မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ဂႏၵီအထၳဳပၸတၱိ ႐ုပ္ရွင္ကားေခြကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာငွားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ ဂႏၵီေခြရွိတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုသိလဲလို႔ေမးေတာ့ "လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးေလးႏွစ္က ျဗဴတီမဂၢဇင္းမွာ ခင္ဗ်ားအႀကိဳက္ဆံုး ႐ုပ္ရွင္ကားဆိုၿပီး ေျပာခဲ့တဲ့ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု ဖတ္ရတယ္ေလ။ တစ္ေလာကမွ အဲဒီမဂၢဇင္းအေဟာင္း ျပန္ဖတ္မိလို႔ သိတာ။ ဂႏၵီဇာတ္ကားကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသင္တန္းတစ္ခု တက္ရသလို အက်ိဳးရွိႏိုင္တယ္လို႔ ခင္ဗ်ားေျပာထားတာ သတိရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဒီေလာက္ၫႊန္းထားတာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ သိခ်င္လို႔ပါ။ လတ္တေလာမွာ ႏိုင္ငံေရး စိတ္၀င္စားဖို႔ အေနအထားေတြလဲ ရွိေနတယ္မဟုတ္လား" လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က သူလိုခ်င္တဲ့ ဂႏၵီေခြကို လက္တစ္ကမ္းမီေနရာက ခ်က္ခ်င္းပဲ ဆြဲယူထုတ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ သူက ျမန္လွခ်ည္လားလို႔ တအံ့တၾသေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က "ခင္ဗ်ားလို လူေတြကိုငွားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေစာင့္ေနတာ။ ဂႏၵီဇာတ္ကားကို အပ်င္းေျပၾကည့္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္သူမွ စိတ္မကူးဘူး။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ထက္သန္သူမွ အစအဆံုး ၾကည့္ျဖစ္မွာ။ ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရးစိတ္ထက္သန္သူဆိုရင္ လူႀကီး၊ လူငယ္မေရြးကို ၾကည္ညိဳေလးစားတာပဲ။ ခုေခတ္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကုိယ့္အေရးကိုပဲ စိတ္၀င္စားေနၾကခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရးလို႔ေခၚတဲ့ အမ်ားျပည္သူအေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ တို႔အေရးကို စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၾကည္ညိဳေနၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔လို လူေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ျဖည္းဆည္းေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ျပင္ဆင္ထားတာပါ" လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
ျမန္မာကားထဲမွာ တုိက္ပြဲေခၚသံ
"ဒီလိုဆို ေလးေလးစားစားၾကည့္ၿပီး ေလ့လာပါ့မယ္ဗ်ာ။ ဒီလိုမ်ိဳး ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားေတြထဲကေကာ ရွိဦးမလား။ ရွိရင္ ၾကည့္သင့္တာ ၫႊန္းစမ္းပါဦး" လို႔ မိတ္ေဆြက ေျပာတယ္။
"ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲကို ခ်က္ခ်င္းေရာက္ေလာက္ေအာင္ နီးစပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ကားကေတာ့ တိုက္ပြဲေခၚသံပဲဗ်။ ဦးၫြန္႔၀င္းတို႔၊ သီဟတင္စိုးတို႔၊ ကိုေဇာ္လင္းတို႔ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ အဲဒီတိုက္ပြဲေခၚသံကိုလဲ ဂႏၵီလို ဒီဗီြဒီရွိရင္ ရွာၾကည့္ဖို႔ တုိက္တြန္းခ်င္တယ္ဗ်ာ။
ေျပာလက္စနဲ႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို သီေပါမင္းပါေတာ္မူခ်ိန္ကစၿပီး လြတ္လပ္ေရးေခတ္အထိ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကို မ႑ိဳင္ထားၿပီး ဂႏၵီပံုစံမ်ိဳး ႐ုိက္ေစခ်င္တယ္ဗ်ာ။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႔ ဂႏၵီပဲဗ်။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း အတၳဳပၸတၱိကို ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္လိုက္ရင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို နယ္ခ်ဲ႔ေတာ္လွန္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရးဆိုတဲ့ ေဒါက္တိုင္ႀကီးသံုးခုေပၚ တင္ၾကည့္သလို ျမင္ရႏိုင္တယ္။ ျမန္မာဒါ႐ုိက္တာေတြထဲမွာ စြမ္းႏိုင္သူေတြ ရွိပါတယ္ဗ်ာ။ လုပ္ၾကစမ္းပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တယ္" လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အပိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးရဲ႔ သေကၤတႀကီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ယံုၾကည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လူငယ္ဘ၀က အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခု မွတ္မိေသးတယ္။
႐ိုမန္းတစ္မျဖစ္ဘူးဆိုပဲ
