ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအေပၚ သစၥာေဖာက္ရာက်သည့္အလား ျပည္တြင္းျပည္ပမွ လႈံ႔ေဆာ္သူမ်ားက ပံုေဖာ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်သူ တုိင္းရင္းသားမ်ားမွအပ က်န္ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု အမ်ားစုမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားသည့္တိုင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေျပာဆိုရဲဘဲ ရွိၾကသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲလမ္းေၾကာင္းသည္ ယေန႔အေျခအေနတြင္ တစ္ခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္စရာျဖစ္ၿပီး အားလံုး၏ Face Saving ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းျဖစ္သည္ကို သမိုင္းက မွတ္တမ္းတင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အေသအခ်ာေပၚေပါက္လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္တို႔ထံမွ မျဖစ္မေနရသင့္သည္မွာ Check and Balance ျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား၏ အေနအထားအရပ္ရပ္ကို ၾကည့္ရသည္မွာ Check and Balance အတြက္ အားမရွိစရာေကာင္းလွေပသည္။
မူလကပင္ လူလတ္တန္းစားႏွင့္ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အင္အားခ်ိနဲ႔ေနရသည့္အထဲတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္ေရးကို ေျပာဆိုသူမ်ား၏ အသံေၾကာင့္ အနာဂတ္ Check and Balance သည္ အားရွိစရာမေကာင္းလွေပ။
ယေန႔အခ်ိန္တိုင္ေအာင္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို မည္သို႔တံု႔ျပန္မည္ဆိုေသာကိစၥ ေတြေ၀ေနၾကသူမ်ားေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ေပးေသာကာလတြင္ မည္သို႔ေသာပံုေပၚလာမည္ကို ခန္႔မွန္း၍ရေသာ သေဘာရွိေနေပသည္။ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုမွာမူ ဘ၀ေပးအသိေၾကာင့္ လက္ေတြ႔က်ၾကသည္ျဖစ္ရာ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို အျပည့္အ၀ ျမင္ေတြ႔ေနရေပသည္။ ထိုအေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အနာဂတ္လႊတ္ေတာ္ေပၚမ်ားရွိ Check and Balance အရပ္ရပ္သည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ ပါတီမ်ားအေပၚတြင္ မူတည္ရေတာ့မည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။
တိုင္းရင္းသားမ်ားက Check and Balance လုပ္မည့္ အဓိကအင္အားစုျဖစ္ခဲ့လွ်င္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ အေရးမဟုတ္ေသာ ကိစၥမ်ားကို မည္သူက Check and Balance လုပ္မည္ဆုိေသာ ကိစၥသည္ ေမးစရာေမးခြန္း ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
အမွန္အားျဖင့္ Check and Balance ဆိုသည္မွာ လႊတ္ေတာ္မ်ားေပၚသို႔ အတိုက္အခံ(သဖြယ္)အမတ္မ်ား လံုေလာက္ေသာအေရအတြက္ ေရာက္ရွိလာ႐ံုျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိၿပီဟု ေျပာ၍မရေသးပါ။ Check and Balance လုပ္ျခင္းသည္ အတိုက္အခံျပဳလုပ္ျခင္းလည္းမဟုတ္ေပ။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ မည္သို႔ေသာ ျပည္သူ႔ေရးရာမူ၀ါဒမ်ား ျဖစ္ရမည္ဟု ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစားေပးႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ရန္ အဓိကလိုအပ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အေရအတြက္ေရာ အရည္အခ်င္းပါ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယခုေလာေလာဆယ္ျမင္ကြင္းမွာ အေရအတြက္ကိစၥပင္ ေျပလည္မည့္သေဘာမရွိရာ အရည္အခ်င္းကိစၥသည္ စဥ္းစားစရာပင္ မလိုေသာအေျခအေနတြင္ ရွိေနေပေသးသည္။
လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရာမ်ားစြာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ား တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး က်င္းပရန္ လိုအပ္ခ်က္လည္း ရွိေနပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၆ ဦး လက္မွတ္မထိုးလွ်င္ လႊတ္ေတာ္မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္၊ ေလးႀကိမ္ခန္႔သာ က်င္းပသည့္သေဘာ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ေပေသးသည္။
မ်ားစြာေသခ်ာသည္မွာ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အားမေကာင္းလွ်င္ ေတြေ၀လွ်င္ Check and Balance မျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ Check and Balance မရွိလွ်င္လည္း Good Governance ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိေပ။
Monday, October 12, 2009
အနာဂတ္ Check and Balance - ေအာင္ထြဋ္
( The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၄၉ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
Posted by Ko Nyan Posted Time 10:06 PM
Labels 2010, Myanmar, Political, စာအုပ္မွတ္စုမ်ား, ျမန္မာ-Myanmar, ေဆာင္းပါး-Article, ႏိုင္ငံေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment