Saturday, July 10, 2010

ဒီမိုကေရစီ၏ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ား - ေဖျမင့္


ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရတစ္ရပ္ ျဖစ္ရန္အတြက္ မည္သည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရန္ လိုအပ္သနည္းဟူသည္ကို ႏုိင္ငံတကာရွိ ျပည္သူမ်ား စဥ္းစားၾက၊ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပၾက၊ အတည္ျပဳ သတ္မွတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က သည္အခ်က္ေတြကို ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲ သို႔မဟုတ္ အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားထဲမွာပင္ တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္းၾကသည္။

တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ႏွင့္တစ္ျပည္ ပကတိအေျခအေနႏွင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ရာဇ၀င္တို႔ မတူညီသည့္အေလ်ာက္ ဒီမိုကေရစီဟု ဆိုၾကသည့္ ႏုိင္ငံခ်င္း အတူတူမွာပင္ ဦးစားေပး အေလးထားမႈမ်ား မတူညီၾကေသာ္လည္း၊ မည္သည့္အရာမ်ားသည္ကား ဒီမိုကေရစီအတြက္ ရွိသင့္ရွိအပ္ေသာ အေျခခံမူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူၾကရာ၌ကား ကြဲလြဲေလ့မရွိၾကေပ။

အဆိုပါ တူညီေသာ အေျခခံမူမ်ားကို စုစည္းေဖာ္ျပရေသာ္-

[၁] ႏိုင္ငံသားတို႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ (citizen participation)
ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည့္ သိသာထင္ရွားေသာ လကၡဏာတစ္ခုကား ႏိုင္ငံေရးရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈတြင္ ႏိုင္ငံသားတို႔ ပါ၀င္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးရာ၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔အတြက္ ရပုိင္ခြင့္သာမဟုတ္၊ တာ၀န္လည္း ျဖစ္၏။

ႏိုင္ငံသား ပါ၀င္မႈဆိုရာ၌ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးရာမ်ားကို သိရွိေအာင္ ေလ့လာမွတ္သားျခင္း၊ ျပႆနာမ်ားကို ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္ျခင္း၊ ရပ္ရြာျပည္သူ႔ စည္းေ၀းပြဲမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ျခင္း၊ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အေကာက္အခြန္မ်ား ေပးေဆာင္ျခင္း၊ လိုအပ္သည့္အခါ မိမိသေဘာဆႏၵကို တင္ျပေတာင္းဆိုျခင္း စသည့္ အသြင္သဏၭာန္မ်ိဳးစံုတို႔ အက်ံဳး၀င္သည္။

[၂] တန္းတူညီမွ်မႈ (equality)
ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ လူအားလံုး တန္းတူညီမွ်ၾကသည္ဟူေသာ အေျခခံမူကို အေလးအနက္ ျပဳၾကသည္။ တန္းတူညီမွ်ျခင္းဟူသည္ လူအသီးသီးတို႔အား ညီမွ်စြာ တန္ဖိုးထားျခင္း၊ တူညီေသာ အခြင့္အေရးရရွိေစျခင္း၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ မ်ိဳးႏြယ္စု၊ လိင္ စသည္တို႔ ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ အတန္းအစား ခြဲျခားမႈ မရွိေစျခင္း စသည္တို႔ကို ဆိုလိုသည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ တစ္ဦးခ်င္းေသာ သူမ်ားႏွင့္ လူအုပ္စုမ်ားသည္ အမ်ားႏွင့္မတူေသာ မိမိတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကား၊ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ စ႐ုိက္လကၡဏာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းထားပိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္။

[၃] ႏိုင္ငံေရးအရ သည္းခံမႈ (political tolerance)
ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ ႏိုင္ငံေရးသည္းခံမႈ ရွိသည္။ တုိင္းျပည္တြင္ အမ်ားစုကို ကိုယ္စားျပဳသူတို႔ အုပ္စိုးေနေသာ္လည္း အနည္းစု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ ျပဳသည္။ အာဏာလက္ရွိ မဟုတ္သူတို႔မွာလည္း စည္း႐ံုးခြင့္၊ မိမိအယူအဆကို ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုခြင့္မ်ား ရွိသည္။ အမ်ားစုႏွင့္ အယူအဆကြဲလြဲသည့္ ထိုလူနည္းစုမ်ားကို "အတိုက္အခံ" ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းျဖင့္လည္း သိမွတ္လက္ခံတတ္ၾကသည္။

