မေန႔က အေခြငွားဆိုင္ေရာက္ေတာ့ ဆိုင္ကညီမေလးက ဒီအၿငိမ့္ေခြေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေပးလုိက္လို႔ ၾကည့္ျဖစ္လိုက္တဲ့ အၿငိမ့္တစ္ခုအေၾကာင္း ျပန္ၿပီးေဖာက္သည္ခ်တာပါ။
အမည္ - ႏွင္းဆီရင္ခြင္အၿငိမ့္ (၂၀၀၉)
အထိမ္းအမွတ္ - ျမန္မာႏိုင္ငံမူးယစ္ေဆး၀ါးဆန္႔က်င္ေရးအသင္း ရန္ပံုေငြေဖ်ာ္ေျဖပြဲ
ေရွ႔ထြက္မင္းသမီး - ဖူးစံု
ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီး - ေမကဗ်ာ
လူရႊင္ေတာ္မ်ား - ေက်ာ္ေက်ာ္ဗို၊ ေနတိုး၊ ထြန္းထြန္း၊ မိုးမိုး
ပါ၀င္ကူညီသူမ်ား - ဆန္းထြဋ္၊ ေမာင္ေမာင္ေအး
အႏုပညာအႀကံေပး - ေညာင္ေညာင္
ဒါ႐ိုက္တာ - ေမာင္မ်ိဳးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္)
အၿငိမ့္ၾကည့္ရတာအေတာ္ေလးကို သေဘာက်သြားတယ္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ကုိယ္ကေပ်ာ္ခ်င္တဲ့အတြက္ အရင္တုန္းက အၿငိမ့္ေခြေတြငွားၾကည့္ရင္ မဲျပာပုဆိုးျပက္လံုးေတြပဲ မ်ားေနေတာ့ အေတာ္ေလး စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ ၿပီးရင္ ခါးေအာက္ပုိင္းျပက္လံုးေတြကိုပဲ ရယ္စရာျဖစ္ေအာင္လုပ္၊ တျခားလူေတြျပက္ၿပီးသားေတြလည္း ျပန္ယူသံုး၊ လူၿပိန္းအႀကိဳက္ အတင္းကလိထိုးၿပီး ရယ္ခုိင္းေနတာေတြမ်ားေနေတာ့ အၿငိမ့္ေခြေတြဆိုရင္ လန္႔ေနတာၾကာၿပီ။ အခုအၿငိမ့္ေခြကိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို သေဘာက်သြားမိတာပါ။ အစကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေတြက လူရႊင္ေတာ္လုပ္ထားတာဆိုေတာ့ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားဆိုၿပီး သံသယ၀င္မိတာအမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အၿငိမ့္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ တ၀ါး၀ါးပြဲက်ရတာမို႔ ေဘးကသူငယ္ခ်င္းေတြကေတာင္ ေျပာယူရတယ္။ ျဖည္းျဖည္းရယ္ပါဟတဲ့။ မင္းဟာက ရယ္ရင္းနဲ႔လည္း ေသသြားပါဦးမယ္တဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရယ္တာ လြန္၊ မလြန္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္တုိင္ ၾကည့္တဲ့အခါ သိပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေတြ လူရႊင္ေတာ္လုပ္တယ္ဆိုၿပီး အထင္ေသးမိတဲ့ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ေတာင္ ရွက္သြားမိတယ္။ တစ္လက္စတည္း ေတြးလိုက္မိတယ္။ မင္းသားေတြကလည္း လြန္လွခ်ည္လားဟေပါ့၊ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္တယ္၊ သီခ်င္းဆိုတယ္၊ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္၊ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္တယ္၊ စာအုပ္ထုတ္တယ္၊ ေဟာ... အခုၾကည့္ဦး.... အၿငိမ့္စင္ေပၚပါ ေရာက္လာၾကၿပီ။ ေနာက္ဆိုရင္ လူရႊင္ေတာ္ေတြေတာင္ ထမင္းအုိးေပ်ာက္ေတာ့မယ္ထင္တယ္။ ေအးေပါ့ေလ... ပရိသတ္ကလည္း အျခားလူရႊင္ေတာ္ေတြကို ၾကည့္တာထက္စာရင္ ကုိယ္သေဘာက်ၿပီးသား မင္းသားေတြက လူရႊင္ေတာ္လုပ္တာဆိုေတာ့ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားမွာေပါ့။ မင္းသားေတြကလည္း ကေသာင္းကနင္းေတြနဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ရင္လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ အခုေတာ့ ကုိယ္ေတာ္ေခ်ာမင္းသားေတြက အဆင္ေျပမွေျပဗ်ာ။ မသိရင္ တကယ့္ကို လူရႊင္ေတာ္ေတြ က်ေနတာပါပဲ။
အျခားအၿငိမ့္ေတြလိုမ်ိဳး သီးခ်င္းေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ မင္းသမီးေတြက ခဏခဏ မကပါဘူး။ ေရွ႔ထြက္မင္းသမီးက ႏွစ္ပုဒ္ပဲ ဆိုၿပီးကသြားတယ္။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးကလည္း သီခ်င္းသံုးပုဒ္ပဲ ကသြားတယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြကလည္း အဲဒီၾကားေတြထဲမွာ ျပက္လံုးေတြထုတ္သြားၾကပါတယ္။ အေတာ္ေလးအဆင့္မီတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ပထမဆံုး ေရွ႔ထြက္မင္းသမီး ဖူးစံုအေၾကာင္း ေျပာပါ့မယ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မင္းသမီးအျဖစ္ ၀င္ကရတာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ လံုး၀ကို မကတတ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အံ့ၾသစရာႀကီးပါ။ ခါးလည္းမခ်ိဳး၊ လက္လည္းမခ်ိဳးဘဲနဲ႔ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးကသြားတဲ့ သူ႔ပံုစံကုိၾကည့္ရတာ အေတာ္ကို အဆင္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကျပတဲ့ သီခ်င္းေတြက တကယ့္ကို ရွယ္သီခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ သူကတာကို မၾကည့္ဘဲ နားေထာင္လိုက္ရပါတယ္။ မႈန္ေရႊရည္တို႔၊ အေမေရႊႏွင္းဆီရဲ႔သီခ်င္းတို႔ပါ။ အေတာ္ေလးကို ေကာင္းတာေတြ႔ရပါတယ္။ နန္းခင္ေမႊးဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းကို ဖူးစံုက ဟန္လုပ္ၿပီးဆိုျပတဲ့ အကကေတာ့ အေတာ္ကို ရယ္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ နန္းခင္ေမႊးရဲ႔ ဆိုဟန္ဆိုေပါက္နဲ႔ ဖူးစံုရဲ႔ ပံုစံက တကယ့္ကို ကေမာက္ကမႀကီးပါ။
ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီး ေမကဗ်ာကေတာ့ ဖူးစံုထက္စာရင္ နည္းနည္းေလး ပိုကတတ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေမကဗ်ာအကေကာင္းတာကေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ဖတ္သူ မိတ္ေဆြေတြလည္း ၾကည့္ဖူးျမင္ဖူးၿပီး ျဖစ္မယ္ထင္တဲ့အတြက္ အေထြအထူး ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခုပါပဲ... အၿငိမ့္ကတာကို ဘယ္လုိျဖစ္ၿပီး အိႏၵိယအကဟန္ေတြ ပါေနတယ္ဆိုတာကို နားမလည္ႏိုင္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖူးစံုကတာကို ၾကည့္ၿပီး အဆင္မေျပျဖစ္ေနရာကေန ေမကဗ်ာက အဆင္ေျပေအာင္ ကျပႏိုင္တဲ့အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ စိတ္ေက်နပ္သြားတာ အမွန္ပါပဲ။
လူရႊင္ေတာ္ေလးေယာက္လံုးဟာ အေပးအယူညီညီနဲ႔ အေတာ္ေလးကို ထိထိမိမိ အသံုးေတာ္ခံသြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ေက်ာ္ေက်ာ္ဗိုဟာ သတိမထားမိဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ကို ထူးခၽြန္ေပၚလြင္လွတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႔ သမၻာကစကားေျပာသြားတာပါ။ အၿငိမ့္စင္ဆိုတာ သူ႔အတြက္ေတာ့ စိမ္းတဲ့အရပ္မဟုတ္တဲ့အတြက္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က မိုးမိုးပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မိုးမိုးတစ္ေယာက္ ဘက္စံုျဖစ္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးထြက္ထားတဲ့ တနဂၤေႏြမိုးေရစက္မ်ား အေခြကို သေဘာက်မိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မိုးမိုးဟာ အမွတ္ေတြရၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအၿငိမ့္မွာလည္း မိုးမိုးဟာ ေက်ာ္ေက်ာ္ဗိုနဲ႔အတူ ေခါင္းေဆာင္သြားႏိုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေျခေထာက္အဆစ္ျပဳတ္ထားတဲ့ၾကားက လက္ကုိင္တုတ္ကိုအေဖာ္ျပဳၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနတိုးနဲ႔ ထြန္းထြန္းကလည္း သူတို႔က်ရာဇာတ္႐ုပ္ကို ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဖာ္သြားႏိုင္တာ၊ ျပက္လံုးေတြျပက္သြားႏုိင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဧည့္သည္အကူအျဖစ္ ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖသြားတဲ့ ဆန္းထြဋ္နဲ႔ ေမာင္ေမာင္ေအးတို႔ကေတာ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာလာေနတဲ့ ပေဟဠိနန္းေတာ္မွာ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေနၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ အထူးေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဒီအၿငိမ့္မွာလည္း သီခ်င္းပေဟဠိက႑ ျပက္လံုးအတြက္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ အေကာင္းဆံုး ပံ့ပိုးေပးသြားႏိုင္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔ပံ့ပုိးေပးခဲ့တဲ့ အဲဒီသီခ်င္းပေဟဠိျပက္လံုးဟာလည္း ဒီအၿငိမ့္မွာ အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီအၿငိမ့္မွာ အမွတ္ထင္ထင္ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ျပက္လံုးေတြကေတာ့
(၁) ကုန္ေစ်းႏႈန္းျပက္လံုး
(၂) အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲျပက္လံုး
(၃) နာဂစ္(သီခ်င္းပေဟဠိ)ျပက္လံုး တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အျခားျပက္လံုးေတြလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆင္ဆာက ဟိုနားျဖတ္၊ ဒီနားျဖတ္နဲ႔ ဘယ္လိုမွကို အဆက္အစပ္မရွိဘဲ ၾကည့္ရတာအေတာ္ကို အဆင္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ျပက္လံုးေတြဆိုရင္ ေရွ႔မွာက ေျခဆင္းပ်ိဳးထားခဲ့တာေတြကို ကိုယ္က ေတြးလာခဲ့တာ ေဟာ တကယ့္ ေနာက္ဆံုးပိတ္သူတို႔ေတြ ဘာကိုျပက္ခ်င္တာလဲဆိုတဲ့ အပိုင္းကိုေရာက္ေတာ့က်မွ ဆင္ဆာျဖတ္ထားလိုက္ေတာ့ ဒီကေကာင္က ဘယ္လိုခံစားရမွန္းကို မသိဘူး။ တကယ့္ကို မအီမလည္ႀကီး။
ကဲ... ဒီေလာက္ဆိုရင္ ႏွင္းဆီရင္ခြင္အၿငိမ့္ကို ေၾကာ္ျငာတာလံုေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ စိတ္ညစ္ျငဴးပင္ပန္းေနတယ္ဆိုရင္ လက္လွမ္းမီရာ အေခြအငွားဆုိင္ကို ေျပးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏွင္းဆီရင္ခြင္အၿငိမ့္ (၂၀၀၉) ေပးစမ္းပါဗ်ာလို႔ ေျပာလိုက္ပါဗ်ာ။ ၿပီးမွ ကုိယ့္အခန္းျပန္ၿပီး အဲဒီအၿငိမ့္ကိုၾကည့္၊ တ၀ႀကီးရယ္ၿပီး စိတ္ညစ္ေနတာေတြကို ေဖာက္ထုတ္ပစ္လိုက္ပါဗ်ာ။
ေၾသာ္.... ဒါနဲ႔ စကားမစပ္။ အဲဒီအေခြက သူမ်ားငွားထားလို႔ မရေသးပါဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကုသုိလ္ပဲေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေဖာက္သည္ခ်လုိက္ၿပီးၿပီ။ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ဖို႔က ခင္ဗ်ားတာ၀န္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလို႔ အဲဒီအၿငိမ့္ေခြက ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ အဲဒီအၿငိမ့္ေခြေကာင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာတာပါ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
ည ၁၀ နာရီ ၅၅ မိနစ္တြင္ ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment