ေငြေၾကးရွိန္၀ါျပည့္စံုေသာ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ စာသင္ေပးရန္ ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုမိန္းကေလးသည္ ယဥ္ေက်းရည္မြန္ၿပီး ဉာဏ္လည္း ထုိက္သင့္သေလာက္ သြက္လက္ေၾကာင္းကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္ သင္ယူလိုသည္က စာစီစာကံုးပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျခားျပ႒ာန္းစာမ်ားအတြက္ မလိုေတာ့။ သူ႔မွာ က်က္မွတ္စရာ မွတ္စုေတြ ဘာေတြကို အျခား (ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္) ထံမွ ရရွိၿပီးျဖစ္သည္။ စာစီစာကံုးကို ေကာင္းေကာင္းမေရးတတ္၍ ကၽြန္ေတာ္က သင္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။
ပထမဆံုး သူေျပာလုိက္ေသာ စကားက ကၽြန္ေတာ့္ကို အံ့အားသင့္သြားေစသည္။
"သမီး စာစီစာကံုးေကာင္းေကာင္း ေရးတတ္ခ်င္ပါတယ္ဆရာ။ သူမ်ားေတြလို ဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔မေရးတတ္ဘူး။ က်က္ရမွတ္ရမယ့္ ကဗ်ာတို႔ဘာတို႔လည္း ေပးပါ။ ကၽြန္မ က်က္ပါ့မယ္"
သူ႔ကိုၾကည့္ရသည္မွာ ဘာမဆို အာဂံုက်က္ပစ္လုိက္တာမ်ိဳး ျဖစ္ပံုရသည္။ ငယ္ငယ္ကလည္း ဆရာေပးလုိက္ေသာ မွတ္စုကို "သည္" "၏" မလြဲ ျပန္ေရးေပးလုိက္လွ်င္ အမွတ္ျပည့္ရသည္ဟူေသာ အသိႀကီးက ႐ိုးစြဲသားစြဲ ျဖစ္ေနပံုရသည္။ စဥ္းစားဉာဏ္ကို အားကိုးရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ဘဲ မွတ္ဉာဏ္ကိုသာ အားကိုးလာခဲ့ပံုရေနသည္။
သူ႔ကိုၾကည့္ေနရင္း လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလး ခ်ိဳခ်ိဳကို သြားၿပီးသတိရေနမိသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ေကာလိပ္တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပစာဒုတိယႏွစ္ ျမန္မာစာေလ့က်င့္ခန္းတြင္ အေရးခုိင္းထားသည္က ညေနဆည္းဆာ ႐ႈခင္းသာ။ ကၽြန္ေတာ္က နည္းျပဆရာဆိုေတာ့ နည္းျပတန္းကို ၀င္ရသည္ေပါ့။ ခ်ိဳခ်ိဳေရးထားလုိက္သည္က ေက်းလက္ညေနခင္း ႏြား႐ိုင္းသြင္းခ်ိန္အလွ၊ ႏြားေက်ာင္းသားကေလးေတြကလည္း ႏြားေက်ာေပၚမွာ တၿငိမ့္ၿငိမ့္စီးရင္း ပေလြတက်ဴက်ဴမႈတ္လုိက္လို႔ ေက်းရြာသူကေလးမ်ားကလည္း သနပ္ခါးပိန္းက်ားလိမ္းၿပီး ျမစ္ဆိပ္ကို ေရခပ္ဆင္းၾကလို႔၊ ဤသို႔အားျဖင့္ လြမ္းေမာၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ေရးဖြဲ႔ထားပါသည္။ သို႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို...
"ခ်ိဳခ်ိဳ နင္က ဘယ္ေဒသမွာ ေနသလဲ"
"ေမာင္ငံရပ္ထဲမွာပါ ဆရာ"
"ေတာရြာေတြ ဘာေတြမွာ ေနဖူးေသးသလား"
"မေနဖူးပါဘူးဆရာ"
"အလည္ေကာ ေရာက္ဖူးသလား"
"မေရာက္ဖူးပါဘူးဆရာ"
"ႏြားေက်ာင္းသားေလးေတြ ႏြားစီးၿပီး ပေလြမႈတ္လာတာကိုေကာ ျမင္ဖူးသလား"
သူကရယ္လ်က္
"ဟင့္အင္း... မျမင္ဖူးဘူးဆရာ"
"ေတာသူကေလးေတြ သနပ္ခါးပိန္းက်ားနဲ႔ ေရခပ္ဆင္းတာကိုေရာ ျမင္ဖူးသလား"
"ဟင့္အင္း မျမင္ဖူးဘူးဆရာ"
"ဟဲ့ ခ်ိဳခ်ိဳရဲ႕ ဒါျဖင့္ နင့္စာစီစာကံုးထဲမွာ နင္ကိုယ္တုိင္ ႀကံဳဖူးတာဆိုလို႔ ဘာတစ္ခုမွ မပါပါလား"
"စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြထဲမွာ ပါတာေတြကိုဖတ္ၿပီး အဲဒီအတုိင္း ေရးလုိက္တာပဲ ဆရာ"
"ခ်ိဳခ်ိဳ နင့္အသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ"
"ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္"
"နင့္တစ္သက္မွာ ညေနခင္းေတြ မေရတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ႀကံဳခဲ့ၿပီးၿပီ။ ၾကည္ႏူးစရာ ညေနခင္းေတြကိုလည္း ႀကံဳခဲ့လွၿပီ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ တစ္ေယာက္လုပ္ေနၿပီး ကိုယ္တကယ္ႀကံဳခဲ့ရဖူးတဲ့ ညေနခင္းေလးတစ္ခုအေၾကာင္းကိုေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ေရးမျပတတ္ဘဲ သူမ်ားညေနခင္းကို ကူးေရးေနရတယ္ဆိုေတာ့ ၾကားလို႔မွ မေကာင္းေတာ့ပါဘူးဟယ္။ နင္တို႔တစ္ေတြရဲ႕ စာစီစာကံုးေတြကို စစ္ေဆးအမွတ္ေပးေနရတာ ငါျဖင့္ တကယ္ကို ၿငီးေငြ႔မိတယ္။ ဖတ္ၾကည့္လုိက္ရင္ နင္တို႔နဲ႔ကို မေတြ႔ရေတာ့ဘဲ စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြကိုခ်ည္း ေတြ႔ေနရေတာ့တာပဲ။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ ေဆာင္းတြင္းခ်မ္းတာေတာင္မွ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ မခ်မ္းတတ္ၾကေတာ့ဘူး။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္၀ဲသုႏၵရ ဘယ္လိုေရးလုိက္တယ္။ ဦးရႊန္းက မည္သို႔ဖြဲ႔လုိက္တယ္" နဲ႔ ေရွးစာဆိုေတြကိုေခၚၿပီး ခ်မ္းေနရတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ မခ်မ္းတတ္ၾကေတာ့ဘူး။ ေျပာလုိက္ေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေဆာင္းတြင္းခ်မ္းတာေတာင္ ကိုယ့္ဘာသာမခ်မ္းတတ္လို႔ လူငွားၿပီး ခ်မ္းေနရတယ္ဆိုေတာ့ ေျပာေတာင္ မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး"
ကၽြန္ေတာ္ ထိုကဲ့သို႔ ေမာင္းမဲေျပာဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။ ေနာင္အခါ စာစီစာကံုးေခါင္းစဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေပးႏုိင္ခြင့္ ရွိသည့္အခါ ေရာက္လာေတာ့ လမ္းေဘးေရအိုင္ တို႔၊ သစ္ငုတ္တိုတစ္ခု တို႔၊ အကၽြန္ခ်စ္ေသာ သစ္တစ္ပင္ တို႔၊ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ေပးပစ္လုိက္သည္။ မွတ္ကေရာ။ ကိုယ့္ဘာသာ ေရးၾကေပေရာ့။
က်ိဳးေၾကာင္းျပစာစီစာကံုးေတြ ေပးျပန္ေတာ့လည္း ဖန္တစ္ေရာေတေနသည့္ အခ်ိန္၏တန္ဖိုး၊ လသာခုိက္ဗိုင္းငင္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို မေပး။ ကုိယ့္ေတြ႔သင္ခန္းစာတစ္ခု၊ စာဖတ္ရတာ ပ်င္းလွၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုးသ႐ုပ္ေဆာင္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေပးပစ္လိုက္သည္။ သည္ေတာ့ ဘယ္စာစီစာကံုး စာအုပ္ကိုမွ် အားကိုးလို႔မရေတာ့ၿပီ။ ကုိယ့္စိတ္ကူးကိုပဲ အားကိုးရေတာ့သည္။ ပထမေတာ့ ေခါင္းစဥ္ကို သင္ပုန္းေပၚ ေရးျပလုိက္သည္ႏွင့္ ဟာခနဲ ဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားၾကသည္။ "ဘာေရးရမွာလဲ" "ဘယ္လိုေရးရမွာလဲ" စသည္ျဖင့္ ညည္းလုိက္ညဴလုိက္ၾကေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ မေရးလို႔ကလည္း မျဖစ္ေလေတာ့ တတ္စြမ္းသမွ် ႀကိဳးစားၿပီး ေရးၾကရေတာ့သည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ကုိယ္ပိုင္ဉာဏ္က်င့္သံုးရလာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ကို ျပန္လည္သတိရေနမိသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ စာစီစာကံုး "က်က္ပါရေစ" ဆိုေသာ ကေလးမတစ္ေယာက္ ထုိင္ေနျပန္ပါသည္။
အတြဲ (၅) အမွတ္ (၃)
မတ္လ၊ ၂၀၁၀
စာမ်က္ႏွာ - ၁၄၃ မွ ၁၄၆
No comments:
Post a Comment