အုပ္စိုးသူတို႔ သည္းခံမႈရွိသလို တစ္ဦးခ်င္းေသာ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္းလည္း တစ္ဖက္လူ၌ မိမိႏွင့္ မတူညီေသာ အယူအဆရွိျခင္းကို သည္းခံႏုိင္ရသည္။

တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္စု အမ်ားအျပားတို႔ ေရာေႏွာစုေ၀း ေနထိုင္ၾကသည္ျဖစ္ရာ၊ ၎က႑ရပ္ အသီးသီးမွာပင္ လူမ်ားစုႏွင့္ လူနည္းစုဟူ၍ ရွိေနၾကၿပီး၊ အဲသည္ လူႏွစ္စု၏ အယူအဆမ်ား ကြဲျပားေနၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္သည္ ထိုကြဲျပားမႈမ်ား အတူတကြ တည္ရွိႏိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္ပင္ ႂကြယ္၀ျပည့္စံုမႈ ရၾကသည္။ အမ်ားစုက အနည္းစု၏ အခြင့္အေရးကို ျငင္းပယ္မည္၊ မတူေသာ အစုမ်ားကို ဖ်က္ဆီးေခ်မႈန္းရန္ အားထုတ္မည္ဆိုက ဒီမိုကေရစီကိုပါ ပ်က္သုဥ္းေစမည္ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီ၏ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ျဖစ္ႏို္င္သမွ် အေကာင္းဆံုး ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ျဖစ္ရာ သည္အတြက္ လူအားလံုးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ၎တို႔၏ အယူအဆမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ေလးစားမႈရွိဖို႔လိုသည္။ ႏိုင္ငံေရး ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံသားတုိင္း၌ ေဆြးေႏြးခြင့္၊ ျငင္းခုန္ခြင့္၊ စစ္ေၾကာေ၀ဖန္ခြင့္မ်ား ရွိမည္ဆိုက မိမိဆန္႔က်င္ေသာ အယူအဆျဖစ္ေစ အမ်ားသေဘာအရ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္းျဖစ္က လက္ခံႏိုင္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။

[၄] တာ၀န္ယူမႈ၊ ရွင္းလင္းတင္ျပေျပာဆိုမႈ (accountability)
ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံတြင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံရသူမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရး ရာထူးမ်ား၌ ခန္႔အပ္ခံရသူမ်ားအေနႏွင့္ မိမိလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအတြက္ တာ၀န္ယူျခင္း၊ ယင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရ၏။ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ မိမိတို႔အက်ိဳးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူတို႔၏ အလိုဆႏၵႏွင့္အညီသာ လုပ္ေဆာင္ျဖစ္ေအာင္ သည္တာ၀န္က ထိန္းေက်ာင္းမႈ ျပဳေပသည္။

[၅] ရွင္းလင္းျမင္သာမႈ (transparency)
တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ အစိုးရတို႔သည္ တုိင္းျပည္၌ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကို ျပည္သူတို႔ သိရွိရန္အတြက္ လူအမ်ား တက္ေရာက္ႏုိင္သည့္ စည္းေ၀းပြဲႀကီးမ်ား ျပဳလုပ္ကာ မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ အစီရင္ခံ တင္ျပျခင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းျမင္သာေသာ အစိုးရအျဖစ္ သိမွတ္ခံရ၏။

ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို မည္သူတို႔က မည္သည့္အေၾကာင္း မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ခ်မွတ္ေၾကာင္းကို စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားေရာ၊ ျပည္သူမ်ားပါ သိခြင့္ရၾက၏။

[၆] လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ပံုမွန္က်င္းပျခင္း
ႏုိင္ငံေရးရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ မိမိ သေဘာဆႏၵကို အမ်ားျပည္သူတို႔ ျပသႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုက အစိုးရပိုင္းတြင္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ မိမိတို႔ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ၎ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ဖယ္ရွားျခင္းတို႔ကို လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ နည္းလမ္းမ်ားအားျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကာလအတြင္း မဲဆႏၵရွင္တို႔အား ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ လာဘ္ေပးျခင္း စသည္တို႔ဥည္ ဒီမုိကေရစီမူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏။ ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း မွန္မွန္က်င္းပျပဳလုပ္ရ၏။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္သည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ဓနဥစၥာေပၚတြင္ အေျခမတည္ရ။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး အရြယ္ေရာက္သူမွန္လွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ ရွိရ၏။ ထို႔ျပင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားမွာလည္း မဲေပးရာ၌ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ား မရွိဖို႔လို၏။ သို႔မွသာ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။

[၇] စီးပြားေရးလြတ္လပ္မႈ (economic freedom)
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူတုိ႔သည္ စီးပြားေရးအရ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိရ၏။ ယင္းအထဲတြင္ ဥစၥာပစၥည္း ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္လုပ္ကိုင္ခြင့္တို႔ ပါ၀င္သကဲ့သို႔ မိမိအလုပ္ကို မိမိဘာသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ႏွင့္ လုပ္သားအသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါ၀င္ပိုင္ခြင့္တို႔လည္း အက်ံဳး၀င္၏။ တုိင္းျပည္စီးပြားေရးတြင္ အစိုးရတို႔ ၀င္ေရာက္ခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္မူ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စနစ္ တည္ရွိေရးႏွင့္ အစိုးရက ႀကီးႀကီးမားမား ၀င္ေရာက္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မျပဳေရးကို လက္ခံၾက၏။ [အခ်ိဳ႕ကမူ တုိင္းျပည္၌ ယခင္က ရွိခဲ့သည့္ မမွ်တေသာ စနစ္မ်ား၊ အခြင့္အေရး မတူမႈ ခြဲျခားမႈမ်ားေၾကာင့္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ မ်ားျပားေနခဲ့မည္ဆိုက ယင္းအေနအထား ေလ်ာ့ပါးေစရန္အတြက္ အစိုးရတို႔က စီးပြားေရးပိုင္းတြင္ မ်ားမ်ားစားစား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ယူဆၾက၏။]

[၈] အာဏာအလြဲသံုးမႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာ လူအုပ္စုမ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔လက္၀ယ္ရွိ အာဏာကို အလြဲသံုးမႈမျပဳႏိုင္ေအာင္ တားဆီးကာကြယ္ေလ့ ရွိၾက၏။ အလြဲသံုးမႈမ်ားထဲတြင္ အမ်ားျပည္သူ႔ဘ႑ာကို မိမိအက်ိဳးအတြက္ အသံုးျပဳျခင္း၊ မိမိလုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ေက်ာ္လြန္၍ အာဏာသံုးစြဲျခင္း စသည္တို႔ ပါ၀င္၏။

ယင္းသို႔ အလြဲသံုးမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း၏ အစိတ္အပိုင္း အသီးသီးတို႔အား လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာမ်ားကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ကာ အျပန္အလွန္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားရ၏။ တရား႐ံုးမ်ား သီးျခားလြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိရသည့္အျပင္၊ ေရြးေကာက္ခံပုဂၢိဳလ္မ်ား အစိုးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔စသည္တို႔ ဥပေဒႏွင့္မညီေသာ လုပ္ကုိင္မႈမ်ားရွိခဲ့ေသာ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားလည္း ရွိရ၏။

[၉] ရပိုင္ခြင့္ ဥပေဒမ်ား (bill of rights)
ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံ အမ်ားအျပားမွာပင္ ျပည္သူတို႔အား အာဏာအလြဲသံုးမႈမ်ားမွ အကာအကြယ္ျပဳရန္အတြက္ ရပိုင္ခြင့္ဥပေဒမ်ား ဟူသည္ကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲတြင္ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းေလ့ရွိ၏။ ၎ဥပေဒမ်ားသည္ ျပည္သူတို႔၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို အာမခံခ်က္ ေပးထားေလ့ရွိ၏။ ဖြဲ႔စည္းပံုထဲတြင္ ပါ၀င္သျဖင့္ ၎တို႔အား တရား႐ံုး၏ အာဏာျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးႏုိင္၏။ ရပိုင္ခြင့္ဥပေဒမ်ားသည္ အစိုးရတို႔ အာဏာအလြန္အကၽြံ မသံုးစြဲႏိုင္ေအာင္ ကန္႔သတ္ဟန္႔တားထားေသာ သေဘာလည္း ရွိေပသည္။

[၁၀] ပါတီစံုစနစ္ က်င့္သံုးမႈ (multi-party system)
တုိင္းျပည္ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မည့္ အစိုးရတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ရန္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေသာပါတီ တစ္ခုထက္မက ရွိဖို႔လို၏။ ပါတီစံုစနစ္ ရွိေသာအခါ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏုိင္ရေသာ ပါတီက တုိင္းျပည္ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္စဥ္၊ တစ္ဖက္၌လည္း ယင္းႏွင့္အၿပိဳင္ အတိုက္အခံဟုေခၚေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရွိေနမည္ျဖစ္၏။ ၎တို႔က အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္း၊ တုိင္းျပည္၏ အေထြေထြအရပ္ရပ္ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္မတူေသာ အျခားအျမင္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားေရာ အစိုးရပါသိေအာင္ တင္ျပျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကရာ တုိင္းျပည္ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီထိန္းေက်ာင္းေပးေသာ သေဘာျဖစ္၏။

ထို႔ျပင္ ပါတီစံုစနစ္သည္ မဲဆႏၵရွင္တို႔အတြက္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ပိုမိုေစၿပီး၊ ပါတီမ်ားႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္သူမ်ားထဲမွ မိမိ ႏွစ္သက္ရာကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိ ႏွစ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးေပၚလစီကိုလည္းေကာင္း ေထာက္ခံဆႏၵျပဳႏုိ္င္ေစေပသည္။

[၁၁] ဥပေဒအာဏာပိုင္စိုးမႈ (the rule of law)
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ဘုရင္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံသမၼတတို႔ အပါအ၀င္ မည္သူမွ် တရားဥပေဒ၏ အထက္၌ မရွိႏိုင္ၾကေပ။ ဤသည္ကို ဥပေဒအာဏာ ပို္င္စိုးမႈဟု ေခၚ၏။ လူတုိင္းသည္ တရားဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာရသည္။ အကယ္၍ ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ တာ၀န္ယူ ေျဖရွင္းၾကရမည္ျဖစ္၏။ တစ္ဖက္တြင္ တရားဥပေဒအရ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ အားလံုးအတြက္ တန္းတူညီမွ် ျဖစ္ရ၏။ ထို႔ျပင္ တရား႐ံုးသည္ အစုိးရ၏ အျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈမရွိသည့္ လြတ္လပ္ေသာတရား႐ံုး ျဖစ္ရ၏။ အမႈစစ္ေဆးရာသို႔ အမ်ားျပည္သူ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈႏုိင္ၿပီး တရား႐ံုး လုပ္ငန္းအစီအစဥ္အတုိင္း ေႏွာင့္ေႏွးမႈမရွိ ေဆာင္ရြက္ရ၏။

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
ဤသည္ကား ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေတြ႔ရွိရသည့္ တူညီေသာ လကၡဏာရပ္မ်ားအနက္ အေရးပါေသာ အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို စုစည္းေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္၍၊ တိုင္းျပည္အသီးသီးတို႔၌ ဒီမိုကေရစီ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရွိမရွိ သိလုိေသာ္ အဆိုပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးတြက္ဆ ႏိုင္ၾကပါသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics