Tuesday, February 02, 2010

Don't be late! Care appointments!


ေတြ႔ဆံုမႈ၊ ခ်ိန္းဆိုမႈအတြက္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ႀကိဳတင္ၿပီး ေရာက္ရွိသင့္ပါသလဲ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေနာက္က်တာ၊ ခ်ိန္းဆိုေနရာကို မသြားႏိုင္ေတာ့တာမ်ိဳး ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘယ္လို ေျဖရွင္းသင့္ပါသလဲရွင္။

ေတြ႔ဆံုၾကဖို႔ သတ္မွတ္ထားခ်ိန္ထက္ေစာၿပီး ေရာက္ရွိရမွာပါ။ ဒီေနရာမွာ ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဦးဆံုး တျခားအဖြဲ႔အစည္းက ဖိတ္ၾကားလို႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကဖို႔ သတ္မွတ္ထားခ်ိန္ထက္ ငါးမိနစ္ ကေန ဆယ္မိနစ္ ႀကိဳတင္ေရာက္ရွိတာကို လူအမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ Privacy (အေႏွာင့္အယွက္မွ ကင္းေ၀းမႈ) ကို ခ်ိဳးေဖာက္တယ္လို႔ မယူဆၾကပါဘူး။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ၁၅ မိနစ္-နာရီ၀က္ ေစာၿပီး ေရာက္ေနမယ္ဆိုရင္ တျခားသူ (အဖြဲ႔အစည္း)ရဲ႕ Privacy ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တစ္စံုတစ္ဦးရဲ႕႐ံုးခန္း၊ အလုပ္စားပြဲမွာ ေတြ႔ဆံုရမယ္ဆိုရင္ ပိုသတိမူဖို႔ လိုပါတယ္။ ကုိယ္အလုပ္မ်ားေနတုန္းမွာ တျခားတစ္ေယာက္က ထိုင္ေနၿပီး ကုိယ့္ကိုၾကည့္ေနမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္ကိုေစာင့္ေနမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

ကိုယ့္လုပ္ငန္းဌာနတြင္းမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆိုရင္လည္း ေတြ႔မယ့္ေနရာဆီ "ေစာေစာ" ေရာက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "ေစာေစာ" ဆိုတာဟာ သံုးမိနစ္ ကေန ငါးမိနစ္ အခ်ိန္တာကို ဆိုလိုပါတယ္။ ကုိယ့္ဘက္က ၀ီရိယလြန္လို႔ တျခားသူရဲ႕ အဖိုးတန္မိနစ္ေတြ မထိခိုက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကုိယ့္လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္၊ ကုိယ့္အထက္လူႀကီးရဲ႕ အခန္းတြင္းမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမယ္ဆိုရင္လည္း "နည္းနည္းေစာေနေသးလို႔ ဒါကို လက္စသတ္လုိက္ဦးမယ္" ဆိုတာမ်ိဳး ကုိယ့္ကို မႏွင္ရေအာင္ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတိအက် ေရာက္ပါေစ။

ဒီေနရာမွာ အသိေပးခ်င္တာကေတာ့ ေတြ႔ဆံုဖို႔ခ်ိန္းဆိုလိုက္တုိင္း အၿမဲတမ္း အေစာႀကီးေရာက္ေနတတ္တဲ့ အေလ့အထဟာ ကုိယ့္အတြက္ အေကာင္းထက္ အဆိုးျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိေနတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ကုိယ့္လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္အထက္လူႀကီးက ခင္ဗ်ားမွာ "အခ်ိန္ေတြ ပိုေနတယ္၊ အားေနတယ္" လို႔ ယူဆသြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးမႈစတင္ဖို႔ ေစာင့္ဆုိင္းခ်ိန္အတြင္း ၿပီးႏိုင္မယ့္ အလုပ္တစ္ခုခုကို ကုိယ့္နဲ႔တစ္ပါတည္း ယူသြားၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါ။

အခ်ိန္တိက်တာ၊ လတ္တေလာ ခ်က္ခ်င္းတံု႔ျပန္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တာေတြဟာ ခ်ီးက်ဴးတန္ဖိုးထားစရာ အရည္အခ်င္းေတြ ဆိုေပမယ့္ လြန္ကဲတဲ့၀ီရိယေၾကာင့္ အျမင္မလြဲမွားေစဖို႔ကိုေတာ့ သတိမူရပါမယ္။

ေတြ႔ဆံုဖို႔ ခ်ိန္းဆိုထားခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်မယ္ဆိုရင္…
ဒီလိုေနာက္က်တာမ်ိဳးဟာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေရွာင္လႊဲႏုိင္တဲ့ ကိစၥရပ္မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမးခြန္းရွင္အေနနဲ႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနရမယ့္ တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ေလးစားမႈ၊ သိတတ္စာနာမႈျပသဖို႔၊ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကာကြယ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့မွာ ေသခ်ာေနၿပီဆိုတာနဲ႔ (ဥပမာ - ကားပ်က္တာ၊ ကားလမ္း ပိတ္မိေနတာမ်ိဳးဆိုရင္) လာေနေၾကာင္း၊ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခန္းမွန္းဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ ေရာက္မွာျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္အသိေပးရပါမယ္။ ခုအခ်ိန္မွာ မိုဘုိင္းလ္ဖုန္းေတြ၊ ဆက္သြယ္ေရးဖုန္းေတြနဲ႔ အလြယ္တကူ ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ကုိယ့္ကို ဆက္ေစာင့္ေနမလား၊ ေတြ႔ဆံုမယ့္အစီအစဥ္ကို ဖ်က္မလားဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္နဲ႔ေတြ႔ဆံုမယ့္သူထံ ဆက္သြယ္ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္နဲ႔ အတြင္းေရးမွဴးလို ကုိယ့္မက္ေဆ့ခ်္ကို တစ္ဆင့္လက္ခံ ေျပာဆိုေပးမယ့္ ပုဂၢိဳလ္အမည္တို႔ကို တစ္ပါတည္း ယူေဆာင္သြားရပါမယ္။ ဖုန္းဆက္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူးဆိုရင္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေတာင္းပန္စကား ဆိုရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ေျပာတာထက္ ေတာင္းပန္စကားေျပာဖို႔ကသာ အေရးႀကီးေၾကာင္း သိမွတ္ထားပါ။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းဆိုရင္လည္း ေဖာ္ျပပါနည္းအတုိင္း လုိက္နာရပါမယ္။

ေတြ႔ဆံုခ်ိန္းဆိုမႈ ပ်က္ကြက္ရင္…
ေသခ်ာေပါက္ ေတာင္းပန္ရပါမယ္။ ခင္ဗ်ားက အေရးေပၚအလုပ္ေၾကာင့္ အလုပ္စားပြဲကေန မထႏုိင္ေသးခ်ိန္မွာ ဖုန္းဆက္လာသူက ခင္ဗ်ားရဲ႕ Client မစၥတာဘစ္ခ္၊ ေတြ႔ဖို႔ခ်ိန္းထားတဲ့ေနရာမွာ သူေရာက္ေနတာ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ ရွိေနၿပီ၊ ဒီေတာ့မွ မွတ္ထားတဲ့ျပကၡဒိန္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ၾကည့္မိတယ္။ ခင္ဗ်ားက မ်က္စိလွ်မ္းသြားတာ၊ အခုမွသြားရင္ ေနာက္ထပ္ နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာမွ ခ်ိန္းတဲ့ေနရာကို ေရာက္မယ္၊ မစၥတာဘစ္ခ္က ဆက္မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့လို႔ ျပန္ေတာ့မယ္ ဆိုပါစို႔။

စည္းကမ္းခ်က္တစ္ခု အျဖစ္ ေနာက္ေန႔အတြက္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ိန္းဆိုမႈေတြမွတ္တဲ့ ျပကၡဒိန္ကို မနက္ေစာေစာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေန႔လယ္ဘက္မွာ တစ္ရက္ႀကိဳတင္ၿပီး ပံုမွန္ၾကည့္ထားပါ။ ကိုယ့္ Client၊ ကိုယ့္အထက္လူႀကီးနဲ႔ ခ်ိန္းဆိုမႈပ်က္ကြက္တာဟာ ဆိုးက်ိဳးရလဒ္ ျဖစ္ေစႏုိင္တာေၾကာင့္ ဖုန္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အီးေမးလ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ရက္ႀကိဳတင္ၿပီး တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္က လက္ခံေတြ႔ဆံုႏိုင္-မႏုိင္၊ ေတြ႔မယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာတို႔ကို ေသခ်ာေအာင္ လုပ္ပါ။

ကုိယ့္ဘက္က ပ်က္ကြက္ခဲ့ၿပီ ဆိုပါစို႔၊ ဆိုခဲ့ပါအတိုင္း ေတာင္းပန္ဖို႔ကသာ အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ မွားယြင္းခဲ့ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအမွားကို တာ၀န္ယူရပါမယ္။ မစၥတာဘစ္ခ္ ကိစၥမ်ိဳးမွာဆိုရင္ သူ႔ဘက္က ဖုန္းဆက္လာတုန္း ကုိယ့္အေနနဲ႔ အစီအစဥ္ေျပာင္းလဲဖို႔ ေတာင္းပန္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သူ႔႐ံုးမွာ လာေရာက္ေတြ႔ဆံုလို႔ ရ-မရ ေမးျမန္းလို႔ ရပါတယ္။ တကယ့္လို႔ မရဘူးဆိုရင္ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ႏုိင္မလဲ ခ်ိန္းဆိုပါ။ သူဖုန္းဆက္လာခ်ိန္မွာ တစ္ခါတည္း ခ်ိန္းဆိုခြင့္ မရဘူးဆိုရင္လည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ျမန္ျမန္ ျပန္လည္ခ်ိန္းဆိုရပါမယ္။ ႏႈတ္အားျဖင့္ ေတာင္းပန္ၿပီးေပမယ့္လည္း ေတာင္းပန္စာ ပို႔ရပါမယ္။ တစ္ဖက္သားရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္အတြက္ ကုိယ့္အမွားကို ေတာင္းပန္ရင္း ေနာက္ဒီလိုမျဖစ္ေစရေၾကာင္း ၀န္ခံရပါမယ္။ ၀န္ခံတဲ့အတိုင္းလည္း လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။

(၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ CEO မဂၢဇင္း မွ Executive Etiquette က႑ကို ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics