လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲပါ၀ါတြက္နည္း
လူထု၊ အင္စတီက်ဴးရွင္း
ေမာင္စူးစမ္း
အပိုင္တြက္
လူထု (People) ဆိုေသာ စကားသည္ ဘာသာစကားတိုင္၌ လူေတြအသံုးျပဳဆံုး စကားျဖစ္ပံုရသည္။ သူကလည္း လူထု၊ ငါကလည္း လူထု၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔ကလည္း လူထု၊ အစိုးရကလည္း လူထု၊ မီဒီယာတို႔ကလည္း လူထု။ လူထု-လူထု ဆိုၿပီး တစ္လူထုတည္း လူထုေနၾကသည္။ လူထုဆိုေသာ စကားရပ္သည္ ေပါင္း႐ံုးထားျခင္းကို ဆိုလုိသည္။ က်ိတ္ၿပီးလံုးထားသည့္ အစိတ္အပိုင္းလည္းေဆာင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔က လူထု ဟူေသာ စကားကို သံုးႏႈန္းေသာအခါ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္း ရွိျခင္းကို ရည္ၫႊန္းဟန္ရွိၾကသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔၏ အသံုးအႏႈန္း၌ လူထုသည္ အသိုင္းအ၀ိုင္းပံုရိပ္ Image of Community ကို ရည္ၫႊန္းဟန္ရွိသည္။ အမ်ိဳးသား အမွတ္အသား National Identity ကိုလည္း ရည္ၫႊန္းပံုရသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔က လူထုဟုေျပာေသာအခါ တို႔တစ္ေတြ တစ္သင္းတည္းမွာ အတူတူရွိတယ္ ဟု ေျပာခ်င္ၾကသည္။ ေမာင္ပိုင္တြက္ၿပီးသား လူထုဆိုလွ်င္ ကုိယ့္ဘက္ကို စိတ္ၫႊတ္သူျဖစ္ေနၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အလႊာမ်ိဳးစံု
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္က ဤလုိ မထင္ေပ။ လူထုဟု ကုိယ္က ဦးေအာင္ေအာ္တုိင္း လူထုက ကုိယ့္ဘက္ရွိသည္ဟု မယူဆေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ၀ါးအစည္းေျပေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပညာပိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အမွတ္အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အယူအဆအျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကြဲျပားေနေသာေၾကာင့္ လူသားေလာကကို မိသားစုႀကီးတစ္ခုလို ႐ႈျမင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ၿပီ။ ဤေယဘုယ်အျမင္သည္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၌ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ စီးပြားေရးစနစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္သန္းလိုက္ရသျဖင့္ ပိုမိုဆီေလ်ာ္သြားသည္။ ဗဟိုစီမံကိန္းစနစ္မွ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးသို႔ အေရႊ႕အေျပာင္းသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဖန္တီးလုိက္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ လူ႔အလႊာေပါင္းစံုျဖင့္ ပိုၿပီး ကြဲျပားသြားရသည္။ လူထုသည္ အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ စိတ္ျဖာသြားျခင္းျဖစ္သည္။ အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ စိတ္ျဖာသြားသျဖင့္ အလႊာအသီးသီးတို႔၌ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာသည္။ တံု႔ျပန္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာသည္။ ဤလိုအေျခအေန၌ လူထုကို က်ိတ္ႏႈန္းျဖင့္တြက္ၿပီး ကိုယ့္ဘက္ကလို႔ အပိုင္တြက္ျခင္းသည္ ပကတိတရားႏွင့္ ကင္းလြတ္ေၾကာင္း ျမင္သာသည္။
ပါ၀ါႏွစ္မ်ိဳး
လူထုအစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားမႈသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံုစနစ္ႏွင့္ Life Style က ၿမိဳ႔ႀကီးသားဆန္လာမႈတို႔ေၾကာင့္ ပို၍ နက္႐ိႈင္းသြားရာ ေခတ္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ Life Style တို႔က လူထုကို ပိုၿပီး အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္ေစသည္။ ဤအခ်က္သည္ လာမည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ မည္သို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မည္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ၾကရန္ ျဖစ္သည္။ လူထု ဆိုၿပီး တစ္လံုးတစ္စည္းတည္း ရွိမည္ဆုိသည့္ အေပၚယံတြက္ဆျခင္းကို သတိထားဖို႔ ျဖစ္သည္။
လူထုသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္႐ံုမွ်မက အာဏာရအဖြဲ႔၊ မီဒီယာ၊ အင္စတီက်ဴးရွင္းႏွင့္ စီးပြားေရးေလာကတို႔၏ လွည့္ကစားျခင္းကိုလည္း ခံေနရမည္။ The Peoples Fragmented and Manupulated ဟု ေခၚသည္။ ဤေနရာ၌ အလ်ဥ္းသင့္၍ ပါ၀ါ၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ရွင္းျပလိုသည္။ ပါ၀ါႏွစ္မ်ိဳး ရွိသည္။ အင္စတီက်ဴးရွင္းကို အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ ပါ၀ါ Institutional Power ႏွင့္ လူအမ်ားကို လွည့္စားႏိုင္ေသာ ပါ၀ါ Manupulatise Power ဟူ၍ ျဖစ္ၾကသည္။
စိတ္တြက္ကစားၾကည့္
ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ စိစစ္သံုးသပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္တို႔ကို ပါ၀င္ကစားၾကမည့္ ပေလယာတို႔ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ထပ္မံေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
(၁) လူထုသည္ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားေနသည္။
(၂) လူထုသည္ အစိမ္းတိုက္မဟုတ္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စီမံလွည့္ကစားခံေနရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသည္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီလြန္ေခတ္ Post-Ideology ထဲ ေရာက္ေနသည္ဟု ယူဆသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရန္ ခြင့္မရွိဟု တြက္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီတို႔ေနရာ၌ လူတို႔၏ နိစၥဓူ၀ဘ၀ကို အေျချပဳေသာ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးကို ေပၚလစီတို႔ျဖင့္ ထုဆစ္၍ ကစားရန္သာ ရွိသည္ဟု ျမင္မိသည္။ ထူးျခားေသာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီ ဂိမ္းကစားတတ္ရန္ စိတ္ကူးျဖင့္ ကစားၾကည့္သင့္သည္။ စစ္စကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ေျမပံုတိုက္ပြဲ အစမ္း ကစားၾကည့္ၾကဖို႔ ျဖစ္၏။
လူထု (People) ဆိုေသာ စကားသည္ ဘာသာစကားတိုင္၌ လူေတြအသံုးျပဳဆံုး စကားျဖစ္ပံုရသည္။ သူကလည္း လူထု၊ ငါကလည္း လူထု၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔ကလည္း လူထု၊ အစိုးရကလည္း လူထု၊ မီဒီယာတို႔ကလည္း လူထု။ လူထု-လူထု ဆိုၿပီး တစ္လူထုတည္း လူထုေနၾကသည္။ လူထုဆိုေသာ စကားရပ္သည္ ေပါင္း႐ံုးထားျခင္းကို ဆိုလုိသည္။ က်ိတ္ၿပီးလံုးထားသည့္ အစိတ္အပိုင္းလည္းေဆာင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔က လူထု ဟူေသာ စကားကို သံုးႏႈန္းေသာအခါ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္း ရွိျခင္းကို ရည္ၫႊန္းဟန္ရွိၾကသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔၏ အသံုးအႏႈန္း၌ လူထုသည္ အသိုင္းအ၀ိုင္းပံုရိပ္ Image of Community ကို ရည္ၫႊန္းဟန္ရွိသည္။ အမ်ိဳးသား အမွတ္အသား National Identity ကိုလည္း ရည္ၫႊန္းပံုရသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔က လူထုဟုေျပာေသာအခါ တို႔တစ္ေတြ တစ္သင္းတည္းမွာ အတူတူရွိတယ္ ဟု ေျပာခ်င္ၾကသည္။ ေမာင္ပိုင္တြက္ၿပီးသား လူထုဆိုလွ်င္ ကုိယ့္ဘက္ကို စိတ္ၫႊတ္သူျဖစ္ေနၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အလႊာမ်ိဳးစံု
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္က ဤလုိ မထင္ေပ။ လူထုဟု ကုိယ္က ဦးေအာင္ေအာ္တုိင္း လူထုက ကုိယ့္ဘက္ရွိသည္ဟု မယူဆေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ၀ါးအစည္းေျပေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပညာပိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အမွတ္အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အယူအဆအျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကြဲျပားေနေသာေၾကာင့္ လူသားေလာကကို မိသားစုႀကီးတစ္ခုလို ႐ႈျမင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ၿပီ။ ဤေယဘုယ်အျမင္သည္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၌ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ စီးပြားေရးစနစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္သန္းလိုက္ရသျဖင့္ ပိုမိုဆီေလ်ာ္သြားသည္။ ဗဟိုစီမံကိန္းစနစ္မွ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးသို႔ အေရႊ႕အေျပာင္းသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဖန္တီးလုိက္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ လူ႔အလႊာေပါင္းစံုျဖင့္ ပိုၿပီး ကြဲျပားသြားရသည္။ လူထုသည္ အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ စိတ္ျဖာသြားျခင္းျဖစ္သည္။ အလႊာမ်ိဳးစံုျဖင့္ စိတ္ျဖာသြားသျဖင့္ အလႊာအသီးသီးတို႔၌ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာသည္။ တံု႔ျပန္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာသည္။ ဤလိုအေျခအေန၌ လူထုကို က်ိတ္ႏႈန္းျဖင့္တြက္ၿပီး ကိုယ့္ဘက္ကလို႔ အပိုင္တြက္ျခင္းသည္ ပကတိတရားႏွင့္ ကင္းလြတ္ေၾကာင္း ျမင္သာသည္။
ပါ၀ါႏွစ္မ်ိဳး
လူထုအစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားမႈသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးစံုစနစ္ႏွင့္ Life Style က ၿမိဳ႔ႀကီးသားဆန္လာမႈတို႔ေၾကာင့္ ပို၍ နက္႐ိႈင္းသြားရာ ေခတ္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ Life Style တို႔က လူထုကို ပိုၿပီး အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္ေစသည္။ ဤအခ်က္သည္ လာမည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ မည္သို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မည္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ၾကရန္ ျဖစ္သည္။ လူထု ဆိုၿပီး တစ္လံုးတစ္စည္းတည္း ရွိမည္ဆုိသည့္ အေပၚယံတြက္ဆျခင္းကို သတိထားဖို႔ ျဖစ္သည္။
လူထုသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္႐ံုမွ်မက အာဏာရအဖြဲ႔၊ မီဒီယာ၊ အင္စတီက်ဴးရွင္းႏွင့္ စီးပြားေရးေလာကတို႔၏ လွည့္ကစားျခင္းကိုလည္း ခံေနရမည္။ The Peoples Fragmented and Manupulated ဟု ေခၚသည္။ ဤေနရာ၌ အလ်ဥ္းသင့္၍ ပါ၀ါ၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ရွင္းျပလိုသည္။ ပါ၀ါႏွစ္မ်ိဳး ရွိသည္။ အင္စတီက်ဴးရွင္းကို အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ ပါ၀ါ Institutional Power ႏွင့္ လူအမ်ားကို လွည့္စားႏိုင္ေသာ ပါ၀ါ Manupulatise Power ဟူ၍ ျဖစ္ၾကသည္။
စိတ္တြက္ကစားၾကည့္
ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ စိစစ္သံုးသပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္တို႔ကို ပါ၀င္ကစားၾကမည့္ ပေလယာတို႔ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ထပ္မံေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
(၁) လူထုသည္ အစိတ္စိတ္ အႁမႊာႁမႊာ ကြဲျပားေနသည္။
(၂) လူထုသည္ အစိမ္းတိုက္မဟုတ္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စီမံလွည့္ကစားခံေနရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသည္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီလြန္ေခတ္ Post-Ideology ထဲ ေရာက္ေနသည္ဟု ယူဆသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရန္ ခြင့္မရွိဟု တြက္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီတို႔ေနရာ၌ လူတို႔၏ နိစၥဓူ၀ဘ၀ကို အေျချပဳေသာ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးကို ေပၚလစီတို႔ျဖင့္ ထုဆစ္၍ ကစားရန္သာ ရွိသည္ဟု ျမင္မိသည္။ ထူးျခားေသာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီ ဂိမ္းကစားတတ္ရန္ စိတ္ကူးျဖင့္ ကစားၾကည့္သင့္သည္။ စစ္စကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ေျမပံုတိုက္ပြဲ အစမ္း ကစားၾကည့္ၾကဖို႔ ျဖစ္၏။
ေမာင္စူးစမ္း
၁၈-၇-၂၀၀၉
အၫႊန္း - Post Modernism by Glenn ward
၁၈-၇-၂၀၀၉
အၫႊန္း - Post Modernism by Glenn ward
( The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅ အမွတ္ ၃၈ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
No comments:
Post a Comment