သားသမီးေတြမေမြးခင္၊ အိမ္ေထာင္မက်ေသးခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္က ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးေလာင္းကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သီရိေဆာင္က သြားေခၚၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထဲ ေလွ်ာက္လည္၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ သြားၾကတဲ့အခါ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္တဲ့အခါတိုင္း ေတာင္ဘက္မုခ္နားက ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း ဂူဗိမာန္ကို၀င္ၿပီး ဂါရ၀ျပဳေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးေလာင္းက ပဲခူး မင္းလမ္းမမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့သူပါ။ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း (၁၈၇၅-၁၉၆၄)ကို လူကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ျမင္ဖူးၿပီး ပဲခူးမွာ လာေဟာတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေတြကို နာၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူဘ၀မွာ ေရႊတိဂံုဘုရားဖူးရင္း ဆရာႀကီးမိႈင္းဂူဗိမာန္ကို ၀င္ေရာက္ဂါရ၀ျပဳဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ေခၚတာကို လုိလိုလားလား လုိက္ခဲ့တာပါ။ အေဆာင္ျပန္ေရာက္ေတာ့ အဲဒီေန႔ သြားလာလည္ပတ္ခဲ့တဲ့ ေနရာေတြအေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ျပန္ေျပာတဲ့အခါ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဂူဗိမာန္ကို သြားခဲ့တယ္ဆိုတာကို နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ အံ့ၾသေနၾကသတဲ့။ "အဲဒီလို ဘာသြားလုပ္တာလဲ၊ ႐ိုမန္းတစ္မျဖစ္လိုက္တာကြာ"လို႔ တစ္ေယာက္က မွတ္ခ်က္ခ်တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အမ်ိဳးသမီးက ျပန္ေျပာဖူးတာ မွတ္မိေသးတယ္။
ဆရာႀကီးကို တြဲေခၚခဲ့ဖူးတယ္
ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ဆရာႀကီးေနထုိင္ရာ စမ္းေခ်ာင္း ခ်မ္းသာလမ္း အိမ္အမွတ္(၅)ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုလုိက္သြားၿပီး ကန္ေတာ့တတ္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးနားေနရာ ေခါင္းရင္းခန္းထဲကေန ဧည့္ခန္းဆီကို ဆရာႀကီးကို တြဲေခၚရတဲ့တာ၀န္ကို ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ရဖူးတယ္။ တစ္ခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္က တြဲေခၚသူက ကိုမိုးဟိန္း (သားဂ်ာနယ္ေက်ာ္)ပါ။ ဆရာႀကီးမိႈင္းကို ကိုမိုးဟိန္းႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ တြဲလ်က္ထြက္လာတဲ့ သတင္းဓာတ္ပံုကို ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကတည္းက ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာေတြမွာ အသားေပးေဖာ္ျပခဲ့ၾကဖူးတယ္။ အဲဒီသတင္းစာျဖတ္ပိုင္းေလးေတြကို ေနာက္ ႏွစ္ ၂၀၊ ၂၅ ႏွစ္ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္သိမ္းထားခဲ့ေသးတယ္။ သားသမီးေတြကို အဲဒီသတင္းဓာတ္ပံုျပၿပီး ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကို ၾကည္ညိဳေလးစားတတ္ေအာင္ သြန္သင္ခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သားသမီးေတြကိုလဲ ဆရာႀကီးမိႈင္းဂူဗိမာန္ကို ပို႔တယ္။ ဗိသုကာဦးေက်ာ္မင္း ပံုစံထုတ္ထားတဲ့ ေက်ာက္သားျဖဴျဖဴဂူႀကီးႏွင့္ ေလးေထာင့္တိုင္ႀကီးမ်ား၊ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာစာမွာ ႐ုပ္လံုးေဖာ္ထားတဲ့ စာအုပ္၊ ေဒါင္း႐ုပ္၊ ခ်ိဳးျဖဴ၊ တူတံစဥ္ သေကၤတေတြကို ရွင္းျပရပါတယ္။
ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာႀကီးျခင္းဆိုတဲ့ ဂုဏ္
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးဆိုတာကို ေႏွာင္းလူေတြထဲက သိသူအေတာ္နည္းလာၿပီ။ မဟတၱမဂႏၵီႀကီးလို ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုးလို မိခင္တိုင္းျပည္က ဂုဏ္ယူအပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႔မွာဆိုရင္ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး မေပၚထြန္းခဲ့ဖူးလို႔ ေခတ္ေဟာင္း၊ ေခတ္သစ္ သမုိင္းမ်ားထဲက လူမ်ိဳးဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္တစ္ေလကို မရအရ ရွာႀကံေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ေတာင္ ဂုဏ္တင္ေနၾကရတယ္။ စီးပြားေရးျမင့္မားတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္လို႔ ဂုဏ္ရွိတာက တစ္ပိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာႀကီးလို႔ ဂုဏ္ရွိတာကတစ္ပိုင္းပါ။ ဆရာႀကီးမိႈင္းလို၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို၊ ဦးသန္႔လို လူမ်ိဳးေတြကို တိုင္းျပည္ဂုဏ္ေဆာင္သူမ်ားလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
သူတို႔လိုပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အားက်တတ္မွ၊ တန္ဖိုးထားတတ္မွ သူတို႔လိုလူေတြ မ်ိဳးဆက္သစ္ထဲက ေပၚထြက္လာမွာေပါ့။
Friday, October 09, 2009
ဂႏၵီႏွင့္မိႈင္း - ေမာင္၀ံသ
( ရန္ကုန္တိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၃၉ အထူးအခ်ပ္ပိုျဖစ္သည့္ Political Times မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
Posted by Ko Nyan Posted Time 10:24 AM
Labels ေဆာင္းပါး-Article
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment