္ခုမွ် ရလာေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္ကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဇၥ်တၱသ႑ာန္မွ သူရဲေကာင္းပံုရိပ္သည္ “အမတ္ဒိန္မဏိ႐ြတ္” အျဖစ္ ပို၍ပို၍ပင္ ထင္ရွားလာခဲ့ပါေတာ့သည္။
မၾကာေသးေသာ ကာလက ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး၏ အားက်စရာပံုရိပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူအား ၎အား အသက္သံုးဆယ္ႏွင့္ ေလးဆယ္ၾကားကာလ၏ သူရဲေကာင္းပံုရိပ္ကုိ ေမးျမန္းမိခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းဘ၀မွ သက္ျပည့္ ပင္စင္ယူသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဖခင္ဆရာ၀န္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာသည္ အနည္းငယ္ၿပံဳးေရာင္သန္းကာ ႏုပ်ိဳစြာျဖင့္ “အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ေဖေဖ့သူရဲေကာင္းက ခ်ီလီေပၚက ၾကယ္နီ ခ်ီေကြဗားရားေပါ့ကြယ္...“ ေျဖဆိုခဲ့သည္။ ထိုစကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ပင္ ငယ္စဥ္ဘ၀က မိသားစုႏွင့္ လူနာမ်ားထက္ အစည္းအေ၀းမ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ အစည္းအ႐ံုးမ်ား၊ သင္တန္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူကို နားလည္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၎တို႔၏ေခတ္အခ်ိန္အခါက ေတာ္လွန္ေရးေခတ္၊ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္၊ စနစ္ေျပာင္းခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့၍ ဖခင္၏ ရင္တြင္းမွ ပံုရိပ္ကုိ နားလည္ေပးႏိုင္ပါသည္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္တြင္ ထိုသို႔ေသာ စနစ္အခ်ိန္အခါမ်ိဳးကား မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ေတာ္လွန္ရန္ေခတ္ကား မဟုတ္ေတာ့ပါ။ တည္ၿငိမ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္မိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ္သည္ အမတ္ဒိန္ကို ႏွစ္သက္ရပါသည္။ ၀န္ထမ္းတုိင္းသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ ရင္တြင္းပံုရိပ္ အမတ္ဒိန္ကို ပမာျပဳ လိုက္နာသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အနာဂတ္ကာလတစ္ခုအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက စနစ္တက် အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိပါသည္။ ေျပာင္းလဲသည္ဟုဆိုရာတြင္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ အရွိန္မဟုန္မပ်က္ ေျပာင္းလဲျခင္းတို႔ ရွိေပသည္။ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ေရရွည္တည္တံမႈ အားနည္းတတ္ပါသည္။ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေျပာင္းလဲရာတြင္ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ေရရွည္တည္တံ့မႈ ပိုမိုအားသာလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ ေျပာင္းလဲမည္ဟု တတြင္တြင္ေျပာဆိုကာ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ခုမွ သမၼတသည္ပင္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းကို မက်င့္သံုးခဲ့ေပ။ တည္ၿငိမ္မႈရရွိရန္ အဓိကဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းအႏွံ႔အျပားတြင္လည္းေကာင္း စိတ္ျမန္စြာျဖင့္ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္က်င့္သံုးခဲ့ၾကဖူးေပၿပီ။ ယခုအခါတြင္မူ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးသည္ တည္ၿငိမ္မႈရွိေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းကိုသာ အလိုရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းအားလံုးမွ မိမိတာကို မိမိလံုၿခံဳစြာျဖင့္ အမတ္ဒိန္ထံုးႏွလံုးမူကာ ျပည့္အေရးသာရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေတာ့သည္။
အဲဒီေဆာင္းပါးကို မူလအတုိင္း ဓာတ္ပံုဖိုင္နဲ႔ဖတ္ခ်င္ရင္၊ သိမ္းခ်င္ရင္ ဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ပါ။
No comments:
Post a Comment