ယူနီဗာဆယ္ေတြ
စာေရးသူက ျမန္မာ့အနာဂတ္ႏုိင္ငံေရးတြင္ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမိုင္းတို႔သည္ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈ ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ေရးသားတင္ျပခဲ့ရာ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြေပၚသည္။ ႏိုင္ငံေရးေတြးေခၚမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အေျခခံအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ပထမေတြးေခၚမႈသည္ ေလာကအလံုးစံုအက်ံဳး၀င္ေသာ ယူနီဗာဆယ္တရား၊ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးတရား၊ ဧရာမစူပါတရားႀကီးႏွင့္ အေျခခံ၀ါဒီတရားတို႔ကို အေျခခံေသာ ေတြးေခၚမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္တို႔ျဖစ္သည္။
၂၀ ရာစုႏွင့္ ၂၁ ရာစုတြင္ ဤဧရာမယူနီဗာဆယ္တရားႀကီးတို႔ကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ဖက္ဆစ္၀ါဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႏွင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ကို စမ္းသပ္ခဲ့ရာ အေရးနိမ့္သြားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း ကုိယ္ေတြ႔ အေတြ႕အႀကံဳရလုိက္သည္။ ေနာက္ထပ္လဲ ယူနီဗာဆယ္အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႀကီးေတြ ထပ္ေပၚႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့သျဖင့္ ပညာရွင္တို႔က ယေန႔ေခတ္ကို အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီလြန္ေခတ္ Post-Ideological Era ဟု အကဲျဖတ္လာၾကသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ အေရးနိမ့္မႈ၊ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ အေရးနိမ့္မႈတို႔သည္ ဆိုရွယ္လစ္အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီ အေရးနိမ့္မႈကို ျပဆိုသည္။
ငါးပါး
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီက ခပ္ေစာေစာကပင္ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အနာဂတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒကို အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႀကီးျဖင့္ လႈပ္ရွားလိုလွ်င္ ႐ူးလို႔သာျဖစ္မည္။ ခါးသီးေသာအေတြ႔အႀကံဳကို ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ရထားၿပီးျဖစ္သျဖင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီအေျခခံ ႏိုင္ငံေရးသည္ မဆီေလ်ာ္ေတာ့ဟု ယူဆမိသည္။ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီဆိုသည္မွာ ယူနီဗာဆယ္တရား၊ ေခတ္ႏွင့္ စနစ္တို႔ကိုေျပာင္းရန္ ႏိႈးေဆာ္ေသာ ၀ါဒသေဘာတရားတို႔ကို ဆိုလိုသည္။ အုိင္ဒီယာတို႔ကို မဆိုလိုေပ။ အုိင္ဒီယာတို႔ထဲမွ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီအဆင့္ေရာက္ရန္ ခဲယဥ္းသည္။
ယခု လက္က်န္အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီ ေလးပါးရွိသည္။ လစ္ဘရယ္၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္၊ ဆိုရွယ္ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒတို႔ ျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔အေျချပဳ၀ါဒ Pragmatism ကို အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီအျဖစ္ စဥ္းစားလွ်င္ ငါးပါးျဖစ္သြားမည္။
နယ္နိမိတ္ဖ႐ိုဖရဲ
ဤေနရာ၌ အလ်ဥ္းသင့္၍ အႀကံေပးစကားတစ္ရပ္ကို တင္ျပလိုသည္။ သိၾကသည့္အတုိင္း ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္သည္။ အုိင္ဒီယာမ်ိဳးစံု ထြန္းကားေသာေခတ္ျဖစ္၍ ေခတ္ႀကီးသည္ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတုိင္းသည္ လက္ငုတ္အယူအဆတို႔ျဖင့္ မိန္းေမာေနရန္ မဟုတ္ၿပီ။ မိမိသိထားေသာ လက္ငုတ္အယူအဆႏွင့္ အုိင္ဒီယာတို႔ျဖင့္ လံုေလာက္ၿပီဟု မယူဆအပ္ၿပီ။ ေမာ္ဒန္-ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ အယူအဆႏွင့္ အေတြးအေခၚတို႔ႏွင့္လည္း ယဥ္းပါးေနရန္ ႀကိဳးစားသင့္သည္။ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္လာေနေသာေခတ္တြင္ တစ္ခါကရွိထားသည့္ လက္ငုတ္အေတြးအေခၚေဟာင္းတို႔ျဖင့္ အရာရာကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ေနလွ်င္ မိမိ ေက်ာက္ေခတ္ထဲ က်န္ရစ္ေနပံုကိုသာျပမည္။ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ အုိင္ဒီယာတို႔သည္ ေလာကႏွင့္ ဘ၀တို႔၏ နယ္နိမိတ္တို႔ကို ကစဥ့္ကလ်ား ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူေနေသာအခါ၌ မိမိ၏ လက္ငုတ္အယူအဆတို႔သည္ ဆီေလ်ာ္စရာ ရွိအံ့မထင္။
၀ါဒႏွင့္ဘ၀
ေခတ္၏ လကၡဏာတို႔သည္ ေျပာင္းလဲေနသည္။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါက အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ ဟီး႐ိုးတို႔က အရာရာကို ပံုေလာင္းခဲ့ေသာ္လည္း ယခု ဤသို႔မဟုတ္ၿပီ။ ေလာကအလံုးစံု အက်ံဳး၀င္သည္ဟုဆိုေသာ မူႀကီးေတြ၊ တရားႀကီးေတြ ယို္င္လဲေနသည့္ ဟီး႐ိုးေခတ္မွိန္သြားၿပီ။ လူတို႔၏ နိစၥဓူ၀ဘ၀၊ ထိုဘ၀ကို ေျပာျပေသာ ေဒသပံုျပင္တို႔က ပိုၿပီးအေရးပါအရာေရာက္လာသည္။ ယူနီဗာဆယ္တန္ဖိုး၊ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္းတို႔ထက္ လူထုကို ဘာေပးႏိုင္သလဲ What You Deliver အေၾကာင္းက အခရာက်လာသည္။ ၀ါဒထက္ ဘ၀က ပို၍ အေရးႀကီးသည္။
ထိုသို႔ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ ပညာတတ္တို႔သည္ လက္ငုတ္အိုင္ဒီယာတို႔ျဖင့္ ကမၻာႀကီးကို ႐ႈျမင္လို႔မရၿပီ။ ေခတ္သစ္အေတြးအေခၚတို႔ျဖင့္ ကမၻာႀကီးကို ၾကည့္သင့္ၿပီ။ ျမင္သင့္ၿပီ။ ယူနီဗာဆယ္တရားႀကီးတို႔၊ စူပါေတာ္လွန္ေရးတရားတို႔၏ ၾသဇာတန္ခိုး မွိန္လာသည္ကို သတိခ်ပ္အပ္သည္။ သူ႔အရပ္ႏွင့္သူ႔ဇာတ္ကို ခံစားတတ္ရန္ လုိသည္။
Thursday, December 24, 2009
လက္ငုတ္ျဖင့္ မလံုေလာက္ၿပီ - ေမာင္စူးစမ္း
အၫႊန္း - Post-Modernism
(ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၅၀ ႏိုင္ငံေရးအထူးအခ်ပ္ပိုမွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
Posted by Ko Nyan Posted Time 3:59 PM
Labels 2010, Political, စာအုပ္မွတ္စုမ်ား, ႏိုင္ငံေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment