ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၂ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ (၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္ေန႔၊ အဂၤါေန႔) သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာတို႔၏ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ အမ်ားစုသည္ ဘာသာေရးအေပၚတြင္ အေျခခံသည္ကို အားလံုးသိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဘာသာေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ေန႔မ်ားထဲတြင္မွ ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ အျခားေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ားထက္ ပုိမိုထူးျခားလို႔ ေနပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။
သံုးေလာကထြဋ္ထား ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤကဆုန္လျပည့္ေန႔၀ယ္
- ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္မည္ဟု ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားထံမွ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ခံယူေတာ္မူျခင္း၊
- အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားအျဖစ္ ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း၊
- သစၥာေလးတန္ တရားမွန္ကို ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သိျမင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေဗာဓိပင္ေအာက္တြင္ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ ျဖစ္ေတာ္မူျခင္း၊
- မာရ္နတ္ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူျခင္း၊
- (၄၅) ၀ါပတ္လံုး လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ကယ္တင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္း
ထိုကဲ့သို႔ ထူးကဲမြန္ျမတ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုထံုမႊမ္းေနသည့္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ ဟူ၍ပင္ အေလးအျမတ္ျပဳ သတ္မွတ္ေျပာဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက သိၾကသည္မွာ အဆိုပါအခ်က္မ်ားထက္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ေန႔ ျဖစ္သည္ဟူ၍သာ ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေတာ္ အဆိုပါ ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ မဟာေဗာဓိပင္ ေပါက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေန႔ထူးလည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ မဟာေဗာဓိပင္ေျခရင္း၌ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ မဟာေဗာဓိပင္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ဘာသာေရး အထိမ္းအမွတ္တစ္ခု ျဖစ္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ မဟာေဗာဓိပင္ကို ပရိေဘာဂေစတီအျဖစ္လည္း တန္ဖိုးထား ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ မဟာေဗာဓိပင္မ်ားကို ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ ေရသြန္းေလာင္းျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးသမွ် ေျပာျပလိုပါသည္။ ကဆုန္လအခါသည္ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔သည့္ အခါကာလျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ သစ္ပင္ပန္းမာလ္တို႔ ညႇိဳးငယ္ေျခာက္ေသြ႔ၾကရသည့္ အခါသမယတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခါသမယတြင္ ဘုရားပြင့္ခဲ့သည့္ မဟာေဗာဓိပင္၏ အႏြယ္အပြား ေဗာဓိေညာင္ပင္မ်ား မညႇိဳးႏြမ္း၊ မေသဆံုးသြားၾကေစရန္အတြက္ ေရသြန္းေလာင္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား၏ အယူအဆအရ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ေရသြန္းေလာင္းျခင္းျဖင့္ မိုးေလမွန္ၿပီး ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ျဖစ္ထြန္းေစသည္ဟုလည္း ယုံုၾကည္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ က်င္းပၾကသည္ျဖစ္ေစ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္မ်ားကို ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္မ်ား၌သာ စိုက္ပ်ိဳးၾကေလ့ ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းရန္အတြက္ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားကို မလြဲမေသြ သြားေရာက္ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခါ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ တရားထုိင္ျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ တရားနာျခင္း၊ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၊ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္၀ၾကမည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားသည့္ ေရွးျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ အေတြးအေခၚတစ္ရပ္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ (ကၽြန္ေတာ္က ထပ္ေလာင္းစဥ္းစားမိသည္မွာ ေဗာဓိေညာင္ပင္မ်ား၏ ေမြးေန႔ပြဲက်င္းပေပးျခင္း ျဖစ္သည္ဟုပင္။)
တစ္ကမၻာလံုးက သစ္ပင္မ်ားကို ဂ႐ုစိုက္ဖို႔၊ သစ္ပင္ေတြ စိုက္ပ်ိဳးၾကဖို႔၊ သစ္ေတာေတြ ထိန္းသိမ္းၾကဖို႔ ႏိႈးေဆာ္လ်က္၊ အားထုတ္လ်က္ ရွိၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ကား ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းသည့္ ဓေလ့မွာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမွသည္ ယေန႔အထိ တည္တံ့ေနသည္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မည္မွ်ေခတ္မီသည့္ ဘာသာေရးတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ ဘာသာေရးအတြက္ အေလးအျမတ္ထားရသည့္ ေဗာဓိေညာင္ပင္မ်ား မေသေၾကေစရန္အတြက္ ေရသြန္းေလာင္းရန္ စဥ္းစားမိခဲ့ၾကျခင္း၊ စီစဥ္ႏိုင္ခဲ့ၾကျခင္းသည္ ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ား၏ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈကို အထင္းသား ျမင္ေတြ႔ရေစပါသည္။
ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔၀ယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအားလံုး၊ အျခားေသာ ဘာသာအသီးသီးကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကသည့္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအားလံုး၊ အတူတကြ မွီတင္းေနထုိင္ၾကသည့္ ကမၻာသူကမၻာသားအားလံုး ႏွလံုးစိတ္၀မ္း ေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းအပ္ပါသည္။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္၊ အဂၤါေန႔။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၂ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။
ည ၉ နာရီ ၃၅ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္၊ အဂၤါေန႔။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၂ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔။
ည ၉ နာရီ ၃၅ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment