Friday, February 05, 2010

စာေပေဟာေျပာပြဲ အေတြ႔အႀကံဳ - ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)


(ယခု ကၽြန္ေတာ္ေရးသားမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ မေကာင္းျမင္စိတ္၊ အျပစ္ျမင္စိတ္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကုိယ္တုိင္ႀကံဳခဲ့ရသမွ်ကို ႀကံဳခဲ့ရသည့္အတုိင္း မွတ္တမ္းတင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အရာမွ် မျပည့္စံုႏုိင္သည္ကို နားလည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မွားသင့္သည္မ်ားႏွင့္၊ မမွားသင့္သည္မ်ား ရွိပါသည္။ မမွားသင့္သည္မ်ားဟု ထင္သည့္အခ်က္မ်ားကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္ျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ ေနာင္ျပဳလုပ္မည့္ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ဘာေတြေရွာင္သင့္သည္၊ ဘာေတြစီစဥ္သင့္သည္ကို ျပင္ဆင္ႏုိင္မည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူတစ္ဦး၏ ပရိသတ္ေနရာမွ ခံစားခ်က္၊ ႀကံဳဆံုခ်က္၊ အခက္အခဲမ်ားကို မွတ္တမ္းသေဘာသက္သက္ ေရးသားျခင္းမွလြဲ၍ မည္သူ႔ကိုမွ် ထိခုိက္နစ္နာပါေစဟူေသာ ရည္ရြက္ခ်က္ လံုး၀(လံုး၀) မရွိပါေၾကာင္း ႀကိဳတင္ေျပာၾကားလိုပါသည္။)

ေန႔ရက္ - ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၃ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
ေနရာ - Royal Diamond မဂၤလာခန္းမ။
အခ်ိန္ - ည (၇) နာရီ။
ေဟာေျပာမည့္စာေရးဆရာမ်ား - ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ)၊ သူရေဇာ္၊ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္း

အခမ္းအနားအျပင္အဆင္
မဂၤလာဧည့္ခံပြဲမ်ားက်င္းပျပဳလုပ္ရာ ခန္းမျဖစ္သျဖင့္ အသင့္အတင့္က်ယ္၀န္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ လာေရာက္နားေထာင္ေသာ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ သင့္တင့္ေသာအေနအထားတြင္ ရွိခဲ့ပါသည္။ နားေထာင္ေသာ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ေရွ႕ပိုင္းတြင္ သစ္သားထိုင္ခံုမ်ား ခင္က်င္းေပးထားၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ လက္တင္ပါ ပလတ္စတစ္ထိုင္ခံုမ်ား ခင္က်င္းေပးထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ စင္ျမင့္၏ဘယ္ဖက္ (ပရိသတ္မ်ား၏ ညာဖက္ေထာင့္)တြင္ ေဟာေျပာမည့္ဆရာမ်ားအတြက္ စကားေျပာမတ္တတ္ရပ္ စင္ျမင့္တစ္ခု ထားရွိေပးထားပါသည္။ ေနာက္ခံတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ အခမ္းအနားႏွင့္ပတ္သက္၍ စာလံုးေဖာက္၍ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါသည္။ ခံုမ်ားမ်ားဆန္႔ေအာင္ ေရွ႕တန္းႏွင့္ေနာက္တန္းမ်ားကို ကပ္၍ စီထားရသျဖင့္ အ၀င္အထြက္ ခက္ခဲသည္မွလြဲ၍ ခန္းမတြင္းအလင္းေရာင္ အေနအထားႏွင့္ အသံစနစ္အေနအထားမ်ား ေကာင္းမြန္လွပါသည္။ ေဟာေျပာသည့္ စာေရးဆရာမ်ားကို ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ျမင္ႏုိင္သကဲ့သို႔ ေဟာေျပာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ေကာင္းမြန္သဲကြဲစြာ ၾကားႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ေနာက္ခံစာလံုးမ်ား
စင္ျမင့္ေနာက္ခံမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ စာလံုးမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စိတ္မွာ တစ္မ်ိဳးႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ေဟာေျပာမယ့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ နာမည္ကို ဘယ္ဘက္ေထာင့္မွာ ေရးထားရာမွာ အေရာင္ေဖ်ာ့တဲ့အတြက္ ေနာက္ခံအေရာင္နဲ႔ လုိက္ဖက္မႈမရွိဘဲ မထင္မရွား ျဖစ္သြားရပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ဒီစာေရးဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာတာကို နားေထာင္ခ်င္လြန္းတဲ့အတြက္ ပရိသတ္ေတြ ေရာက္လာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ စာေရးဆရာႀကီးေတြရဲ႕ နာမည္ကုိေတာ့ ထင္းခနဲျမင္သာေအာင္ ေရးထားသင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိပါတယ္။ တျခားေသာ ေျပာစရာကေတာ့ သူတုိ႔တပ္ထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကဲပါ… ေနာက္ခံစာလံုးေခါင္းစဥ္ကို အရင္ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။
"စာဆိုေတာ္ေန႔ ႏွင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ" တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက အဲဒါပါ။ တကယ္ဆိုရင္ "စာဆိုေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲ" သို႔မဟုတ္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းပဲ "စာေပေဟာေျပာပြဲ" လို႔ေရးတာပဲ ျဖစ္သင့္တယ္ ထင္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ပါ။ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပါေလ။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာကေတာ့ မေန႔က စာဆိုေတာ္ေန႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ စာဆိုေတာ္ေန႔ဆိုတာက နတ္ေတာ္လဆန္း (၁)ရက္ေန႔ ကတည္းက ၿပီးခဲ့ၿပီေလ။ အခုဟာက တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီေလ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စာဆိုေတာ္ေန႔မွာ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာကို အခုမွလုပ္ျဖစ္တာဆိုရင္လည္း စာဆိုေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္လို႔ပဲ သံုးသင့္တယ္လို႔ ျမင္မိလို႔ပါ။

စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အစီအစဥ္ (၇)ခု
စာေပေဟာေျပာပြဲလို႔ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြေ၀၊ ဗီႏုိင္းစေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာခဲ့ေပမယ့္ မေန႔က ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ နည္းနည္းစိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ခင္ဗ်ားမ်က္စိထဲမွာ ေျပးျမင္မိတဲ့ ပံုစံကို အရင္ဆံုးေတြးၾကည့္ပါ။ ဒီလိုမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေနမလား။ ေဟာေျပာပြဲသြားမယ္၊ စာေရးဆရာေတြက တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ တက္ေျပာမယ္၊ ၿပီးရင္ စာေရးဆရာေတြကို လက္ေဆာင္ေပးမယ္။ ဒီေလာက္ပဲမလား။ ကၽြန္ေတာ္ယခင္ ႀကံဳဖူးသမွ်ကလည္း အဲဒီအတုိင္းပါပဲ။ မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲကေတာ့ ဒီလိုပါ။
အစီအစဥ္ (ပထမပိုင္း)
(၁) အခမ္းအနားဖြင့္လွစ္ေၾကာင္း ေၾကညာျခင္း
(၂) ခယကဥကၠ႒က စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားျခင္း
(၃) စာဆိုေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ သ၀ဏ္လႊာကို ဖတ္ၾကားျခင္း
(၄) စာဆိုေတာ္ေန႔အထိမ္းအမွတ္ အထက္တန္း၊ အလယ္တန္းအဆင့္ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ဆုရရွိသူမ်ားအား ဆုခ်ီးျမႇင့္ျခင္း
(၅) အလွဴေငြမ်ား ေပးအပ္လွဴဒါန္းျခင္း
(၆) ၿမိဳ႕နယ္ စာေပႏွင့္ စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႔ ဥကၠ႒မွ ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားျခင္း
(၇) အခမ္းအနားအစီအစဥ္ ပထမပိုင္းၿပီးဆံုးေၾကာင္း ေၾကညာျခင္း

အစီအစဥ္ (ဒုတိယပုိင္း)
ပထမပိုင္းလို႔ သူတို႔ေျပာသြားတာ ၾကားရလို႔ ဒုတိယပိုင္းလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လုိက္ရတာပါ။ လံုး၀ကို ႀကိဳတင္ေၾကညာထားျခင္း မရွိဘူး။

ကဲျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ။ အဲဒီအစီအစဥ္ (၇)ခုအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူလုိက္သလဲဆိုတာကို ေျပာျပရင္ ခင္ဗ်ား အံ့ၾသသြားဦးမယ္။ ည (၇) နာရီက စခဲ့တဲ့ အစီအစဥ္ေတြဟာ ည (၈)နာရီခြဲမွ ၿပီးသြားတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲကို တက္လာတဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အဖိုးတန္လွတဲ့ အခ်ိန္တစ္နာရီခြဲေလာက္ကို ညာယူသြားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံစားလုိက္ရတယ္။ ငါတို႔စီစဥ္တဲ့ပြဲကို လာတက္တာ၊ ငါတို႔လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မွာပဲဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔မ်ား လုပ္ေနၾကသလားလို႔ မေတြးရဲေတြးရဲ ေတြးၾကည့္မိေနေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိတဲ့အတုိင္း အမွန္အတိုင္းေျပာပါမယ္။ ဆိုခဲ့ပါ အစီအစဥ္ (၇)ခုကို လံုး၀ကို စိတ္မ၀င္စားပါ။ (စာဆိုေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ သ၀ဏ္လႊာက လက္ခံလို႔ရပါတယ္။) ဒီလုိအခ်ိန္မွာ လံုး၀ကို ေပါင္းၿပီးမလုပ္သင့္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဆုယူတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔၊ ဆုဗန္းကိုင္ေက်ာင္းသူေလးေတြကို ေရွ႕တန္းေတြမွာ ေနရာေပးထားတာဆိုေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲအႏွစ္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးေတြချမာ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ ဟိုလွည့္ဒီလွည့္နဲ႔ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္ လုပ္ၾကေတာ့ ေနာက္က နားေထာင္ေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား အာ႐ံုပ်က္ရသလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါဗ်ာ။ ခုနစ္တန္း၊ ရွစ္တန္းကေလးေတြကို အတင္းကာေရာ ခန္းမထဲ ထည့္ထားသလို ျဖစ္သြားတာကိုး။ စာေရးဆရာႀကီးေတြကို ေအာက္မွာထုိင္ခုိင္းထားၿပီး ဘာမွမဆုိင္တဲ့လူေတြက တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေရခင္းျပေနတာကလည္း အေတာ္ေတာ့ ရယ္စရာေကာင္းသလိုႀကီးပါဗ်ာ။ မသိရင္ သူတို႔ေဟာေျပာတာကို စာေရးဆရာႀကီးေတြက လာနားေထာင္သလိုေတာင္ ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ေျပာလုိက္ၾကတာမ်ား အားပါးတရ၊ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ရွိလြန္းလို႔ေတာင္ ခက္ေနတယ္လို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕။

႐ုပ္အပ်က္ဆံုးနဲ႔ အဆိုးဆံုးကို ေျပာဦးမယ္။ အစီအစဥ္ပထမပိုင္း ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေခတၱ ၅ မိနစ္ နားပါမယ္ဆိုၿပီး ေၾကညာလုိက္တာပါပဲ။ ပရိသတ္ေတြဆိုတာ ႂကြက္စီႂကြက္စီေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ ထြက္လုိ႔မလြယ္ပါဘူးဆိုမွပဲ အတြင္းကထြက္လာတဲ့လူေတြအတြက္ ေနရာေတြ ထေပးရ၊ ဖယ္ေပးရ၊ ခုံေတြေနရာေတြေရြ႕ရနဲ႔ အေတာ္ကို ႐ုပ္ပ်က္သြားတယ္။ အဲဒါကို စာေရးဆရာႀကီးေတြထဲကပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတစ္ေယာက္ကပဲ သေဘာေပါက္သြားသလား မသိပါဘူး။ ေခတၱမနားေတာ့ပါဘူး။ အစီအစဥ္ကို ျပန္ဆက္ပါမယ္ဆိုၿပီး ပထမဆံုး ေဟာေျပာမယ့္ စာေရးဆရာကို ဖိတ္ၾကားလိုက္ေတာ့ ပိုဆိုးသြားတယ္။ ထြက္တဲ့လူေတြက ထြက္ေနၿပီ။ ထြက္မလို ထုိင္မလိုျဖစ္ေနတဲ့ ပရိသတ္က ျဖစ္ေနၿပီ။ ေစာေစာက အျပင္မွာ ထိုင္ခံုေနရာမရေသးလို႔ မတ္တတ္ျဖစ္ေနသူေတြက အထဲကို ၀င္လာၿပီး ထသြားတဲ့လူေတြေနရာေတြကို ၀င္ထိုက္လုိက္ၾကတယ္။ ေခတၱနားမယ္ဆိုလို႔ အျပင္ထြက္သြားတဲ့ လူေတြချမာ ျပန္၀င္လာေတာ့ ေနရာမရွိေတာ့ဘူး။ ေျပာလို႔ကလည္း မျဖစ္ျပန္ဘူး။ ေနရာအတိအက် သတ္မွတ္ထားတာလည္းမဟုတ္၊ "အဲဒါ က်ဳပ္ေနရာဗ် ဖယ္ေပး"လို႔လည္း ေျပာလို႔ကလည္း မေကာင္းေတာ့ အေတာ္ကို ကသိကေအာက္ေတြ ျဖစ္ကုန္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

ထလိုက္၊ ထုိင္လိုက္၊ လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြျပလုိက္၊ ဆူညံလိုက္နဲ႔
ေခါင္းစဥ္ကိုျမင္ေတာ့ ဟာ… ဘယ္လိုႀကီးလဲလို႔ ထင္စရာႀကီးပါေနာ္။ ဒီလိုပါ၊ ေရွ႕မွာ စာေရးဆရာႀကီးေတြက ေဟာေျပာေနၿပီ။ ပရိသတ္ကလည္း အာ႐ံုစ်ာန္၀င္စားၿပီး ၿငိမ္သက္ၿပီး နားေထာင္ေနၾကၿပီ။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ ျပန္/ဆက္ တူညီ၀တ္စံု၀တ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြက ၀င္လာလုိက္၊ ဟိုဘက္တိုးပါဦး၊ ဒီဘက္တိုးပါဦးဆိုၿပီး သူတို႔၀င္ထိုက္လိုက္၊ ထသြားလိုက္၊ အျခားလူေတြကို ေနာက္ကေန ဆြဲေခၚလာလိုက္၊ ဟိုဘက္ျခမ္းနဲ႔ဒီဘက္ျခမ္း လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြျပၿပီး အမူအရာေတြ လုပ္ျပလုိက္နဲ႔ မ်က္စိေရွ႕မွာ မၾကည့္လည္း ျမင္ေနရေတာ့တာကိုး။ အေပၚက ေျပာတာကို အာ႐ံုထားရတာက တစ္ဖက္၊ သူတို႔ေတြ ဆတ္ဆလူးခါေနတာကို ၾကည့္ရတာကတစ္ဖက္နဲ႔ အေတာ္ကို စိတ္ညစ္စရာႀကီးပါ။ အဲဒါက ေဟာေျပာပြဲ မၿပီးမခ်င္းႀကံဳခဲ့ရတာေတြပါ။ အဆိုးဆံုးက ခန္းမအ၀င္ေပါက္မွာစုၿပီး စကားေတြေျပာေန၊ ရယ္ေမာေနၾကတဲ့ ကိစၥပါ။ အထဲမွာ စာေရးဆရာေတြက ေဟာေျပာေနတယ္၊ ပရိသတ္ကလည္း ၿငိမ္သက္ၿပီး နားေထာင္ေနတယ္။ အဲ… စာေရးဆရာက ေရေသာက္တဲ့အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေျခအေနအရ လိုအပ္လို႔ ခဏနားလိုက္တဲ့အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿငိမ္သက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္က၀င္ေပါက္မွာ စကားစုေျပာၿပီး ရယ္ေမာေနၾကတဲ့ အသံေတြက အတုိင္းသားႀကီးကို ၾကားေနၾကရတာေပါ့။ ပရိသတ္ေတြချမာ ေနာက္ကို ေခါင္းကေလးေတြ ငဲ့ၾကည့္ရတဲ့အထိ ျဖစ္သြားရတာေပါ့။ အျပင္က ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ သိပံုလည္းမရ၊ ဂ႐ုစိုက္ပံုလည္း မရပါဘူး။ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ အမွန္တကယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေတြက ပြဲစီစဥ္သူေတြပဲ၊ သူတို႔ေတြက ပိုၿပီး တန္ဖိုးထား၊ ေလးစားရမွာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို႔ေတြၾကည့္ရတာ လံုး၀ကို စိတ္၀င္စားပံုမရဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ ငါတို႔ေတြက နားေထာင္စရာ မလိုဘူးလို႔မ်ား ခံယူထားၾကသလား မသိပါဘူး။ တကယ့္ကို ေယာင္းမေတြပါဗ်ာ။

ေမတၱာရပ္ခံထားေသာ္လည္း
အခမ္းအနားမစခင္ကတည္းက အခမ္းအနားမွဴးက ေၾကညာထားပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး တယ္လီဖုန္းမ်ား ပိတ္ထားေပးၾကပါရန္တဲ့။ အမယ္ေလး… အဲဒီလို ေၾကညာထားလို႔လား မသိပါဘူး။ လာလိုက္တဲ့ တယ္လီဖုန္းဆိုတာ ဟိုနားက အသံထြက္လာလိုက္၊ ဒီနားက အသံထြက္လာလိုက္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ တိုးတိုးသက္သာလည္း မဟုတ္ဘူး။ Ring Tone ေတြကလည္း သိတဲ့အတိုင္းပဲ နာမည္ႀကီးသီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ။ အမယ္… အလန္႔တၾကား၊ အားနာစြာနဲ႔ ပိတ္ပစ္လုိက္တယ္ မထင္နဲ႔ခင္ဗ်။ ျပန္ေျပာေနတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဘးက ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က အဲဒီလို ေျပာေနတာကို ကုိယ္တုိင္ႀကံဳခဲ့ရတာပါ။ ေရွ႕ကို နားေထာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဘးကေနၿပီးေတာ့ ေလသံနဲ႔လည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ "ေအး… ငါအခု စာေပေဟာေျပာပြဲေရာက္ေနလို႔… ေအးေလ…. ဘယ္ေလာက္ရလို႔လဲ… အရင္ေျပာထားတဲ့အတုိင္းပဲေလ" စသျဖင့္ အတိုင္းသား ၾကားေနရတာဟာ စာေပေဟာေျပာပြဲကို နားေထာင္တဲ့ေနရာမွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိမလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ နားရင္းကို ထအုပ္ပစ္လုိက္ခ်င္တာ။ သူေတာင္ လူလိုမသိေသးတာပဲ၊ ငါလည္း ကိုင္ထည့္လုိက္မယ္၊ ၿပီးမွျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကို အေတာ္ေလးကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ရတယ္။

ဘာကိစၥလာၾကတာလဲ
စာေပေဟာေျပာပြဲကိုလာတာဟာ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာတာကို နားေထာင္ခ်င္လြန္းတဲ့အတြက္ လာၾကတာလို႔ နားလည္ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွကို နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ စာေပေဟာေျပာပြဲကို ဘာကိစၥ လာၾကတာလဲဆိုတာကို အခုထိ စဥ္းစားလို႔မရေသးပါဘူး။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာ ျဖဴသလား၊ ညိဳသလားမသိလို႔ လာတက္ၾကတာလား၊ စာေရးဆရာႀကီးေတြဆိုေတာ့ ဘယ္လိုပံုစံေတြလည္း မသိဘူးဆိုၿပီး လာၾကည့္ၾကတာလား၊ သူမ်ားေတြ စာေပေဟာေျပာပြဲ သြားမယ္ဆိုလို႔ ငါလည္းသြားဦးမွပါဆိုၿပီး ေရာက္လာၾကတာလား။ မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ စာေရးဆရာႀကီးေတြက စင္ေပၚမွာ သူတို႔ကုိယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ၊ အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ ဖတ္မွတ္ထားတဲ့အထဲက ေကာင္းႏိုးရာရာေတြ၊ သူတို႔အေတြးအေခၚေတြကို အားေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔ ေဟာေျပာေနၾကတယ္။ ဒီလိုနာၾကားခြင့္ဆိုတာလည္း အၿမဲတမ္းရႏုိင္တာ မဟုတ္။ အခုလိုမ်ိဳး လုပ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ သူတို႔ဆီကေန ၾကားရတာေလးေတြကို မွတ္သားရ၊ ဆင္ျခင္ရတာမ်ိဳးမဟုတ္လား။ အဲဒါကိုဗ်ာ ဆရာႏြမ္ဂ်ာသိုင္းက စ်ာန္လည္း၀င္၊ အရွိန္ကလည္းရလာေတာ့ ေဟာေျပာလုိက္တာ ည ၁၂ နာရီထိုးခါနီးအထိ ျဖစ္ေနၿပီ။ နားေထာင္ရတာလည္း ဘာေကာင္းသလဲမေမးနဲ႔၊ အေဟာအေျပာကလည္းေကာင္း၊ ေျပာတာေတြကလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းဆိုေတာ့ အျခားပရိသတ္ေတြေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မွတ္စုစာအုပ္ကိုေတာင္ ငံု႔ၿပီး မမွတ္ႏုိင္ဘူး။ ဆရာႏြမ္ဂ်ာသိုင္းဆီကိုပဲ မ်က္လံုးေတြအားလံုး ေရာက္ေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ပရိသတ္ေတြက လႈပ္လႈပ္ရြရြ၊ ဖုန္းသံကထျမည္ေသး၊ နာရီကလည္း တၾကည့္ၾကည့္လုပ္ၾက၊ ခံုေတြဖယ္ၿပီး ျပန္တဲ့လူေတြကလည္း ထျပန္ၾကဆိုေတာ့ ခံုေရႊ႕သံေတြကလည္း ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ထြက္လာေသးတယ္။ အေတာ္ေလးကို စိတ္ညစ္ဖို႔၊ စိတ္တိုဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ ရန္ကုန္ကေနၿပီး အေ၀းႀကီးက လာေဟာေျပာတဲ့လူကေတာင္ အေပၚမွာ မတ္တတ္ရပ္ႀကီးနဲ႔ ေျပာေနႏုိင္ေသးတာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေအာက္မွာ ထုိင္ခံုေလးမွာ အခန္႔သားထုိင္ၿပီး နားေထာင္ရတာကို ဘာျဖစ္လို႔ မထိုင္ႏုိင္ၾကတာလဲဆိုတာကို မစဥ္းတတ္ဘူး။ အလုပ္ေတြရွိရင္လည္း နဂိုကတည္းက မလာနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ညည့္နက္ရင္ ျပန္မွာဆိုရင္လည္း အစကတည္းက ေနာက္ပိုင္းမွာထိုင္ပါ့လား။ အခုေတာ့ ထုိင္တဲ့ေနရာက ေရွ႕ဆံုးတန္းေတြမွာ၊ ၿပီးေတာ့ မတ္တတ္ရပ္လုိက္၊ ဟိုလူ႔ရွာ၊ ဒီလူ႔ရွာလုပ္လုိက္နဲ႔။ အေတာ္ကို ေအာက္တန္းက်တဲ့လူေတြပါဗ်ာ။ လံုး၀လည္း ရွက္ပံု၊ အားနာပံုမရသလို၊ သူတို႔လုပ္ေနတာေတြကလည္း ဘာမွအထူးအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး ဆိုတဲ့ပံုစံနဲ႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနၾကတာ၊ တခ်ိဳ႕ဆို စကားေတာင္ တြတ္တြတ္ထိုးၿပီး ေျပာေနၾကေသးတယ္။ ဆရာႏြမ္ဂ်ာသိုင္းက အေပၚကေနၿပီးေတာ့ ၿပီးေတာ့မွာပါဗ်ာလို႔ ေမတၱာရပ္ခံရတဲ့အထိ ႐ုပ္ပ်က္လွပါတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ နားေထာင္ေနရင္း ေဒါသေတြ အလိပ္လိုက္ထြက္ေနရတဲ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ပဲ အေတာ္သနားသြားတယ္။

ၾကည္ႏူးစရာျမင္ကြင္း
ဆရာႏြမ္ဂ်ာသိုင္းချမာ မၿပီးခ်င္ၿပီးခ်င္နဲ႔ အဆံုးသတ္လိုက္ရတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲၿပီးလို႔ ခန္းမကေန ျပန္ထြက္လာေတာ့ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ျမင္ရပါတယ္။ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ အမ်ိဳးသားသံုးေယာက္က အေပါက္မွာ ထြက္လာတဲ့လူေတြကို ႏႈတ္ဆက္ေနတာပါ။ "ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္" ဆိုၿပီး ထြက္လာတဲ့လူေတြကို ႏႈတ္ဆက္ေနတာပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ စီစဥ္ခဲ့သူေတြထဲက အခ်ိဳ႕ထင္ပါရဲ႕။ ၀တ္စံု၀တ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔မ်ားေတာ့ ကြာပါ့လို႔ ေတြးရင္း သူတို႔လုိက္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ေနတာေလးေတြကိုၾကည့္ရင္ ျပန္ခါနီးမွာ ၾကည္ႏူးခဲ့ရေၾကာင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္းခင္ဗ်ား။

သီးသန္႔ပို႔စ္ေရးပါ့မယ္
စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာခဲ့သမွ်ေတြထဲက ကၽြန္ေတာ္မွတ္သားမိသမွ်ကို သီးသန္႔ပုိ႔စ္တစ္ခု ေရးပါမယ္။ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ေဟာေျပာခဲ့သမွ်ကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲကို သြားခဲ့ရတဲ့ဒုကၡ၊ ေပးခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္၊ ပင္ပန္းခဲ့သမွ်ထက္ အမ်ားႀကီးပိုတန္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ေဟာေျပာတာေတြကို ဒီပို႔စ္မွာေရးရင္ ေရာေထြးသြားမွာစိုးလို႔ပါ။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ဖတ္႐ႈၾကပါဦးလို႔ ႀကိဳတင္ေၾကာ္ျငာရင္း….။

အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
နံနက္ ၀၇ နာရီ ၁၄ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics