(၁)
ဇာတ္ကားအမည္ - ဒယ္ဒီဘိုးဘိုး
၀တၳဳ၊ ဇာတ္ၫႊန္း - လြင္မင္းအံ့
တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ - ၾသရသ
ဒါ႐ိုက္တာ - ညီညီထြန္းလြင္
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - လူမင္း၊ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္၊ မိုးယုစံ၊ သတၱိ၊ waiလွ်ံ၊ အ႐ုိင္း၊ ဧရာ၊ ငွက္ေပ်ာေၾကာ္၊ ေဇာ္၀င္းႏိုင္(မန္း)၊ ဟိန္းမင္း၊ ထူးသာ၊ ပြင့္၊ သန္းသန္းစိုး၊ ေစာမိုးကလ်ာ၊ လင္းေမာင္ေမာင္၊ ေအာင္တိုး
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
အသက္ႀကီးတယ္လို႔ အေျပာမခံခ်င္၊ လူငယ္လိုပဲေနခ်င္တဲ့ ဦးခုိင္လင္းဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ပံုေဖာ္ထားတာပါ။ ကုိယ့္သားအရြယ္ ေခတ္လူငယ္ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ စစ္တုရင္ထိုးလိုက္၊ အင္တာနက္ဆုိင္မွာ ခ်တ္တင္းထိုင္လိုက္၊ ေဘာလံုးကန္လိုက္နဲ႔ ကုိယ့္ကုိကိုယ္ လူငယ္တစ္ေယာက္လိုပဲ အၿမဲခံယူထားတဲ့အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လြဲေခ်ာ္မႈျဖစ္ရတာေလးေတြကို ဟာသေလးေတြေႏွာၿပီး တင္ျပထားတာပါ။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သမီးလုပ္တဲ့လူေမြးတဲ့ ေျမးဦးေလးေၾကာင့္ အဘိုးရာထူးရတာကို မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ေျမးလုပ္သူကို မခ်စ္ဟန္ေဆာင္ကာ ေနျပတဲ့အေၾကာင္း ႐ုိက္ျပထားတာပါ။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္
ဇာတ္ေဆာင္အင္အား ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္းနဲ႔ ႐ုိက္ျပထားတာတစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ ဒီဇာတ္ကားကို ၾကည့္ရတာ တန္ေနပါၿပီ။ ေလးငါးေယာက္ေလာက္နဲ႔ မရွိတဲ့ဇာတ္လမ္းကို အျဖစ္႐ုိက္ျပၿပီး ကုိယ့္အခ်ိန္ေတြကို အလကားခိုးယူေနတဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြၾကားမွာ ဒီလိုဇာတ္ကားေလးေတြ ထြက္လာတာဟာ ၀မ္းသာစရာပါ။
ဒီဇာတ္ကားကိုၾကည့္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ၾကည့္တဲ့သူစိတ္ထဲ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ေပါ့ပါးလြတ္လပ္သြားမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ တစ္ကားလံုးေလာက္နီးနီး တ၀ါး၀ါးတဟားဟားနဲ႔ ပြဲက်မယ့္အခန္းေတြကလည္း ၾကည့္တဲ့သူေတြကို ေက်နပ္ေစမွာပါ။
အရယ္အေသာေလးေတြၾကားမွာ သင္ခန္းစာေပးဆံုးမစကားေလးေတြကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ပါးပါးေလးထည့္ျပသြားတာကလည္း ဇာတ္ၫႊန္းေရးဆရာရဲ႕ ပညာပဲထင္ပါရဲ႕။
လူမင္းကလည္း ဒီဇာတ္ကားမွာ ဦးခုိင္လင္းဆိုတဲ့ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္ကို အေကာင္းဆံုးပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔ဇာတ္ျဖစ္တဲ့ဒီဇာတ္ကားမွာ ရထားတဲ့အခြင့္အေရးေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ အသံုးခ်သြားႏိုင္ပါတယ္။
မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ကလည္း ဒီဇာတ္ကားမွာ ဦးခုိင္လင္းရဲ႕ ဇနီးသည္ေနရာကို အပီျပင္လြန္ေအာင္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ျပသြားႏုိင္ပါတယ္။
ဦးခုိင္လင္းနဲ႔ အြန္လိုင္းမွာေတြ႔ၿပီး လာႏြယ္တဲ့ ပိုးပိုးဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးကိုလည္း အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္သြားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူၾကည့္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး တစ္ညီတၫြတ္တည္းေမးတာကေတာ့ အဲဒါဘယ္သူလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ကေတာ့ ေစာမိုးကလ်ာ ဆိုတာပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ႀကိဳးစားသြားရင္ နာမည္တက္လာႏိုင္တဲ့ မင္းသမီးငယ္တစ္လက္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
က်န္တဲ့ဇာတ္ေကာင္ေတြကလည္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံ၀င္ဂြင္က် သ႐ုပ္ေဆာင္သြားၾကတာဟာ တကယ့္ကို ကြက္တိပါပဲ။
ဒီဇာတ္ကားမွာ အမွတ္ထင္ထင္ျဖစ္သြားတာက waiလွ်ံပါ။ အျခားဇာတ္ကားေတြ ကၽြန္ေတာ္မၾကည့္ဖူးတဲ့အတြက္ အသစ္လို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ေခတ္စားခဲ့တဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာပဲ သူ႔ကိုေတြ႔ဖူးတာပါ။ ဒီဇာတ္ကားမွာေတာ့ ဦးခုိင္လင္းရဲ႕ သားအျဖစ္ ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဇာတ္ကား႐ုိက္ေနတဲ့ပံုစံေတာင္မေပါက္ဘဲ အျပင္မွာေနတဲ့ပံုစံအတိုင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ျပသြားႏိုင္တာဟာ သူကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းလား၊ ဒါ႐ုိက္တာေတာ္လို႔လားဆိုတာေတာ့ စာဖတ္သူကိုယ္တုိင္ၾကည့္ၿပီးမွပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကည့္ပါေတာ့။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလပ္ခ်ိန္ခဏေလးမွာ အပ်င္းေျပအျဖစ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္လို႔ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ငွားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ "ဒယ္ဒီဘိုးဘိုး" ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားေလးကို ျမည္းစမ္းၾကည့္ပါဦးလို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
(၂)
ဇာတ္ကားအမည္ - မ ရဲ႕ ပါးတစ္ဖက္
ဇာတ္လမ္း - ကိုထိုက္
ဇာတ္ၫႊန္း - ျမင့္ဦးဦးျမင့္
ဒါ႐ုိက္တာ - ၀င္းထြန္းထြန္း ၏ အႏုပညာျပခ်က္
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - ဟိန္းေ၀ယံ၊ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္၊ ရဲမြန္၊ ခင္စိုးပိုင္၊ ထြန္းထြန္း၀င္း၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ ဘုမသိဘမသိ မိန္းမတစ္ေယာက္က ပါး႐ုိက္တာကို ခံလုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ အဲဒီမိန္းမကို ပါးျပန္႐ုိက္လိုက္တာကေနတစ္ဆင့္ ဒီဇာတ္လမ္းျဖစ္လာခဲ့တာပါပဲ။ နာက်င္မႈ၊ ရွက္႐ြံ႕မႈေတြနဲ႔အတူ လက္စားေခ်လိုမႈေတြေၾကာင့္ မိန္းမမာယာသံုးၿပီး လွည့္စားအကြက္ဆင္မိရာက….။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္
အဆိုး၀ါးဆံုး ဒိုင္ယာရီ
ဇာတ္ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာပါတဲ့ ဒုိင္ယာရီေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႐ိုက္ျပတာအမ်ားစုဟာ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ေနတာကို လံုး၀(လံုး၀)ကို မေက်နပ္ဘူး။ ဒါဟာ ဒိုင္ယာရီေရးျခင္းကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေစာ္ကားျခင္းလို႔ ျမင္တယ္။ ဒိုင္ယာရီဆိုတာ စိတ္နာက်င္မွ၊ ခ်စ္သူနဲ႔အမွတ္တရေလးေတြျဖစ္မွ၊ လက္စားေခ်ခ်င္တာ၊ အေႂကြးေတာင္းစရာ၊ ေပးစရာရွိမွ ေရးမွတ္ရတဲ့အရာလို႔ ဘယ္သူကမ်ား တလြဲလမ္းၫႊန္လုိက္သလဲမသိဘူး။ ဒိုင္ယာရီေရးျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးကို မသိတဲ့လူေတြက အခုလို ေသာက္တလြဲေတြ ႐ိုက္ျပေနတာကို တားျမစ္သင့္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးေတြ အခုလို မွတ္တမ္းမွတ္ရာေရးတဲ့အက်င့္ အားနည္းခဲ့လို႔လည္း ကုိယ့္ႏုိင္ငံသမိုင္း ေရးတဲ့လူေတြအမ်ားစုက ႏုိင္ငံျခားသားေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတာကို ရွက္ၾကပံုလည္းမရပါဘူး။ ဒီဇာတ္ကားမွာ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္တစ္အုပ္ေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္ရတယ္လို႔ တင္ျပထားတာဟာ ဒီဇာတ္လမ္းရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္ပါပဲ။ အဲဒီတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ဒီဇာတ္ကားကို ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ impression ေအာက္သြားပါတယ္။
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ၾကားလို႔ သူမ်ားအိမ္ထဲ၀င္ၿပီး သီခ်င္းဆိုေနတဲ့လူကို ပါး႐ုိက္တာကလည္း နည္းနည္းမ်ား ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ ႏို္င္ေနသလားလို႔ပါ။ ရွိခ်င္လည္း ရွိမွာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မႀကံဳဖူးလို႔ပါ။
ကုမၸဏီမွာ ရွိသမွ်လူအားလံုးနဲ႔ အစည္းအေ၀းလုပ္တာကလည္း လူေလး ၁၀ ေယာက္ေတာင္ မျပည့္ဘူး။ ဘာလုပ္ငန္းေတြမ်ား လုပ္သလဲမသိဘူး။ Design Center ဆိုတဲ့နာမည္ႀကီးေတာ့ ေတြ႔တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာေတြကို ဘယ္လိုဒီဇိုင္းလုပ္သလဲေတာ့ မသိဘူး။ သူတို႔ျပတဲ့အထဲမွာလည္း အဲဒါနဲ႔ဆုိင္တာ တစ္ခုမွမပါဘူး။
အေမလုပ္တဲ့လူေရွ႕မွာ သမီးက ရည္းစားနဲ႔ ဖလူးဖလူးထေနတာကို ႐ိုက္ျပထားတာကလည္း ရင္ေလးစရာႀကီးပါပဲ။ အဲဒီလိုအေမကိုလည္း ေလးစားလို႔ကို မဆံုးဘူး။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မီးနာပံုရတယ္။
ဇာတ္လမ္းလွည့္ကြက္ေလးကေတာ့ မဆိုးလွပါဘူး။ လူငယ္ေတြေတာ့ အႀကိ္ဳက္ေတြ႔ေစမွာပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမားမဟုတ္ဘဲ အပ်င္းေျပအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည့္သင့္တဲ့ဇာတ္ကားတစ္ခုလို႔ ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္၊ တနလၤာေန႔။
ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၄၆ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment