Wednesday, February 03, 2010

လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းမႈ - ေအာင္ထြဋ္


မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ရွိတတ္ပါသည္၊ ရွာၾကည့္ပါဟု စာေရးသူ၏ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဆရာတစ္ဦးက ေျပာဖူးပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၇ ႏွစ္အတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ စနစ္ေျပာင္းရန္ ျပဳလုပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္သည္။ မည္သို႔ေသာရလဒ္ ျဖစ္သည္ျဖစ္ေစ အေပၚထပ္ အေဆာက္အဦပံုသဏၭာန္ ေျပာင္းမည္ျဖစ္သည္။ Objectionable မဟုတ္လွ်င္ Acceptable ဟု သတ္မွတ္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု စာေရးသူကို အာဆီယံသံတမန္တစ္ဦးက အလြတ္သေဘာ ေျပာဖူးပါသည္။

ႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေသာအခါ သက္ဆိုင္ရာ ႏုိင္ငံေရးပါတီအသီးသီးက မိမိတို႔ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရသင့္ေၾကာင္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သက္ေသထူၾကေလ့ရွိသည္။ အာဏာရပါတီက ထိုသို႔သက္ေသထူေသာအခါ ျပည္သူလူထု၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ဖန္တီးေပးျခင္းျဖင့္ ထိုသို႔ေသာ သေဘာထားရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထူၾကေလ့ရွိသည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းသက္ဆင္၏ အႀကံေကာင္းတစ္ခ်က္သည္ ယေန႔တုိင္ ျပည္သူအမ်ားစု၏ ေထာက္ခံမႈကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ Need Structure ေခၚ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုၾကည့္၍ သက္ဆုိင္ရာအလႊာအလိုက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာပံုမွာ Maslow’s Needs ဟု ေခၚေသာ သီအိုရီျဖစ္သည္။ လူတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားသည္ အလႊားအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနၿပီး တစ္ခုရလွ်င္ ေနာက္တစ္ခု ရလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ေအာက္ဆံုးမွစ၍ အဆင့္ဆင့္တက္လာသည္ဟု ဆုိသည္။

၅။Self Actualization မိမိကုိယ္ကုိယ္ ရွာေဖြေတြ႔ရွိျခင္းအသိပညာ၊ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္စြမ္း၊ ထိုးထြင္းသိျမင္ႏုိင္စြမ္း၊ သိရွိသမွ်ကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္၊ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ရွာေဖြေတြ႔ရွိျခင္း
၄။esteem ဂုဏ္သေရစိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ ေက်နပ္မႈ၊ အာဏာ၊ ဂုဏ္သေရ၊ အဆင့္အတန္း၊ ၾသဇာ၊ အသိအမွတ္ျပဳခံရမႈ
၃။ပိုင္ဆုိင္မႈဆုိင္ရာ လိုအပ္ခ်က္ခ်စ္တတ္ျခင္း၊ အခ်စ္ခံလိုျခင္း၊ ၀င္ဆံ့လိုျခင္း၊ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈရွိလိုျခင္း (စိတ္ပိုင္းလိုအပ္ခ်က္)၊ အိမ္၊ ကား၊ ဖုန္း (႐ုပ္ပိုင္း) ပိုင္ဆုိင္ခြင့္
၂။လံုၿခံဳမႈဆုိင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအမိုးအကာ၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈ၊ ေနထုိင္သြားလာ ဆက္သြယ္ေရး၊ က်န္းမာေရး
၁။စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ား(eat, sleep, sex) အိပ္၊ စား၊ ကာမဂုဏ္


မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ ကနဦးႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ၁ ႏွင့္ ၂ တို႔ကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္လွ်င္ ျပည္သူအမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈကို ရရွိႏိုင္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သက္ဆင္သည္ အဆိုပါ ဒုတိယအဆင့္ လံုၿခံဳမႈကို လုပ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

လူတို႔၏ ကနဦးလိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ အေျခခံစိတ္ဆႏၵမ်ား ျဖစ္သည့္ အိပ္၊ စား၊ ကာမကိစၥ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေရး ျဖစ္သည္။

ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လာေသာအခါ လံုၿခံဳ၍ သက္ေသာင့္သက္သာရွိသည့္ ေနစရာ၊ သြားစရာ၊ ဆက္သြယ္စရာမ်ား လုိအပ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုထက္ အဆင့္ျမင့္လာေသာအခါ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္လုိျခင္း၊ ၀င္ဆံ့လုိျခင္း၊ ခ်စ္တတ္ျခင္း၊ အခ်စ္ခံလုိျခင္းမ်ား ရွိလာတတ္သည္။ ႐ုပ္၀တၳဳမ်ားျဖစ္သည့္ အုိးပိုင္၊ အိမ္ပိုင္၊ ကားပိုင္၊ ဖုန္းပိုင္ စသည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား ရွိခ်င္လာသည္။

ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လာေသာအခါ ဂုဏ္သေရ၊ ၾသဇာ၊ အာဏာ၊ အဆင့္အတန္း စသည္မ်ား လုိအပ္လာသည္။

အဆင့္ျမင့္လာေသာ လူသားသည္ Self Actualization ေခၚ အသိဉာဏ္ကိစၥ၊ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈဆုိင္ရာ၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈဆုိင္ရာမ်ား၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ စသည္တို႔ လုိအပ္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳကာလ ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ေအာက္တြင္ အမွတ္စဥ္ထိုးထားေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျမင္ေတြ႔လာရသည္ကို စာဖတ္သူမ်ား သတိျပဳမိမည္ ထင္ပါသည္။

၁။ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ား
၂။ အျခားအေျခခံက်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး အကူအညီမ်ား
၃။ (ယ) နံပါတ္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား
၄။ လူစီးဘတ္စ္ကားႏွင့္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားတင္သြင္းခြင့္
၅။ ငါးသိန္းတန္ တယ္လီဖုန္း
၆။ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ တင္သြင္းခြင့္
၇။ ပုဂၢလိကဒီဇယ္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီျဖန္႔ျဖဴးခြင့္
၈။ ပုဂၢလိကေဆး႐ံုမ်ား ဖြင့္လွစ္လုပ္ကိုင္ခြင့္
၉။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား ဖြင့္လွစ္လုပ္ကိုင္ခြင့္
၁၀။ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား

အမွတ္စဥ္ (၁) မွ (၉)သည္ အဆင့္ (၂) ျဖစ္သည္။ ေနထိုင္၊ သြားလာဆက္သြယ္ေရး၊ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ လံုၿခံဳမႈ (Secureness) မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။ အမွတ္ (၁၀)သည္ အဆင့္ (၃) ျဖစ္သည္။ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခြင့္၊ အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္ခြင့္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ Needs ေခၚ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီေရးကို အေျဖ Solution အျဖစ္ ေျပာၾကားေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မေသခ်ာပါ။ ထိုလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးရန္အလို႔ငွာ ဒီမိုကေရစီကို အေျဖအျဖစ္ ေတာင္းဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္လွ်င္ အမွတ္စဥ္ (၁)မွ (၉) ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းမ်ားသည္ ထိေရာက္ပါလိမ့္မည္။ ဒီမိုကေရစီကို ေတာင္းဆိုေနျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီရလိုေသာေၾကာင့္ သက္သက္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ကား ၎တို႔၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းသည္ ထိေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။

အမွန္အားျဖင့္ အေပၚထပ္အေဆာက္အဦကို ျပင္သည္ဆိုျခင္းမွာ ႏုိင္ငံကို အသစ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို တည္ေဆာက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးကို တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္း၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို စနစ္တစ္ရပ္ျဖင့္ ေဆာင္ၾကဥ္း၍ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ပန္းတုိင္ေရာက္ေစျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားက ျပဳလုပ္ၾကေလ့ရွိသည့္ Campaign Strategy ဆိုသည္မ်ားမွာ ဤသေဘာတရားကို အေျခခံ၍ ေရးဆြဲထားၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

(The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၆ အမွတ္ ၁၃ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics