Wednesday, October 13, 2010

ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အလြယ္ေတြးမရ - ေမာင္စူးစမ္း


noteasytothinkaboutmyan.png

အကဲျဖတ္နည္း
ဒီမိုကေရစီကို လကၡဏာႏွစ္ပါးျဖင့္ အကဲျဖတ္ႏုိင္သည္။ ပထမလကၡဏာမွာ လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမွတစ္ဆင့္ အစိုးရစနစ္သစ္ ေပၚထြန္းရမည္ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဒုတိယလကၡဏာမွာ ဒီမုိကေရစီသည္ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ကို လမ္းဖြင့္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္ဟူ၍ အကဲျဖတ္သည္။ အေမရိကား၌ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားမႈသည္ အသြင္တစ္မ်ိဳး ေဆာင္သည္။ လြတ္လပ္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ပုိင္ခြင့္ ဓနပို္င္ဆုိင္ခြင့္ ေစ်းကြက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အီေဗာ္လူးရွင္းတရား၏ သက္ေရာက္မႈတို႔ကို အေျခခံ၍ အျငင္းအခံုျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီေအာင္ပြဲခံသည္မွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ လႈပ္ရွားခြင့္ရျခင္း၊ ေစ်းကြက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူမ်ား ေပၚေပါက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီျဖစ္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူတို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆုိင္မႈ တစ္နည္းေျပာလွ်င္ လူထု၏ ေယဘုယ်စိတ္ ျပ႒ာန္းခ်က္တို႔သည္ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္တို႔က ဒီမုိကေရစီသည္ "လူတစ္ကုိယ္ မဲတစ္မဲ" ဟူေသာအျမင္ျဖင့္ ႐ႈျမင္သည္။ အခ်ိဳ႕က ဒီမိုကေရစီကုိ အင္စတီက်ဴးရွင္းတို႔ကို ရည္ၫႊန္းၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဒီမုိကေရစီသည္ လူတို႔၏ ဘ၀ေနဟန္ကို ရည္ၫႊန္းသည္ဟု အကဲျဖတ္သည္။

၀ိညာဥ္ႏွင့္ အင္စတီက်ဴးရွင္း
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဒီမုိကေရစီ၏ ၀ိညာဥ္သည္ အင္စတီက်ဴးရွင္းတို႔၏ ထူးျခားမႈကဲ့သုိ႔ပင္ အေရးပါ အရာေရာက္သည္။ သေဘာမွာ ဒီမုိကေရစီ၏ ၀ိညာဥ္ကို အဓိကထား ၾကည့္မလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အင္စတီက်ဴးရွင္းတို႔ကို အဓိကထား ၾကည့္မလားဟူ၍ ကြဲျပားျခားနားသည္။

အထက္ပါတို႔မွာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျခခံမူတို႔အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ လူထုကို အေျခခံအျဖစ္ ထားၾကည့္ရသည္မွာ လူတို႔၏ သေဘာထားအျမင္အေပၚ အေျခစိုက္ႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ ဒီမုိကေရစီလိုလားေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔အဖို႔ ျပည္သူ၏ သေဘာထားအျမင္ကိ ပို၍ အေရးစိုက္မလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေပၚလစီမူ၀ါဒေရးရာတို႔အေပၚ အေရးစိုက္မလားဟူ၍ ျဖစ္လာသည္။ အေရးစိုက္မႈ ႏွစ္ရပ္စလံုးသည္ ပညာေရးအေပၚ မူတည္ေနေလရာ ႏုိင္ငံေရးသမားတို႔သည္ ပညာေရးအေၾကာင္း ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား ထုတ္ၾကသည္။

မီဒီယာ
သေဘာမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားတို႔သည္ ခံစားမႈကို လံႈ႔ေဆာ္ေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံတို႔ကို ထုတ္လုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ပညာပိုင္းဆုိင္ရာ အျငင္းအခံုတို႔ကို မေမြးထုတ္ႏုိင္ၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာရွင္တစ္ဦးက ပညာတတ္ဒီမိုကေရစီသည္ ေပၚေပါက္ရန္ ခဲယဥ္းသည္ဟု အကဲျဖတ္ဖူးသည္။ ဤေနရာ၌ မီဒီယာတို႔လည္း အျပစ္မကင္းေပ။ မီဒီယာတို႔သည္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားဆိုေသာ စကားရပ္ကို ႐ႈပ္ေထြးေနာက္က်ိေအာင္ ျပဳလုပ္သည္။

ဒီမုိကေရစီဆိုေသာ စကားရပ္သည္ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးစံုကို သယ္ေဆာင္သျဖင့္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးက အနက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္ဆိုႏုိင္သည္။ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အျမင္အရ မဟာအုိင္ဒီယာႀကီးမ်ား က်ဆံုးေနခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ ဒီမိုကေရစီကို သူ႔အရပ္ သူ႔ဇာတ္ျဖင့္ ႐ႈျမင္ရသည့္သေဘာ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ႏို၀င္ဘာေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ကာလကို မဟာအုိင္ဒီယာႀကီးတို႔ျဖင့္ ႐ႈျမင္အကဲခတ္လွ်င္ တရားမွ်တမႈ ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ေရြးေကာက္ပြဲမွ ေပၚေပါက္သည့္ ဒီမိုကေရစီသည္ ကိုယ့္ၿခံေပါက္ ဒီမုိကေရစီျဖစ္၍ သူ႔အတုိင္းအတာႏွင့္သူ အေျဖမ်ား ေပၚႏုိင္သည္။ အေျဖတို႔တြင္ (၁) အင္စတီက်ဴးရွင္း၊ (၂) ေပၚလစီ၊ (၃) မဟာဗ်ဴဟာ ေရွး႐ႈခ်က္၊ (၄) လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ဟူ၍ ေပၚေပါက္ႏုိင္သည္။

အုပ္စိုးသူ၏ ေစတနာ
ေရွးဦးပထမ ႏုိ၀င္ဘာလ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသည္ႏွင့္ အင္စတီက်ဴးရွင္းႏွင့္ ေပၚလစီတို႔ အေျပာင္းအလဲျဖစ္မည္။ လႊတ္ေတာ္ႏုိင္ငံေရး ေပၚလာမည္။ ေပၚလစီတို႔ကို အခ်ီအခ်စကား ေျပာလာၾကမည္။ ဤသို႔ ေပၚလာျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ရွိရင္းစြဲအေျခအေန တစ္နည္းေျပာလွ်င္ ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ အေျခအေနကို ေျပာင္းလဲပစ္မည္။ တစ္ဖက္စြန္း ယူဆသူတုိ႔က ေရြးေကာက္ပြဲမွ မည္သည့္အေျပာင္းအလဲမွ် မေပၚေပါက္ႏုိင္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အကယ္၍ ေပၚေပါက္မည္ဆိုလွ်င္ အတုအေယာင္ အေျပာင္းအလဲသာ ျဖစ္မည္ဟူ၍လည္းေကာင္း အကဲျဖတ္ေနၾကသ္ည။ ဤသို႔ အကဲျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးသည္ သမုိင္းတြင္ တစ္ခါေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးၿပီး ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္ေပးေသာ လြတ္လပ္ေရးကို အတုအေယာင္ လြတ္လပ္ေရးဟု စြပ္စြဲခဲ့ဖူသည္။ ယခုသည္ စစ္ဘက္မွ စပြန္ဆာလုပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီကို အတုအေယာင္ ဒီမိုကေရစီဟု သမုိင္းတစ္ေက်ာ့ ျပန္စြပ္စြဲေနသည္။ ႏုိင္ငံေရးတြင္ အာဏာရွိသူတို႔၏ ေစတနာကို သုညအျဖစ္ ထားတြက္ျခင္းသည္ ဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့ေသာ သံုးသပ္မႈဟု ဆိုႏုိင္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာသူ၏ ေစတနာကို ထည့္မတြက္ခ်င္သည့္တုိင္ေအာင္ သူ႔ေစတနာ၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရလဒ္ကိုမူ ထည့္တြက္ရမည္။

ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး၌ ကေလးဆန္ေသာ အယူအဆတစ္ရပ္ ရွိသည္။ ၎မွာ အုပ္စိုးသူအုပ္စု၏ ေစတနာကို ထည့္မတြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ ထည့္မတြက္ျခင္းကို ခပ္လြယ္လြယ္ ၿပီးစလြယ္ စဥ္းစားျခင္း (Simplistic Thinking) ဟု ေခၚသည္။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသည္ ႐ႈပ္ေထြးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပီးစလြယ္ ခပ္လြယ္လြယ္ေတြး၍ မရႏုိင္ၿပီ။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics